Osaako sun murkkuikäinen hahmottaa ajankäyttöään?

Vierailija

Tekeekö olennaisen (pukeminen, hampaiden pesu, aamupala, repun pakkaus) ennen epäolennaista (peilaaminen, meikkaaminen, some)?

Minä olen melko ihmeissäni oman koulussa hyvin pärjäävän teinini kanssa, kun ei yhtään tajua mitä ehtii missäkin ajassa tehdä ja lähtee tukka putkella ilman aamupalaa kouluun ripsarit ojennuksessa.. Ihan kaoottiselta vaikuttaa touhut.

Kommentit (9)

Vierailija

Meidän kolmesta lapseta yhdelle (ylsiluokkalaiselle) on ollut jostain syystä todella vaikea oppia aikaan liittyvät käsitteet. Kesti todella pitkään että opi luotettavasti katsomaan edes kelloa, ei vieläkään hahmota helposti viisarikellosta aikaa. Hänelle on myös hankalaa hahmottaa kalenterista, että onko joku päivämäärä lähellä vai kaukana.

Koulussa pärjää hyvin, vaikka on vähän laiska lukemaan, niin numerot on 7-10 ja keskiarvo lähellä 9.

Vierailija

Meillä mies ei tajua ajankulua, ruoka-aikoja tai mitään, lapsen kanssakin huitelee yömyöhään vaikka missä kun aika meni vaan niin nopeasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla enemmän persoona kuin ikä kysymys.

Voi ei.. Tämä kaottisuus on pahentunut murkkuiän myötä, joten kuvittelin sen johtuvan iästä.
Ap

Vierailija

Tärkeysjärjestys on myös ihmisillä eri. Tytön mielestä olennainen ja epäolennainen voi olla ihan eri kuin sinulla.

Itse ainakin ennemmin meikkaan kuin syön. Olen aikuinen. Ja normaalit elämänarvot ihan kohdillaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaa olla enemmän persoona kuin ikä kysymys.

Voi ei.. Tämä kaottisuus on pahentunut murkkuiän myötä, joten kuvittelin sen johtuvan iästä.
Ap

Voi ei hätää! Vaikka tuo persoonallisuuden piirre tuntuu tuossa yhteydessä kaoottiselta, se voi toisessa yhteydessä olla ihan mahtava! Se tekee sinun lapsestasi juuri hänet. Joskus vielä kaipaat noita kaoottisia aamuja!

Vierailija

Meillä kohta 16-vuotias kundi lähtee aina vähän myöhässä bussille, joutuu juoksemaan täysillä, jotta ehtii. Joka aamu.

Mutta, kun ollaan lähdössä treeneihin, niin ei ole myöhässä koskaan. Yleensä mielummin  vähän ajoissa. Sama leffaan, kaverille, bileisiin ym.

Kundi myös hävittää kerran viikossa koulutarvikkeitaan, kyniä, vihkoja, kirjat hukassa tai väärässä paikassa ym. Treenikamoja ei ole hävinnyt mitään 10 vuoden aikana. Ikinä ei ole lätkämaila jäänyt hallille tai polvisuoja. Puhumattakaan kännykästä. Se on liimattu siihen kämmeneen.

Prioriteettikysymys.

Vierailija

Meillä kanssa ysiluokkalainen tyttö herää aina ajoissa, mutta myöhästyy harva se päivä, koska tuhlaa liikaa aikaa laittautumiseen yms. Pyysin kirjoittamaan seinälle jopa kellonajat, koska lähtee minäkin päivänä, että ehtisi bussiin. Ei ole juuri ollut vaikutusta, kun myöhästyy lähes joka toinen päivä. Mua niin hävettää ja stressaa tämä ja ongelmaa ei ollut pienempänä tyttönä ollenkaan, vaan oli aina ajoissa. Eli kyllä se varmaan ikään jotenkin liittyy.

Mitähän opet tykkää, olen kaikkeni yrittänyt, seuraavaksi ehkä rahahanat kiinni sitten?

Kuinkahan tavallaista tämä muuten on, olis kiva jos joku tämän ikäisten ope vastaisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä kanssa ysiluokkalainen tyttö herää aina ajoissa, mutta myöhästyy harva se päivä, koska tuhlaa liikaa aikaa laittautumiseen yms. Pyysin kirjoittamaan seinälle jopa kellonajat, koska lähtee minäkin päivänä, että ehtisi bussiin. Ei ole juuri ollut vaikutusta, kun myöhästyy lähes joka toinen päivä. Mua niin hävettää ja stressaa tämä ja ongelmaa ei ollut pienempänä tyttönä ollenkaan, vaan oli aina ajoissa. Eli kyllä se varmaan ikään jotenkin liittyy.

Mitähän opet tykkää, olen kaikkeni yrittänyt, seuraavaksi ehkä rahahanat kiinni sitten?

Kuinkahan tavallaista tämä muuten on, olis kiva jos joku tämän ikäisten ope vastaisi?

Kyllä se taitaa vähän niin mennä, että ne, joilla on paksuimmat pakkelit myöhästyvät eniten :-D Urheilijatytöt ovat aina ajoissa. Myös meikittömät tytöt. Pojista ei näy samalla tavalla päälle kuka kuuluu mihinkin kastiin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat