Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatelahja vauvalle, minkä kokoinen?

Vierailija

Olen menossa parin viikon päästä ristiäisiin. En ole kummi, mutta jotain haluaisin viedä lahjaksi. Kenties jonkin vaatteen? Ainoa ongelma on, etten tiedä vauvojen vaatekoosta mitään. Kyseessä on noin  3 kk ikäinen poika. Minkä kokoinen vaate kannattaisi ostaa, ettei se mene heti pieneksi? Ja mikä vaatekappale olisi ns. paras tai varmin valinta?

T. Ei kokemusta pikkuvauvoista 

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Meillä on pian 3 kk vanha poikavauva, joka tällä hetkellä käyttää kokoa 62. Mutta vaatteiden koko on näköjään merkistä riippuen vaihtelevaa, suomalaiset merkit on tälle vauvalle auttamatta liian leveitä, esim. H&Mn bodyt paljon kapeamman mallisia. Bodyja kuluu paljon, koska tämä vauva ainakin puklaa paljon. Jos kuitenkin haluaa varman päälle pelata, niin ostaisin ehkä lahjakortin johonkin liikkeeseen josta saa lastenvaatteita. :) kivoja kastelahjoja mitä muilta vierailta saatiin, oli esimerkiksi huppupyyhe, tämän ikäisen vauvan leluja, leikkialusta, neulottuja villasukkia ja tumppuja... Mutta jos vaatetta haluaa ostaa, niin body on aika hyvä, meillä ainakin kietaisumalliset helpompia pukea, koska käsiä hankala saada hihohin pään yli vedettävissä malleissa.

Vierailija

Kysy. Vauvat ovat syntyessään hyvin eri kokoisia ja kasvavat eri tahtiin. Omat vauvat ovat olleet pitkiä ja paksuja, kun taas kaverilla pieniä ja laihoja. Pikkuvauva-aikana meillä oli nopeasti suuremmat koot käytössä kun taas kaverin vauvat pitivät puolivuotiaanakin kokoja, joita meillä ei enää ensimmäisten parin kuukauden jälkeen käytetty. Vanhempana ovat sitten tasaantuneet kooltaan lähemmäs toisiaan:)

Vierailija

Me saatiin nimiäislahjaksi vauvan kengät. Itse en olisi ehkä raaskinut ostaa mutta oli ihan lempparit ensimmäisen puoli vuotta jonka mahtuivat. Muiksi lahjaksi saaduista hyvin mieleisiä on olleet neuleet ja sukat, lakanat sekä vauvan peite. Bodeja ja housuja saatiin käytettyinä joka lähtöön.

Mielummin liian iso koko kuin juuri sopiva. Ei mua ainakaan haittaa säilyttää laatikossa isoja vaatteita, sen sijaan harmittaa jos lahja mahtuukin vain hetken. 74 on kokona aika varma valinta tuon ikäiselle.

Ismii

Minusta sen vauvan vanhemmat tietäisivät vauvalleen sopivan vaatekoon paremmin kuin ulkopuoliset ihmiset täällä internetissä. Vauvoja kun on niin kovin eri kokoisia, esimerkiksi minun lapsistani yksi painoi syntyessään 4 kertaa enemmän kuin toinen (keskosena syntynyt)

Vierailija

Mä veisin 74. Ja veisin ehdottomasti jotain "sukupuolineutraalia" väriä kuten esim.harmaa, ruskea, valkoinen, beige, musta, harmaanvihreä. Mua ahisti kun kaikki toi meille vaan sinisiä vaatteita. Niitä ei oikeesti erottanut toisistaan. Tietenkin kaikkia niitä kiitollisena käytettiin. Mutta se jo oli ihanaa kun miehen serkku toi vauvalle punaisen takin ja kortin mikä oli punasävyinen. Oli kiva piristys siellä sinisen joukossa ja jäi mieleen.

Vierailija

Onko lapsen nimi siis jo annettu? Mietin vaan kun nimi on annettava ennen kun lapsi täyttää 3 kk. Tokihan ne ristiäiset voi pitää myöhemminkin. Itse veisin 74 tai jopa isommankin. Koska vauvat kasvaa niin nopeasti että joku 62 ei kauaa enää mahdu.

Vierailija

74 valitse kuitenkin sellainen vaate joka sopii joka vuoden aikaan. Esim jos viet jonkun syksyisen/ talvisen neuleen ja vaate onkinnsopiva keväällä tai kesällä..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos otat 74, ei voi olla ainakaan liian pieni!

mun vauva käyttää NYT tätä kokoa ja on 9kk ☺

Vierailija

Mä veisin bodyn tai housut kokoa 74. Se on koko joka menee pitkään ja myös kuluu. Minulla vauva 9kk ja konttaa joten housutkin kuluu jo sen ikäsellä. Yöasutkin ovat kivoja lahjoja. Pieniä kokoja löytää hyväkuntoisia myös käytettynä mutta tota kokoa ei enää niin paljon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos otat 74, ei voi olla ainakaan liian pieni!

mun vauva käyttää NYT tätä kokoa ja on 9kk ☺

Mun vauva on 5 kk ja käyttää kokoa 74.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pian 3 kk vanha poikavauva, joka tällä hetkellä käyttää kokoa 62. Mutta vaatteiden koko on näköjään merkistä riippuen vaihtelevaa, suomalaiset merkit on tälle vauvalle auttamatta liian leveitä, esim. H&Mn bodyt paljon kapeamman mallisia. Bodyja kuluu paljon, koska tämä vauva ainakin puklaa paljon. Jos kuitenkin haluaa varman päälle pelata, niin ostaisin ehkä lahjakortin johonkin liikkeeseen josta saa lastenvaatteita. :) kivoja kastelahjoja mitä muilta vierailta saatiin, oli esimerkiksi huppupyyhe, tämän ikäisen vauvan leluja, leikkialusta, neulottuja villasukkia ja tumppuja... Mutta jos vaatetta haluaa ostaa, niin body on aika hyvä, meillä ainakin kietaisumalliset helpompia pukea, koska käsiä hankala saada hihohin pään yli vedettävissä malleissa.

Kietaisubodyt on kivoja niin kauan, kun vauva ei liiku. Liikkuvalla lapsella (pyörivä, ryömivä) eivät enää niinkään käteviä. Eli hitaampia pukea(jos lapsi kiemurtelee karkuun) ja varsinkaan nyöreillä olevat meinaa aukeilla, nepparilliset pysyy paremmin. Eli jos osta koko 74cm, niin mielummin ei kietaisumallia.

Itse suosisin vaatteissa kotimaisia hiukan pienempiä valmistajia tai laatumerkkejä. Markettivaatteita tulee ostettua itsekkin, mutta kotimaisiin ja laatumerkkeihin ei oikein meinaa talous taipua, joten ne muutamat mitä saatiin lahjaksi niin pidettiin kyllä tosi paljon.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat