Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pettäminen on säälittävää

Vierailija

http://www.hs.fi/elama/a1395212811903

Miksi nuokin tyypit eivät eroa ensin ja mene sitten nussimaan muita? Sitten vielä joku kehtaa rinta rottingilla kehua sitä että on pettänyt. Eihän kukaan voi luottaa sellaiseen ihmiseen koskaan

Kommentit (6)

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Miksi nuokin tyypit eivät eroa ensin ja mene sitten nussimaan muita? 

Ei se nyt niin yksioikoista ole. Ihmisestä on moneksi.

Jos mun eukko pettäisi, niin en mä sitä ensimmäisenä olisi lemppaamassa. Niin paljon hyvää kuitenkin meidänkin yhteiseen elämäämme on mahtunut.

Se on vain hyväksyttävä, että ihminen on epätäydellinen olento, eikä aina hallitse itseään tai tunteitaan.

Toki ero on järkevä vaihtoehto silloin, jos kumppani selvästi osoittaa, ettei tahdo jatkaa yhteisessä suhteessa, mutta kaikki äkkinäiset ratkaisut pitkäkestoisiin kriiseihin ovat typeriä.

Ihminen voi joutua selvittelemään päätään useita vuosia. Ei ihmisen mieli toimi niin, että päätös tehdään hetkessä.

Vierailija

' kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Miksi nuokin tyypit eivät eroa ensin ja mene sitten nussimaan muita? 

Jos mun eukko pettäisi, niin en mä sitä ensimmäisenä olisi lemppaamassa. Niin paljon hyvää kuitenkin meidänkin yhteiseen elämäämme on mahtunut.

Se on vain hyväksyttävä, että ihminen on epätäydellinen olento, eikä aina hallitse itseään tai tunteitaan.

Toki ero on järkevä vaihtoehto silloin, jos kumppani selvästi osoittaa, ettei tahdo jatkaa yhteisessä suhteessa, mutta kaikki äkkinäiset ratkaisut pitkäkestoisiin kriiseihin ovat typeriä.

Ihminen voi joutua selvittelemään päätään useita vuosia. Ei ihmisen mieli toimi niin, että päätös tehdään hetkessä.

Jos toista pettää niin kyllä silloin osoittaa että ei välitä toisesta pätkääkään. Kuuluu ihan samaan sarjaan kuin jos varastat toiselta niin ihan turha enää kinuta toisen luottamusta.

Tärkein asia ihmisten välillä on luottamus. Kaikki muu on toisarvoista. Voi olla surkea ihminen, mokailla ja muuten sählätä. Mutta jos on luottamus kumpaankin suuntaan niin on rakkautta ja välittämistä. Tässä tarkoitan myös kaverisuhteita kuin parisuhdetta.

Mutta kun petät luottamuksen niin se oli siinä. Sitä ei voi tehdä vahingossa. Jos ihmisellä ei ole luottamusta toiseen niin on täysin järjetöntä olla toisen kanssa edes tekemisissä. Saati jakaa elämä sellaisen kanssa.

Sitä paitsi noissa oli kyse vielä suhteista. Se on vielä tuhat kertaa pahempi petos kuin se että menee vaan nussimaan jonkun tuntemattoman kanssa kerran. 

Tuollaisessa tilanteessa petetään toisen luottamus täysin ja vielä nöyryytetään toinen siihen päälle. 

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Vierailija kirjoitti:
Mutta kun petät luottamuksen niin se oli siinä.

Kyllä mä jo tähän suhteeseen lähtiessä olen hyväksynyt sen ajatuksen, että mun luottamus petetään tai että mä petän itse kumppanini luottamuksen. 

Etukäteen ei voi tietää, mitä elämä eteen tuo ja miten tunteet lietsovat.

Alttarilla on niin helppo vannoa yhtä hyvää ja toista kaunista, mutta tosiasia on, että kukaan ei tiedä, missä tilassa liitto on 10 tai 20 vuoden kuluttua.

En mä myöskään osaisi olla erityisen katkera siitä, jos mun eukko vehtaisi sängyssä jonkun toisen kanssa. Paljon enemmän mua satuttaisi se, että hän ei enää huolehtisi minusta eikä osoittaisi mun olevan arvokas.

Kummallista, että pettäminen on jokin ehdoton raja, johon kaikki ratkeaa. On paljon avioliittoja, joissa puolisot kohtelevat toisiaan kylmästi vuosia, jopa vuosikymmeniä, mutta silti liitot jatkuvat. Mutta sitten yksi pettäminen ja se on siinä. Miksi?

Kyllä mä näen jokapäiväisessä arjessani, välittääkö kumppanini musta vai ei. Jos ei välitä, niin silloin tahdon erota, mutta jos kumppanini menee vieraisiin lakanoihin, niin ei se ole mulle mikään eron syy.

Vierailija

Päinvastoin. Pettäjä on haluttu. Jos he olisivat säälittäviä, ei heillä olisi ketään kenen kanssa pettää.

'
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

' kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Miksi nuokin tyypit eivät eroa ensin ja mene sitten nussimaan muita? 

Inhoan tätä nuolisysteemiä, koska ihmiset vain nuolettavat eivätkä kerro, miksi ovat eri mieltä. Eihän täällä synny mitään keskustelua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat