Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet kodista jossa ei ole kirjahyllyä?

Vierailija
08.02.2006 |

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjat on työhuoneen lasiovellisissa kaapeissa.

Vierailija
22/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tavallaan on, mutta jaoin sen kahtia ja annoin nuorten huoneisiin. Myin ensin omat kirjat kirpparilla. Ei niitä kovin paljon ollutkaan, koska lainaan kirjastosta kirjat. Ei lukeneisuutta ja sivistyksen tasoa mitata kirjahyllyllä. Itse olen lukenut kirjallisuutta yliopistossa, kirjastonhoitajan opintojen lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaaneja minulla ei ole yhtään, miehelläni muutama. En lue juurikaan kaunokirjallisuutta. Yliopiston kurssikirjoja molemmilla on aivan valtavasti, mutta haluan niiden olevan kaapeissa pölyn ja ulkonäön takia. En halua kauniiseen asuntooni hyllyä, jossa joko paljaana tai lasin takana näkyy hirvittävä rykelmä vaihtelevan kokoisia ja värisiä kirjoja.

Vierailija
24/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä rumempaa huonekalua kuin kirjahylly!Meille ei ikinä tule kirjahyllyä.

JA olen lukenut varmasti satoja ja taas satoja kirjoja.Rakastan lukemista,mutta lainaan kirkjat kirjastosta.Harva kirja on niin hyvä että jhaluaisin sen itselleni.Ja kuinka moni oikeasti lukee toistamiseen saman kirjan?Joten se hylly on turhaa ja kirjat siellä turhaan pölyyntymässä.

Vierailija
25/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama pätee jo on kirjahylly ja se on täynnä krääsää (kaikkea muuta kuin kirjoja)

Vierailija
26/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä nii, ettei näy..

Mielestäni kirjat eivät ole niin kauniita, että niitä pitäisi olkkarissa säilyttää. Minkä ihmeen takia alun perinkään niin on ryhdytty tekemään?

Kyllä kirjat saa luettavaksi myös makkarin hyllystä tai jopa komeroista- sielläkin meillä on iso kasa kirjoja.

Lapsilla on omat kirjahyllyt, sillä heidän pitää kirjat saada helposti käsiinsä.

Olkkariini en mistään hinnasta halua kirjahyllyä pölyä keräämään - ja kuten jo totesin: eipä ne kirjojen taustat kovin kaunista katseltavaa ole. Mieluummin katselen vaikkapa viherkasveja tai kivoja tauluja sellaisessa huoneessa, jossa on tarkoitus viihtyä.

Kirjahyllyn näkymättömyys vieraiden silmin ei siis ole mikään merkki siitä, ettei perheessä lueta. Aivan naurettavaa edes ajatella sillä tavalla...

Vierailija
27/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille siis kirjat (n. 20 metriä) tulevat umpiovelliseen kaappiin. Minusta kirjahyllyt ovat rumia, eivätkä sovi ainakaan minun mieleiseeni olohuoneeseen. Kaikenkirjavat kirjan kannet ovat räikeitä, eikä niistä saa millään harmonista kokonaisuutta, joka on minulle tärkeää. Joku ehdotti lasiovellista kaappia, mutta se ei poista tuota rumaa näkymää. Umpiovet ovat meidän perheen mielestä siistit ja vähentävät pölyongelmaa. Meidän perheelle siis on tärkeää myös siisteys.

Se, mikä tässä keskustelussa naurattaa on se, että monen mielestä kirjojen tärkein tehtävä on olla näkyvissä ja kertoa perheen sivistyksestä/sivistymättömyydestä. Tuntuu, että kirja itsessään tai se maailma/tieto mitä se pitää sisällään, ei ole tärkeä. Niitä vain pitää olla näkyvissä muiden ihmisten varalta. Ne voivat olla kaapissa, niinkuin meillä tulee olemaan, mutta kaapissa pitää olla lasiovet että vierailijat ivat varmistua perheen fiksuudesta. Jos samat kirjat ovat umpiovien takana, on kyse junttiperhe.

Täytyy sanoa, että aika moni kirjahyllytön on varmaan fiksumpi kuin em. kommenttien antajat.

Vierailija
28/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle se ainakin kertoo että

a) Olette todella yksioikoisia, jos luulette kirjaHYLLYn puutteen tarkoittavan sitä, että talossa ei ole kirjoja

b) Olette todella yksioikoisia, jos luulette lähes kirjattomana asuvan olevan myös sellainen, joka ei lue (oletteko kuulleet kirjastoista?)

c) Olette todella yksioikoisia, jos jaottelette ihmisiä sivistyneisiin ja sivistymättömiin pelkän lukemisen perusteella. Nykyään kun sitä tietoa ja sivistystä voi hankkia myös ihan muilla keinoilla kuin lukemalla.

Niin ja monikohan näistä " luen todella paljon ja kirjahylly ehdottomasti on" lukee juuri sitä romattista hömppää tai dekkareita? Sivistyykö niitä lukemalla? Todennäköisesti ajankohtaisohjelmia ja hyviä dokumentteja lukemalla saa melko paljon parempaa tietoa...

Vierailija
29/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja en ole lukenut moneen vuoteen koska yksinkertaisesti ei ole aikaa. Iltaisin nukahdan kun sänkyyn pääsen samantien. Lapsille on paljon kirjoja mutta niistäkin osa on kaapissa eikä huoneessa pölyttymässä.

Luen seuraavaksi kirjoja kun on aikaa mutta niitä saa kirjastosta ja koskaan EN KOSKAAN tule hommaamaan kirjahyllyä.

Vierailija
30/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole kotona kirjan kirjaa, mutta luetaan paljon. Kirjastonkirjat

kelpaavat meille vallan mainiosti! Lapsilla on kyllä omiakin kirjoja kos-

ka niitä lukevat moneen kertaan.

Vierailija
31/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No todellakin lastulevykirjahyllyt ovat kamalia ja varsinkin jos ne sijaitsevat olohuoneessa. Meillä sisustusongelma on ratkaistu siten, että meillä on kolme lasivitriiniovellista (rungot umpipuuta) kirjakaappia KIRJASTOhuoneessa. Huone sopisi minkä tahansa sisustuslehden sivuille, eikä todellakaan voi sanoa, että kirjahyllyt kirjarivistöineen olisivat rumia.

Vierailija
32/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Harva kirja on niin hyvä että jhaluaisin sen itselleni.Ja kuinka moni oikeasti lukee toistamiseen saman kirjan?

No, meillä sekä mies että minä luetaan _sekä_ uusia että jo aiemmin luettuja kirjoja. Itse luen suunnilleen 1-4 kirjaa viikossa, eikä kaikki todellakaan ole uusia. Kyllä jo luetuistakin kirjoista löytyy uusia puolia kun niitä toistamiseen lukee. Suosikkikirjoja olen lukenut varmaan kymmeniä kertoja. Eli eivät todellakaan ole meillä turhaan ostetut ja esillä :)

Vierailija
33/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvin minimalistinen koti, jonne ei yksinkertaisesti sovi lasivitriinit täynnä kirjavia paperipäällysteisiä kirjoja. Meilläkin on työ/kirjastohuone erikseen, johon tulee siis umpiovelliset kaapit kirjoille. Miksi on v***n vaikea ymmärtää, että niinkin voi tehdä? Onko teillä kirjoja vain siksi, että voitte näyttää muille kuinka hienoja ihmisiä olette?

Vierailija:

No todellakin lastulevykirjahyllyt ovat kamalia ja varsinkin jos ne sijaitsevat olohuoneessa. Meillä sisustusongelma on ratkaistu siten, että meillä on kolme lasivitriiniovellista (rungot umpipuuta) kirjakaappia KIRJASTOhuoneessa. Huone sopisi minkä tahansa sisustuslehden sivuille, eikä todellakaan voi sanoa, että kirjahyllyt kirjarivistöineen olisivat rumia.

Vierailija
34/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokirjoja ym. tulee selattua, mutta tosi harvoin luen romaanin uudestaan.

Vierailija
35/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoja pitää olla näkyvissä, että on sivistynyt. Mitä siitä, vaikka niitä ei olisi lukenutkaan:p

Vierailija
36/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse (naurettavaa kyllä) sellainen, että olohuoneen ja muitten " julkisten" huoneitten kirjahyllyissä (meillä on niitä joka huoneessa, koska kirjoja on tuhansia) on siisteissä riveissä juuri ns. " sivistyneitä" kirjoja, siistejä kovakantisia klassikoita, maailmankirjallisuutta, paljon faktakirjoja, runoutta, lasiovien takana vanhoja keräilykappaleita ja ensipainoksia yms. ja kaikki arkistoijan neuroottisuudella loogisessa järjestyksessä... Kuluneet romaanit, pokkarit ja miehen fantasiakirjat on karkoitettu makuuhuoneen hyllyihin...

Asia huvittaa kyllä itseänikin. Tuskin kukaan meillä käyvä oikeasti ihailee meidän hyllyjä ja miettii, että " vau, kylläpä vaan ovat sivistyneitä tyyppejä, kun on näin paljon näin hienoja kirjoja!" Vaan onhan niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka rakennuttavat hienot kotikirjastot ja sitten ostavat

metrihintaan

nahkakantisia nidoksia sisustusmielessä, eivätkä koskaan meinaakaan lukea kyseisiä opuksia, niin että ehkä en ole vielä pahimmasta päästä.

Vierailija
37/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

51

Vierailija
38/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että iso osa näistä " meillä on sata metriä kirjoja näkösällä" tyypeistä on just tälläisia. Kirja ei ole arvo itsessään vaan se että on iso kirjakokoelma jota näyttää muille. Sinun viestisi oli piristävän erilainen ja rehellinen!

Toisaalta, kyllähän ihmiset ostavat erilaisia design-esineitä sekä ilahduttaakseen itseään että myös näyttääkseen muille että on rahaa ja (?) makua, miksei siis kirjoja. Mutta sitten on turha elvistellä sivistyksellä.

Meillä kirjat ei ole eikä tule näkösälle. Kauhistelkaa vain meidän sivistymätöntä kotia, totuus on toisenlainen kuin uskoisittekaan!

Vierailija:

Olen itse (naurettavaa kyllä) sellainen, että olohuoneen ja muitten " julkisten" huoneitten kirjahyllyissä (meillä on niitä joka huoneessa, koska kirjoja on tuhansia) on siisteissä riveissä juuri ns. " sivistyneitä" kirjoja, siistejä kovakantisia klassikoita, maailmankirjallisuutta, paljon faktakirjoja, runoutta, lasiovien takana vanhoja keräilykappaleita ja ensipainoksia yms. ja kaikki arkistoijan neuroottisuudella loogisessa järjestyksessä... Kuluneet romaanit, pokkarit ja miehen fantasiakirjat on karkoitettu makuuhuoneen hyllyihin...

Asia huvittaa kyllä itseänikin. Tuskin kukaan meillä käyvä oikeasti ihailee meidän hyllyjä ja miettii, että " vau, kylläpä vaan ovat sivistyneitä tyyppejä, kun on näin paljon näin hienoja kirjoja!" Vaan onhan niitä sellaisiakin ihmisiä, jotka rakennuttavat hienot kotikirjastot ja sitten ostavat

metrihintaan

nahkakantisia nidoksia sisustusmielessä, eivätkä koskaan meinaakaan lukea kyseisiä opuksia, niin että ehkä en ole vielä pahimmasta päästä.

Vierailija
39/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
40/42 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihmiset voi lainata kirjoja kirjastosta, jopa monta viikossa, mitä aika harvan budjetti kestää ostaa.

Sähän se vasta juntti olet!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän