Sairasloma työuupumuksesta
Onko kokemusta kuinka pitkäksi aikaa voi saada sairaslomaa työuupumuksen vuoksi?
Kommentit (30)
työnantaja kirjoitti:
Jumalauta mitä hittoa te pakenette jonnekin sairasLOMALLE työpaikalla olevia ongelmia????? Siis eikö järkikin sano, että tuollaisessa tilanteessa teillä on velvollisuus keskustella asiasta esimiehen kanssa eikä lähteä kotiin sohvalle lojumaan!
No siinäpä mukava kommentti. Oletko kenties itse tälläinen tyranniesimies?
Tiedätkö kun on henkisesti täysin loppu ja voimaton, ei todellakaan jaksa edes kuvitella alkavansa vääntämään asioita esimiehen kanssa - varsinkaan, jos tilanne on ollut hänen kanssaan vaikea ja vaikuttanut osaltaan uupumukseen / masennukseen. Ei oikeastaan haluaisi nähdä koko työpaikkaa. Ei edes työkavereita, joista osa on ollut ihan mukaviakin.
Huomaan, että sinulla ei ole ollut mitään kokemusta uupumuksesta tai kontaktia keneenkään, joka on oikeasti sairastunut ja kuormittunut. Onnea siitä.
työnantaja kirjoitti:
Jumalauta mitä hittoa te pakenette jonnekin sairasLOMALLE työpaikalla olevia ongelmia????? Siis eikö järkikin sano, että tuollaisessa tilanteessa teillä on velvollisuus keskustella asiasta esimiehen kanssa eikä lähteä kotiin sohvalle lojumaan!
Sitä kun odottelee tarpeeksi - liian - kauan ja sietää kuormitusta, on lopulta niin poikki, että ainoa ratkaisu on jäädä sairaslomalle. Ei vaan jaksa mitään muuta enää. Ja kun hanskat tälläisessä viimeiseen asti venytetyssä tilanteessa tippuvat, niitä ei niin vaan enää poimitakaan takaisin käsiin.
Kun se esimies on se kiusaaja, niin mitäpä muuta voit kuin hakea saikkua, kun et jaksa.
Olen irtisanoutunut ja ottanut karenssin useammankin kerran kun asiat eivät ole muuttuneet työpaikalla. Useammankin kerran olen kuullut että miten kehtaan irtisanoutua juuri nyt kun sitä ja tätä. Tottakai kehtaan koska miksi minun pitäisi olla lojaali ja joustava kun se ei johda mihinkään. Monesti olen myös valinnut irtisanoutumisen ajankohdan tarkoituksella sellaiseksi että työnantaja joutuu enemmän tai vähemmän ongelmiin. Karenssi on pieni hinta minulle siitä että voi pelata samaa peliä kuin työnantajat.
Vierailija kirjoitti:
Olen irtisanoutunut ja ottanut karenssin useammankin kerran kun asiat eivät ole muuttuneet työpaikalla. Useammankin kerran olen kuullut että miten kehtaan irtisanoutua juuri nyt kun sitä ja tätä. Tottakai kehtaan koska miksi minun pitäisi olla lojaali ja joustava kun se ei johda mihinkään. Monesti olen myös valinnut irtisanoutumisen ajankohdan tarkoituksella sellaiseksi että työnantaja joutuu enemmän tai vähemmän ongelmiin. Karenssi on pieni hinta minulle siitä että voi pelata samaa peliä kuin työnantajat.
Rohkea veto. Toivoisin, että useammat uskaltaisivat tehdä tämän. Ehkä se osaltaan herättäisi työnantajia.... EHKÄ. Itse olen irtisanoutunut kahdesti. Jälkimmäisellä kerralla piti olla 4 kk ilman tuloja, mikä oli aikamoinen paukku. Kaikkien kukkaro ei tuollaista kestä. Silti en ole katunut päivääkään ratkaisujani.
Vierailija kirjoitti:
Vaikeinta näissä onkin se, jos ja kun jättää työtoverinsa paskaan tilanteeseen. Sillä kai monet veemäiset työnantajat selviytyvätkin, koska tunnolliset ihmiset eivät kehtaa jättää kollegoitaan pulaan.
työnantaja kirjoitti:
Työpaikalla alkoi tapahtua vasta sairauslomani jälkeen, muuten asiaan ei olisi puututtu mitenkään.
Nyt kaikki asiat ovat hyvin.
Tein pätkätöitä/sijaisuuksia samassa paikassa melkein 10 vuotta. Lopulta sairastuin vakavaan masennukseen ja työuupumukseen. Olin 1,5 kk sairaslomalla ja sitten työsopimus päättyi. Siihen loppui minun urani. Työnantaja ilmoitti, että minua ei tarvita enää. Uutta sopimusta ei tullut. Tuntuu aika pahalta. Olisin saanut varmasti jatkaa ilman sairastumistani. Nyt olen ihan tyhjän päällä. Luottamus työelämään meni lopullisesti. Tunsin olevani työkykyinen sairasloman lopulla ja haaveilin töihin paluusta. No, pomo ilmoittikin, että ei tarvitse tulla enää. Vointini romahti saman tien ja pahemmaksi kuin se oli alkujaan. En usko kykeneväni enää koskaan työelämään. Eläkeikään on vielä 30 vuotta, mutta minä olen luopunut toivosta. Tällä elämällä ei ole enää mitään annettavaa minulle.
Vierailija kirjoitti:
Tein pätkätöitä/sijaisuuksia samassa paikassa melkein 10 vuotta. Lopulta sairastuin vakavaan masennukseen ja työuupumukseen. Olin 1,5 kk sairaslomalla ja sitten työsopimus päättyi. Siihen loppui minun urani. Työnantaja ilmoitti, että minua ei tarvita enää. Uutta sopimusta ei tullut. Tuntuu aika pahalta. Olisin saanut varmasti jatkaa ilman sairastumistani. Nyt olen ihan tyhjän päällä. Luottamus työelämään meni lopullisesti. Tunsin olevani työkykyinen sairasloman lopulla ja haaveilin töihin paluusta. No, pomo ilmoittikin, että ei tarvitse tulla enää. Vointini romahti saman tien ja pahemmaksi kuin se oli alkujaan. En usko kykeneväni enää koskaan työelämään. Eläkeikään on vielä 30 vuotta, mutta minä olen luopunut toivosta. Tällä elämällä ei ole enää mitään annettavaa minulle.
Toivoa on.
Tsemppiä, nouset vielä, osaamistasi tarvitaan.