Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä saisin apua masennukseen?

Vierailija

Yritin käydä lääkärillä selittämässä masennuksestani, kerroin myös oireista joita ovat päänsärky, väsymys... Olin koko viime viikon aivan toimintakyvytön. Lääkäri ei kuunnellut mitään selityksestäni paitsi sen päänsäryn ja kirjoitti siitä yhden päivän sairaslomaa. Olen opiskelija ja nyt kuitenkin aloin miettiä pitäisikö minun vähillä rahoillani mennä yksityiselle, jotta saisin oikeasti apua?

Kommentit (6)

Lääkäri

Oletkohan nyt sekoittanut masennuksen johonkin muuhun?

Masennuksen oireita voivat olla:

Masentunut mieliala

Mielihyvän menetys

Uupumus

luottamuksen tai itsearvostuksen menetys

Toistuvat kuolemaan liittyvät ajatukset tai itsetuhoinen käytös

Päättämättömyyden ja keskittymiskyvyttömyyden tunne

Unihäiriö

Ruokahalun ja painon muutos

Väsymys ja päänsärky voi kieliä aivan jostain muusta.

Vierailija

Minulla on kaikki masennuksen oireet noiden mainitsemieni lisäksi ja aiemmin ollut myös lääkitys melkein 10vuotta. Ja tämän myös kerroin lääkärille..-ap

Vierailija kirjoitti:

Oletkohan nyt sekoittanut masennuksen johonkin muuhun?

Masennuksen oireita voivat olla:

Masentunut mieliala

Mielihyvän menetys

Uupumus

luottamuksen tai itsearvostuksen menetys

Toistuvat kuolemaan liittyvät ajatukset tai itsetuhoinen käytös

Päättämättömyyden ja keskittymiskyvyttömyyden tunne

Unihäiriö

Ruokahalun ja painon muutos

Väsymys ja päänsärky voi kieliä aivan jostain muusta.

Vierailija

Lääkärit ovat vähän huonoja arvioimaan masennusta. Monet luulevat esimerkiksi että jos pystyy opiskelemaan ei mitenkään voi olla masentunut. Ainakin siis lääkäriä kannattaa yrittää vaihtaa tai mennä yksityisellä "erikoistuneelle" lääkärille. Esim. psykiatri tai joku mielenterveysongelmiin suuntautunut.

Vierailija

Et sinä ole oikeasti masentunut, jos apua itsellesi halyat. Olet vain alakuloinen. Sellaisia kausia on terveillä ihmisillä joskus. Oikeasti masentunut ei halua mitään apua, koska TIETÄÄ ettei siitä olisi mitään hyötyä eikä se muuttaisi pielessä olevia asioita kuitenkaan.

T. Koko elämänsä ollut masentunut OIKEASTI, enkä todellakaan kaipaa ulkopuolisia nauramaan ongelmilleni ja taputtelemaan päähän että kyllä se siitä. Masennuslääkkeet ovat rahan kiskontaa ja HUIJAUSTA ja keino saada ihmisiä koukuttumaan muihinkin lääkkeisiin ja käyttämään niitä lisääntyvissä määrin.

Ulkopuolisen "avun" oikea tarkoitus on saada masentunut masentumaan lisää, ajaa tämä umpikujaan ja varmistumaan päätöksessään tappaa itsensä. Tai vähintään saada autettava uskomaan, että tarvitsee lääkkeitä, ja sen jälkeen lisää lääkkeitä. Lääkärit, mt-lääkärit ym. ovat kaikki siinä juonessa mukana.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat