Lihansyöjien ajatusmaailmasta

Vierailija

Olen huomannut että ku on nyt näitä erinäisiä kasvissyöntiin kannustavia tapahtumia esimerkiksi facebookissa, että joillain ihmisillä on tullut tarve korostaa syövänsä lihaa. On lihallinen lokakuu ja muita ns. Kasvissyöntiä vastustavia sivuja joissa hehkutetaan lihansyönnin ihanuutta. Lihansyöjillä on varmasti tarve puolustella lihansyöntiä, koska sitä vastaan on esittää niin monia argumentteja. Ilmasto kysymykset, nälänhätä ja eläinten kärsimys. Puolustelu on kuitenkin luokkaa "Ihminen on luotu syömään lihaa ja juomaan lehmältä maito" Enkä tuomitse nyt ketään etteikö saisi syödä ja toimia omatuntonsa mukaan, mutta järkyttää se että kehuskellaan sillä että syö toisen eläimen lihaa koska haluaa. Oikein pidetään pilkkana niitä eläimiä ja ihmisiä jotka eivät halua niitä syödä

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on naurettava ja äänekäs ni se on kasvissyöjät. Nokka pystyssä muka parantamassa maailmaa

Suosittelisin ottamaan selvää asioista. Lihantuotanto aiheuttaa enemmän päästöjä kuin mikään muu, tuhoaa luontoa ja aiheuttaa nälänhätää.

Katso vaikka Netflixistä seuraava dokumentti:
Cowspiracy: The sustainability secret

Saattavat silmäsi jopa avautua.

T. Itsekin lihansyöjä, mutta joka ymmärtää lihansyönnin haitat ja on vähentänyt lihansyöntiä huomattavasti

Vierailija

Mua ei suoraan sanottuna kiinnosta. Syön lihaa, koska se on hyvää ja sillä lähtee nälkä. Kasvikset ovat vain lisukkeena. Kasvisruoatkin ovat pääasiassa pahan makuisia.

Vierailija

Mä en ole vielä tavannut ketään ylimielistä huutelevaa kasvissyöjää. Lihaa syövien päässä vaan jo se, että neutraalisti kertoo olevansa kasvissyöjä, kääntyy ylimieliseksi huuteluksi. Joku defenssi-mekanismi ehkä?

Vierailija

Ei pientä yleistystä havaittavissa? Niinkuin ei kaikki kasvissyöjät, vegaanit jne huutele näistä julkisesti, ei myöskään kaikki sekasyöjät tee sitä.

Vierailija

Kissa ja koira ovat ilmastolle yhtä haitallisia kuin autot, koska niiden ruokavalio sisältää lihaa. Kissa vastaa pientä perheautoa ja koira katumaasturia.

Olenkin ottanut vihreään kansanedustajani yhteyttä että laittaisivat lihaa sisältäviin eläinruokiin haittaveron.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kaikille lapsellisille hömpötyksille saa ja pitääkin nauraa. Sen tähden.

Perustelujahan näille ylimielisille kommenteille on turha pyytää, mutta älä nyt spämmää tätä roskaa koko ketjua täyteen, yksi viesti riittää.

Vierailija

Monikohan sekasyöjä noihin "lihallisiin "tempauksiin oikein osallistuu? Tiedän yhden konservatiivinuoren joka kehuskeli lähtevänsä ajamaan pillurallia autottoman päivän kunniaksi, muuten oli ihan mukava tyyppi, en silti väitä että kaikki autoilijat tai edes kaikki konservatiivinuoret noin tekisivät. Asun itse kerrostalossa alle huone/pää tiheydessä, lennän ehkä pari kertaa vuosikymmentä kohden (ei niitä pakollisia kulttuurisivistysmatkoja intiaan mulle) enkä muutenkaan paljon kuluta. Tästä huolimatta, en usko että "maailma pelastuu". Ja aion jatkossakin syödä lihaa jos tekee mieli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kissa ja koira ovat ilmastolle yhtä haitallisia kuin autot, koska niiden ruokavalio sisältää lihaa. Kissa vastaa pientä perheautoa ja koira katumaasturia.

Olenkin ottanut vihreään kansanedustajani yhteyttä että laittaisivat lihaa sisältäviin eläinruokiin haittaveron.

Mietippäs kuinka monta autoa ihmisten lihansyönti vastaa. Todella montaa.

Vierailija

Kasvissyönti ja mt-ongelmat korreloivat vahvasti. Siihen mukaan pössyttelyalttius ja harhainen maailmankuva.

Lihansyönti kertoo terveistä elämäntavoista.

Vierailija

Mä olen lihansyöjä laiskuuttani ja saamattomuuttani. Pidän kyllä vääränä syödä eläimiä tilanteessa, jossa ilmankin liharuokaa pystyisi pärjäämään terveenä, ja jossa vieläpä ison väestömäärän takia lihaksi päätyvät eläimet usein kasvatetaan varsin julmissa oloissa. Eli elämän ennenaikaisen lopetuksen lisäksi ne joutuvat kärsimään sen koko lyhyen elämänsä. 

Vaan en vaan saa aikaiseksi alettua vegeksi. Inhoan ruoan laittamista, ja on niin helppoa tehdä ne lihapullat ja perunat vaan. En jaksa perehtyä siihen miten tehdään jotain pavuista ja tofusta ja ties mistä erikoisaineksista, ja että miten varmistetaan että saa kaikki tarvittavat ravinteet. Ehkä tarvittaisiin joku "kasvissyönti for dummies" kirja jossa rautalangasta väännettäisiin miten esim. lakto-vegenä voi elää ilman että laskee ravinteiden saantia ja viettää tunteja keittiössä joka päivä.

Vierailija

No onhan se järjettömän lapsellisen kuuloista, kun jengi kommentoi joihinkin lihaton lokakuu -juttuihin tyyliin "vauvat syö tissiä, kanit porkkanaa ja raavaat miehet lihaa". Itselleni ei tulisi mieleenkään kommentoida jonkun toisen kasvisruokajuttuihin, että minä kyllä syön mieluummin pari karitsaa kuin linssikeittoa. Samalla tavalla en kommentoi kenenkään vauvauutisia huutamalla, että minähän en lapsista perusta.

Mutta jotkut ihmiset kokevat, että jokainen eriävä mielipide on hyökkäys heidän omaa elämäntapaansa vastaan, ja ovat siksi valmiita uhoamaan jostain niinkin älyttömästä kuin muiden ihmisten ruokailutottumukset.

Vierailija

No enpä ole ennen lihallisesta lokakuusta kuullutkaan, sen sijaan lihattomasta lokakuusta olen kuullut. Lihaton lienee ollut ensin ja tuo lihallinen on vain vastaveto sille.

Mutta joo, jos vaaditaan ideologisesti pakkolihattomuutta esimerkiksi koiluihin, niin kai vastaavasti pitäisi myös vaatia pakkolihapäiviä?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat