Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuotantoeläinhoitajat/Lomittajat HOI!

Mietteliäs

Hei! Valmistun keväällä tuotantoeläinhoitajaksi ja mietin mitä kaikkia ammattivaihtoehtoja koulutus tuo tullessaan? Lomittaja tietenkin on yksi, mutta onko tämä työ oikeasti niin hirveää kun annetaan olettaa? Karjanhoitaja tietenkin myös yksi vaihtoehto, mutta onko heille kuinka paljon kysyntää?

Kommentit (1)

Vierailija

Heippa. Minä olen toiminut sekä lomittajana että karjanhoitajana ja omasta puolestani voin sanoa, että karjanhoitajana oli paljon mukavampaa. Tykkäsin siitä pysyvyydestä ja siitä että eläimet tulivat tutuiksi, osa syntymästään lähtien. Karjanhoitajana pystyi myös paremmin keskustelemaan ja vaikuttamaan asioihin, jos tuntui että jossakin mättäsi. Lisäksi oli mukava kun sain osallistua jalostussuunitelmien tekoon ja pohtia ruokintasuunnitelmia yms, koska olin perillä koko karjasta. Lomittajalla ei sellaisia tehtäviä yleensä ole.

Toisaalta osa lomittajista jotka tunnen, ovat taas sitä mieltä että lomittajana on ihan hyvä, koska tykkäävät vaihtuvista ympäristöistä ja ihmisistä. Lomittajan on kuitenkin ymmärrettävä, että sinä tulet ja teet asiat annetun listan mukaan ja sillä selvä. Tilalliset eivät tykkää jos lomittajat puuttuvat johonkin mitä heiltä ei ole pyydetty tai alkavat soveltamaan jotakin. Eläinten kanssa monesti meinaa mennä joskus tunteisiin.

Kysyntää on enemmän kuin molli antaa ymmärtää. Kun työskentelee alalla niin kiertoteitse tulee myös monesti tietoon, jos joku on vailla työntekijää.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat