Kertokaa kokemuksia maniasta ja hypomaniasta?

Vierailija

Epäilen itselläni hyppmaniaa, sillä mieliala välillä nousee todella paljon vaikka vielä vähän aikaa sitten olin kuoleman masentunut ja yritin itsemurhaa. Menneisyydessä on ollut hulluja seksisuhteita kuten monta miestä samanpäivän aikana jne. 

Kommentit (4)

Diagnonsence

Älä nyt täällä itseäsi diagnosoi, mene psykologisiin testeihin. Tunne-elämän ja mielialan ongelmat sopivat moneen muuhunkin häiriöön kuin bipolaariseen. Voi olla lievempi mielialan aaltoiluhäiriö tai sitten ihan vain jaksottainen masennus eli että olet välillä paremmassa kuosissa ja tällöin myös ihminen yrittää ehkä liikaa. Manian yksi diagnostinen kriteeri oli ainakin joskus se, että on valvonut 6 vrk putkeen. Vilkas seksielämä ja tyhjyyden tunne johon hakee esim. seksikumppania vaihtamalla täydennystä voi viitata tunne-elämältään epävakaaseen persoonaan. Se voi myös hyvin olla joku nuoruuden kasvuvaihe tai joku käsittelemätön asia jota pakenet. Mulla on joskus ollut hypomaniaa ja silloin olen puuhastellut unohtaen syödä. Siihen voi myös kuulua joko kaikkivoipaisuuden tunne tai tuskaisuus. Monesti sydänsurujen jälkitilassa ihminen pakenee työhön ja toimintaan. Ammattilaisen kanssa pohtimaan, meneekö oireilu häiriötasolle vai onko ohimenevää.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat