En saa pitää miehen ja ex-naisensa lasta sylissä

Vierailija

ja se hankaloittaa aika paljon arkeamme. Esim. kaupassa käydessä miehen pitää aina laittaa lapsi istuimeen tai jos haluaa pihallamme vaikka korkeampaan keinuun niin pitää erikseen pyytää mies nostamaan.

Olen ehdottanut että kun ex ei kuitenkaan koko ajan voi kytätä niin miksemme voi elää normaalia arkea.

On sanonut suoraan minulle että älä koske lapseeni.

En todellakaan ole viemässä mitään äidin roolia ja lapsi meillä v-loput. Olen yrittänyt sanoa miehelle että puhuisi asiasta exänsä kanssa että hän yrittäisi ymmärtää että jos meillä pyörii 2-3pv viikossa kaksivuotias niin elämä on aika hankalaa kun en saa häneen koskea.  Ei kuitenkaan halua haastaa riitaa kun ex on niin vaikea ihminen.

Mikähän tähän olisi ratkaisu?

Kommentit (11)

Vierailija

Elätte ihan normaalia arkea ja jätätte entisen rakkaan puolison ihan omaan arvoonsa. Vai teettekö kirjallisen raporin miten ollette lapsen kanssa toimineet :D

Vierailija

Jännä juttu kun mies ei pistä vastaan. Nainen taitaa tosissaan vihata sinua. Vaikea neuvoa, mutta jos kotonanne lapseen kosket niin eihän ex siitä saa tietää, mutta tosiaan jos saisi niin raivarit vetäisi. Aika iso vaikutus tällä on kyllä kotielämäänne, ex haluaa hallita.

Vierailija

Ja minulle miehen ex sanoi, että lapset eivät halua nähdä minua. Kummasti nuo nyt pari vuotta ovat jo mielellään viikonloput meillä viettäneet. Niin ja tässä oli kyse jo teini-ikäisistä. Mutta heidän äitinsä oli päättänyt näin, niin kyllähän se sitten varmaan niin on.

Vierailija

No älä koske lapseen, pääsetpähän helpommalla. Eihän se sinun vastuulla ole muutenkaan. Anna oikeiden vanhempien hoitaa lapsensa.

Vierailija

Siis se nainen kieltää koskemasta, vai myös miehesi? No on kyllä outo kuvio. En tuollaiseen lähtisi ollenkaan. On ihan eri asia yrittää leikkiä äitiä kuin hoitaa normaalit hoitokuviot - joihin kuuluu mm. lapsen nostaminen, sylissä pitäminen jne. Tekeehän hoitotäditkin noita asioita.

Vierailija

Kuulostaa oudolta exältä, mutta vielä oudommalta, että miehesi sallii tilanteen. Miksi hän sen sallii?

Sen verran voin kyllä sanoa, että mikään laki Suomessa ei kiellä sinua koskemasta lapseen. Kun lapsi on miehesi huostassa, ainoa mitä laki vaatii on että lapsen pitää olla yli 16-vuotiaan hoidossa, joka on tehtävään soveltuva (eli ei oikeustoimikelvoton jne). Jokainen lapsenvalvoja tulee sen teille kertomaan. Miehesi voisi periaatteessa palkata teille kenet tahansa terveen yli 16 veen hoitamaan lasta oikeudella koskea häneen normaalisti.

Ota vaan syliin.

Vierailija

Hohhoijaa, tuttua! Alkuun meillä oli sama tilanne. En olisi saanut nähdä lasta ollenkaan. Myöskään sukulaiseni eivät olisi saaneet nähdä puolisoni lasta (selitys siihen oli se, että X ei tarvitse yhtään enempää mummoja elämäänsä). Nyt sitten vuosien jälkeen haluaa lapsen muuttavan meille kokonaan, koska hänellä on vain yksi elämä jota haluaa nyt elää.
Älkää välittäkö tollaisesta shitistä. Hoidat ja kannat just sen verran kuin itse haluat.

Vierailija

no se ex ei päätä, mitä teillä tapahtuu. Sinä ja miehesi päätätte.

Sinä kosket lapseen ihan yhtä lailla, sitä ei miehen ex voi kieltää.

Naurettavaa, että olette edes lähteneet moiseen leikkiin mukaan.

Ja ihme, ettei miehesi ole laittanut asialle stoppia.

Miehesi ex:lle ei kuulu, mitä teillä tapahtuu silloin, kun lapsi on teillä. Ainoastaan jos lapsi on teillä oikeasti vaarassa, silloin hänellä on oikeus puuttua asiaan (silloinkin vain ottamalla yhteyttä poliisiin). Voitte tehdä ihan mitä haluatte ja elää miten haluatte (kunhan se lapsi on turvassa), siihen ei miehen exällä ole mitään puuttumista.

Suosittelisin, että kirjaatte kaikki exän vaatimukset ja puheet ylös (päivämäärä, kellonaika ja sisältö) varmuuden vuoksi - jos myöhemmin joudutte tappelemaan tapaamisista, on miehelläsi todisteita, että exänsä on täysin kohtuuton ja käyttää sairasta vallankäyttöä teitä kohtaan.

Ja nyt lakkaatte noudattamasta exän vaatimuksia ja elätte siten kuin elätte. Jos exä valittaa, niin ilmoitatte, ettei asia kuulu hänelle. Jos hän raivostuu, entä sitten? Jos hän estää tapaamiset, hoidatte asian virallista tietä eteenpäin.

Vierailija

Sitä olen tuolle miehelle tolkuttanut mutta on suoraan sanoen sen verran tossukka ettei uskalla alkaa tuota exäänsä vastaan. Pelkää että nainen kieroilee sitten niin ettei anna tavata lasta.

Kyllä kotona sisällä olen lasta normaalisti käsitellyt mutta kaikkialla muualla pitää olla varovainen, ettei esim joku exän tuttu satu näkemään. Myös sitä pelkää että lapsi kertoo äidilleen tästä, kun höpöttelee jo kokonaisia lauseita.

Siitä olen samaa mieltä että tähän täytyy tulla loppu. En minäkään siedä ihan mitä tahansa.

Ap

Vierailija

Anna lapsen olla. Anna  miehen hoitaa. Ja jos mies on noin tossukka,  niin oletko varma että haluat noin tossukan miehen.

Eti perheetön mies.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

no se ex ei päätä, mitä teillä tapahtuu. Sinä ja miehesi päätätte.

Sinä kosket lapseen ihan yhtä lailla, sitä ei miehen ex voi kieltää.

Naurettavaa, että olette edes lähteneet moiseen leikkiin mukaan.

Ja ihme, ettei miehesi ole laittanut asialle stoppia.

Miehesi ex:lle ei kuulu, mitä teillä tapahtuu silloin, kun lapsi on teillä. Ainoastaan jos lapsi on teillä oikeasti vaarassa, silloin hänellä on oikeus puuttua asiaan (silloinkin vain ottamalla yhteyttä poliisiin). Voitte tehdä ihan mitä haluatte ja elää miten haluatte (kunhan se lapsi on turvassa), siihen ei miehen exällä ole mitään puuttumista.

Suosittelisin, että kirjaatte kaikki exän vaatimukset ja puheet ylös (päivämäärä, kellonaika ja sisältö) varmuuden vuoksi - jos myöhemmin joudutte tappelemaan tapaamisista, on miehelläsi todisteita, että exänsä on täysin kohtuuton ja käyttää sairasta vallankäyttöä teitä kohtaan.

Ja nyt lakkaatte noudattamasta exän vaatimuksia ja elätte siten kuin elätte. Jos exä valittaa, niin ilmoitatte, ettei asia kuulu hänelle. Jos hän raivostuu, entä sitten? Jos hän estää tapaamiset, hoidatte asian virallista tietä eteenpäin.

Juuri näin ja jos ex kurnuuttaa niin sanotte (tai miehesi sanoo), että keskustelee lapsen asioista lapsenvalvojan edessä. Viette sinne tiedoksi nämä kohtuuttomat ajatukset, osaa lapsenvalvojakin sitten huolestua tilanteesta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat