Millainen mielikuva sinulle tulee kaupunkilaisnaisesta, joka omistaa hevosen/harrastaa hevosia?

Vierailija

Pelattiin viime viikonloppuna hieman vieraammassa porukassa peliä, jossa annettiin tiettyjä ihmistyyppejä ja näistä piti muodostaa erilaisia stereotypioita. Kukaan tuosta porukasta ei varmaan tiennyt hevosestani ja hevosharrastuksestani. Kun tuo otsikossa mainittu ihmistyyppi tuli sitä kuvailtiin mm. pinko, hiekkapillu, tylsä, kireä yms. En loukkaantunut, lähinnä huvitti :D

Millainen mielikuva sinulle tulee?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Riippuu paljolti siitä omistaako hevosen itse ja onko oma talli/maksanut itse tallipaikan, vai onko pelkkä tuntiratsastaja.

Jos Helsingin seudulla omistaa hevosen ja ei ole jossain kehyskunnassa omaa maatilaa, niin lähinnä tulee mieleen että harrastukseen saa kyllä rahaa palamaan ja aikaa. Jos kokonaan hoitaa itse niin kyllä siinä on jonkin verran iltaisin tekemistä. Pienissäkin kaupungeissa hevosen ylläpito on suht. arvokasta jos ei ole omaa tallia ja laitumia.

Jos tuntiratsastaja, niin ei tule oikeastaan mitään mieleen. Lähinnä että on nuorena halunnut oman hevosen, mutta ei ole välttämättä saanut joten haluaa nyt sitten aikuisena ratsastaa/opetella ratsastusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu paljolti siitä omistaako hevosen itse ja onko oma talli/maksanut itse tallipaikan, vai onko pelkkä tuntiratsastaja.

Jos Helsingin seudulla omistaa hevosen ja ei ole jossain kehyskunnassa omaa maatilaa, niin lähinnä tulee mieleen että harrastukseen saa kyllä rahaa palamaan ja aikaa. Jos kokonaan hoitaa itse niin kyllä siinä on jonkin verran iltaisin tekemistä. Pienissäkin kaupungeissa hevosen ylläpito on suht. arvokasta jos ei ole omaa tallia ja laitumia.

Jos tuntiratsastaja, niin ei tule oikeastaan mitään mieleen. Lähinnä että on nuorena halunnut oman hevosen, mutta ei ole välttämättä saanut joten haluaa nyt sitten aikuisena ratsastaa/opetella ratsastusta.

En väitä että ratsastustunnit olisivat mitenkään halpoja pk-seudulla, mutta kuitenkin erittäin halpaa lystiä oman hevoseen omistamiseen ja ylläpitoon verrattuna. Ratsastustunnit ovat kuitenkin keskiluokan ulottuvilla ja iso osa aikuisten ratsastuskursseilla ei kuitenkaan harrasta lajia kovin intensiivisesti jne.

Vierailija

Ei herätä minkäänlaisia ajatuksia. Ihminen joka asuu kaupungissa ja harrastaa hevosia. Ei mielestäni mitään kummempaa koko yhtälössä.

Vierailija

Varmaan se tykkää hevosista? Useat hevosharrastajat on melko luonnollisia ja rentoja tyyppejä minusta. Eivät pelkää pientä rapaa.

Vierailija

Kaikki kaupunkilais hevostytöt, jotka mä olen tämän 39 ikävuoteni aikana tuntenut ovat: ilkeitä sekopäitä. Aina kiusaamassa porukalla jotain.

Oli ne sitten omia peruskoulu tuttavia silloin tai oman tyttäreni kavereita nyt tai ihan vaan suvussa esiintyviä hulluja eukkoja.

Mieluusti pysyn tuosta porukasta täysin erossa, mutta pakkohan se on välillä jelpata sitä joka heidän takiaan on taas saanut siipeensä. En tajua sitä ilkeyden määrää, joka hevosihmisiin kiteytyy.

Hevosmiessieltä

Haluaa isoa patukkaa sinne ja syvälle!
Haluaa astuttavan itsensä talleilla ja kaupunkiasunnossaan satula selässä ja suitset suussa. Miehen pitää hirnua ja korahdella kun tulee taakse ja nousta voimalla ja kömpelösti suorin käsin naisen selkään. Miehen tulee sohia jäykällä siittimellään emätintä kohti ja survaista voimalla sisään ja laskea skermat mahdollisimman nopeasti sisään.

Vierailija

Haisevat hevosen paskalle ja niillä on yleensä tiukka perse. Ei kannata haaveilla mitään vakavampaa, mutta kyllä niitä mielellään panee.

Vierailija

Se että rahaa pitää olla, omaa tai lainaa. 

Tohon kiusaamiskommenttiin sen verran että talleilla tosiaan vallitsee tietynlainen hierarkia. Alottejat ja nuoremmat on siellä häntäpäässä . Ne "kannukset" tosiaan pitää ansaita kovalla työllä. 

Vierailija

Minä tunnen kaksi sellaista aikuista, joten mielikuva tulee heidän kauttaan. Akateemisia, rentoja, paljon muitakin harrastuksia, mukavia sekä molemmat valtion hommissa, joskin hyvin erityyppisissä. Nämä ovat kyllä viimeiset kiusamassa ketään, töissä hyvin pidettyjä. Toisen tunnen työn kautta ja toisen yhden toisen harrastuksen kautta. 

Vierailija

Rikas. Pinnallinen. "Pitää hevosista", mutta ei sen syvällisemmin ajattele hevosurheiluun liittyviä eettisiä kysymyksiä ja eläinten hyvinvointia. 

Vierailija

Olen aina ajatellut että näiden naisten piirissä hevosharrastus vastaa aikalailla samaa kuin ruk miesten parissa. Eräänlainen vähän fiksumpien "voimannäyte". Vaikka on koulutettu ja kaupunkilainen, pärjää kuitenkin vaativissa luonnonläheisissä oloissa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat