Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olisitko ylpeä jos lapsesi menisi fitness-kisoihin?

Vierailija

Siis tekeväthän he kovasti töitä, en sitä kiellä. Mutta olisitko aidosti ylpeä jos (teini-ikäinen) tyttäresi menisi lavalle pyllistelemään pikkuisissa bikineissä? :D Varsinkin miehet, olisiko kivaa! 

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

No varmasti olisin ylpeä, mutta olisi se silti outoa katsoa omaa lastaan puolialastomana öljyttynä lavalla.. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No varmasti olisin ylpeä, mutta olisi se silti outoa katsoa omaa lastaan puolialastomana öljyttynä lavalla.. 

näin!

Vierailija

Jos joku lapsista menisi pyllistyslajeihin, hommaisi irtotissit ja närppisi omia eväitä kaikkialla, niin menisin kiskoille makaamaan ja odottamaan junaa.  

Kaikki ovat urheilullisia, mutta terveellä tavalla, ainakin toistaiseksi.

Vierailija

Toki lapsestani, mutta en itsestäni. Tuo touhu on niin surullista, että kokisin itseni täysin epäonnistuneeksi kasvattajana.

Vierailija

Teini-ikäiseni ei menisi. :D Miellä pelaa kodinkontrolli, jos opetaan tervelliset elämän tavat ruuasta. levosta ja liikunnasta. Rehellisesti sanottuna, en olisi ylpeä ja lapsilleen saa myös kertoa, jos on pettynyt hänen käytökseensä. Sehän on kasvattajan loputon tehtävä.

Vierailija

Joudun painimaan tämän kysymyksen kanssa lähes päivittäin, kun parikymppinen tytär treenaa. 

Onhan se tietenkin parempi, että urheilee, eikä ole äitinsä kaltainen siiderivalas. Silti mietin usein, että onko tuokaan nyt tervettä, niitä riisikakkuja natustaa ja jotain proteiinihyhmään purkista juoda.. Sitten sivellä itsensä soijakastikkeella, että näyttää paremmalta.

Olen mä lasteni saavutuksista ylpeä, eikä se bikineissä koikkarointikaan haittaa. Sama lapsi harrasti nuorempana rytmistä voimistelua, että pikkupukimissa keikistely on tuttua ja saunassakin käydään yhdessä lähes viikottain.

Mies ei välttämättä ole yhtä sujut tilanteen kanssa kuin mä, mutta kyllä se tärkeissä kisoissa käy tytärtä kannustamassa.

Vierailija

Olisin ylpeä aktiivisesta liikuntaharrastuksesta. Persekisoja suorastaan häpeäisin, tuntisin itseni epäonnistuneeksi vanhemmaksi. Miksi ap on kiinnostunut erityisesti miesten mielipiteistä?

Vierailija

En, vaikka varmaan pitäisi ainakin yrittää. Mietityttäisi, että mikä meni kasvatuksessa pieleen, kun tyttärestä tuli noin pinnallinen ja suorituskeskeinen. Enkö tukenut tarpeeksi hänen tervettä minäkuvaa ja itsetuntoa. Eikö terveydestä ja hyvinvoinnista keskusteltu tarpeeksi. 

T. Liikunnallinen kuntosalilla käyvä äiti. 

Vierailija

Kehonrakentajien ensimmäinen kansainvälinen liittohan perustettiin 1946, joten ehkä voit kysyä joltain mammalta, jonka poika meni silloin ekoihin kisoihin. Jos poika oli 20v kisoissa ja mamma synnytti 20v:nä, mamma on nyt 109-vuotias.

Vierailija

lyhyesti ja ytimekkäästi: en.

eikä olis mieskään, aiheesta itse asiassa on puhuttu kun tyttöä perheeseen odotetaan.

toivottavasti tuo hömpötys on painettu villaisella 15 vuoden kuluttua. 

Vierailija

En olisi.
Häpeäisin ja surisin samaan aikaan, nuo kisalaihduttelut ja kauhean tiukat ruokavaliot sekä ylikunto ovat sekä fyysiselle että mielenterveydelle todella raskaita. Itse asiassa sama suru liittyisi jos lapseni olisi minkä tahansa lajin ammattiurheilija, sillä kaikki doping ja ylisuorittamiseen panostaminen pelottaisi. Häpeä liittyy tähän lajiin tai johonkin muuhun tyhjäpäiseen ammatti- tai harrastusvalintaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat