Onko haittaa jos 5v näkee K7 Lego pelejä?

Vierailija

7v esikoinen toivoo kovasti jotakin K7 Lego PS3 peliä. Käytännön syiden takia 5v näkisi peliä joka tapauksessa. Onko nuo pelit niin rajuja että on haitaksi 5v:lle?

Kommentit (9)

Vierailija

Meillä jopa 4v. pelaa noita Lego-pelejä. Ei niissä minun mielestäni ole mitään rajua tai pelottavaa. Ja meillä on siis mm. Lego The movie, Star wars, Jurassic World ja Hobitti.

Vierailija

Veikkaan, että tuo 7v on rajana sen takia, ettei nuorempi osaa pelata peliä, ei niinkään sisällön takia. Pitäähän pelatessa osata jo lukeakin, mitä moni alle 7v ei osaa.

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

Meillä nuo legopelit ovat myös lasten (5v ja 9v) ehdottomia suosikkeja. Uskaltaisin väittää, että ikäraja johtuu lähinnä vaikeutasosta, ei niinkään sisällöstä koska aika kesyjä nuo legopelit kuitenkin ovat. Todennäköisesti lasten leikitkin ovat rajumpia. 

Näin aikuisenakin on hauska pelata noita lasten kanssa, onneksi niihin saa kaksinpelin. Meillä nuo kaksi yleensä pelaavatkin kahdestaan.

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Vierailija

Ei ole haittaa, mutta ovathan ne tosi levottomia. Ei turhaan peleissä tai leffoissa ole ikärajoja. Uskokaa se jo. Uskomattoman moni vanhempi on täysin välinpitämätön ikärajoijen suhteen. Kuitenkin asiantuntijat määrittelevät ne.

Levottomat pelit ja ohjelmat menevät varmasti 5v:n uniin. Ja jos on valmiiksi levoton lapsi, en tosiaan suosittele. 

Opeta lapsillesi, että isommalla on oikeus asioihin, joihin pienemmällä ei ole. Vai aiotko antaa pienemmälle alkoholiakin sitten kun isompi saa? Tai hengaako pienempi sitten koulujen pihoilla kun isommpi on teini? Tätäkin näkee usein, helppoa äidille, kun kumpikann ei metelöi kotona.

Vierailija

Riippuu lapsesta, meillä esikoinen ei pystynyt niitä pelaamaan, koska ovat yllättävään väkivaltaisia ja se vaikutti saman tien käytökseen. Kuopus on "ei-niin-herkkä" ja hän niitä kyllä pelaili jo 5 vuotiaana... Itse noita ikärajoja noudatan mahdollisimman paljon, kyllä sitä ehtii muutaman vuoden vanhempanakin. 

Vierailija

Mikä konsolipeli EI ole levoton? 

Mutta joo. Lego-pelit on oikein hauskoja ja meillä niitä pelaa kuusivuotias. Lukea ei osaa, mutta ei näytä haittaavan menoa. Meillä on pelipäivät ja peliajat ja vanhemmat mukana pelaamisessa, niin ei mene touhu "levottomaksi".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Riippuu lapsesta, meillä esikoinen ei pystynyt niitä pelaamaan, koska ovat yllättävään väkivaltaisia ja se vaikutti saman tien käytökseen. Kuopus on "ei-niin-herkkä" ja hän niitä kyllä pelaili jo 5 vuotiaana... Itse noita ikärajoja noudatan mahdollisimman paljon, kyllä sitä ehtii muutaman vuoden vanhempanakin. 

Minun kokemuksen mukaan esikoisesi kaltaiset lapset käyttäytyvät levottomasti ja väkivaltaisesti joka tapauksessa jossain vaiheessa, pelasi tai ei. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltaisia? Kerros nyt peli, jota ovat pelanneet. Meillä on iso kasa legopelejä enkä ole löytänyt kauheastikaan mitään väkivaltaan viittaavaa noista peleistä. Niin kuin yksi tuolla jo kirjoittikin, lasten leikitkin ovat todennäköisesti rajumpia kuin nuo pelit.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat