Yksinhuoltajalle minkä kokoinen asunto

Vierailija

Hei palstan naisväki (miksei miehetkin).

Oon asuntoa hankkimassa ja mietiskelin minkä kokoinen asunto olisi passeli. Olen yksin lapsen kanssa, lapsi nyt 4v. Vielä pärjättäisn kaksiossa, mutta mitenkäs 10v päästä? Lapsi luultavasti ei halua isänsä vieressä nukkua enää silloin. Käyn asuntolainaneuvotteluja ja taloudellisesti kaksion hankinta olisi parempi, kolmiot ovat liian tyyriitä minulle. Toki vuokralle menen jos ei sopivaa asuntoa löydy muuten. Aiemmin siis asuin isossa omakotitalossa, jonka nyt myin kun en yksin halua siinä asua, saati pysty taloudellisesti.

Millaisia ratkaisuja teillä on ollut? Pärjääkö kaksiossa lapsen kanssa hyvin myöhemminkin? Voihan vanhempi nukkua vaikka olohuoneessa. Kaikki kokemukset ja niksit tulevasta otetaan vastaan.

ISÄ27

Kommentit (5)

Vierailija

Kaksio on ihan hyvä ratkaisu tässä vaiheessa. Neliöitä sen verran, että molemmille sopii makuuhuoneeseen oma vuode, ei parisänkyä! Isompana lapsi varmaan haluaa omaa rauhaa ja oman huoneen. Silloin on hyvä, jos olohuone on niin tilava ja pitkänomainen, että toiseen päähän voi esim. kirjahyllyllä eristää isälle oman nukkumasopen. Tai sitten voi vaihtaa asunnon isompaan. Jos nyt hankittava on hyvällä paikalla, niin siitä saa varmaan myydessä enemmän kuin nyt maksaa. Ja joskus sattuu löytymään markkinoilta nytkin edullisia kolmioita, joissa neliöitä ei ole hirveästi, mutta jossa kaksi sopii oikein hyvin asumaan. Pidä silmät auki!

Vierailija

Asun teini-ikäisen pojan kanssa kaksiossa. Pojalla on oma huone ja itse nukun olohuoneessa. Toimii aika hyvin meillä. Toisinaan kaipaisi omaa huonetta itselleen, mutta pääasia, että lapsella on "oma tila".

Vierailija

Kuten itsekin sanoit, vanhempi voi nukkua olohuoneessa. Tilan voi vaikka jakaa sermeillä tms. On kaksioissa isompikin määrä ihmisiä mahtunut olemaan. Turha ottaa enempää lainaa kuin pystyy oikeasti maksamaan. Ota huomioon sekin että kulut lapsesta kasvavat moninkertaisiksi tulevina vuosina. Mukavampi jos sitä rahaa jää elämiseenkin. 

Vierailija

Voi aivan hyvin. Ja jos se makuuhuone on hyvän kokoinen eikä mikään komero. Sen voi jakaa kirjahyllyllä tai sermillä. Näin lapsella on oma tila ja isällä myös. Mutta olohuone jää sitten yhteiseen oleskeluun. 

Vierailija

Kiitos näistä, ensisijainen on hyvä kaksio hyvällä sijainnilla, ja jos sattuu kiva kolmio osumaan kohdalle niin sitten se. Jos asunnon ostan, niin kyllä se on sillä periaatteella että sen saa sitten tarvittaessa joskus myytyä tai vuokrattua helposti. Säästäminen ja sijoittaminen kiinnostaa itseäni, joten asunnon hankitaakin mietin myös sijoitus mielessä.

Käytännön ratkaisuja on monenlaisia. Omatkin vanhempani nukkuivat olohuoneessa, ja itse välillä nukuin lapsena vaatekomerossa. :D

Eikä sitä elämää voi suunnitella 15v eteenpäin.

-AP

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat