Miten kuluttaa aikaa työttömänä?

Iidamarija

Heippa vaan kaikille! Kysymys otsikossa eli kuinka kuluttaa aikaa työttömänä?

Mieheni käy vuorotöissä 5päivänä viikossa ja aika on toisinaan pitkää. Pahempi mulle kun oon muutenkin ikäni ollut huono viihtymään yksin. Olen lisäksi melko "aikaansaava" ihminen SILLOIN kun tekemistä keksin joten jos vaikka yhden päivän ajattelen kuluttaa siivoamiiseen niin tekeminen loppuu muutaman tunnin päästä kesken. Tuntuu että suurin osa päivistä on samanlaisia ja puuduttaa.. nytkin olisi "huimat" 3tuntia ennen miehen saapumista ja en saa aikaa millään kulumaan.

Yleensä kun mies lähtee töihin kulutan päivääni syömällä aamiaista kaikessa rauhassa ja lukemalla lehden viivytellen, sitten tiskaan tiskit ja laitan pyykkikoneen päälle. Yleensä jo tässä kohtaa iskee tylsyys että mitä sitä tekisi monta tuntia... Usein päädyn vaan nettiin surffailemaan, lukemaan kirjaa tai katsomaan leffoja. Mutta ei sitä joka päivä jaksaisi samaa. Joskus harvoin kun jollain ystävällä on vapaata töistään keskellä viikkoa lähden ystävän luo kyläilemään. Käyn joka päivä lenkilläkin mutta silti tunnit ei meinaa kulua millään.

Mitä kaikkea siis keksisi ajankuluksi? Tykkään kyllä netissä olla ja lukea ja katsoa leffoja mutta JOKA päivä.ei jaksaisi samaa ja monta tuntia niitäkin saa tehdä.
Kotonakin meillä on niin siistiä ettei tiskaamista ja imurointia enempää ole hommaa kodinaskareissa..

Kommentit (7)

Vierailija

Vapaaehtoistyötä on tarjolla pilvin pimein. Eli ota yhteyttä eri järjestöihin. 

Ei kukaan normaali jaksa katsoa telkkua tai lukea koko valveillaoloaikaansa. Sieltä voit saada kontaketeja työnhakuunkin. 

Vierailija

Itse ollessani masennuksen takia poissa työelämästä kävin löytöeläin talolla hoitamassa eläimiä ja lenkillä koirien kanssa. Perjantaisin kävin vanhainkodilla ulkoiluttamassa mummoja.
Sain muuta ajateltavaa eikä seinät kaatuneet päälle...

Vierailija

Ulkoile, käy kuntosalilla, käy kirjastossa ja lue kirjoja, lainaa naistenlehtiä, ota päiväunet, haet töitä, vierailet omaisten luona jne.

pikku elina

En oo ollu koskaan hommissa vaik ikää 45 vuotta ja ei oo ollu koskaan tekemisen puute ! Pitää olla aika mieli kuvitukseton ettei keksi tekemistä , maailma on täynnä kaikkee mitä voi tehä ilman rahaakion tai vähällä rahalla , esimerkiksi lukea kirjoja , lehtiä , käydä ilmais kursseja internetissä ja sivistää itteään samalla , tehä ruokaa , siivota , käydä kalalla tai sieni mettällä ...

Vierailija

Sun pitäis keksiä itelles joku projekti joka kestäis päiviä, ellei viikkojakin! Tiedän että helpommin sanottu kuin tehty, mutta mieti onko sulla elämässä jotain osa-aluetta jota haluisit kehittää laajemmin. Hankkia joku uus taito tai kehittää aiempaa taitoa huippukuntoon. Kielen opettelu, ryhdy huippu kakkumestariks, eläimen koulutus tms... 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat