Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luonnonkiharat=kuivat hiukset, apua!

Minä

Mustä apu kuiviin hiuksiin? Suosittele hoitavia shampoita jne. Terv. Kyllästynyt näyttämään homsuiselta

Kommentit (11)

Vierailija

Täällä toinen kiharapää. Suosittelen käyttämään Wella SP Luxe Oil Reconstructive Elixir hoitoöljyä. Itse olen käyttänyt tätä jo useamman vuoden ja laitan aina pesun jälkeen. Hiukset ovat paljon kauniimmat. Kaikenlisäksi tuoksuu ihanalta :)

Vierailija

Kokeile Tresemeen kuiville hiuksille tarkoitettua shampoota ja hoitoainetta. En itse millään uskonut että halpa markettishampoo ja hoitoaine voisi olla hyviä, mutta kaveri haastoi kokeilemaan ja en ollut uskoa silmiäni miten hyviä tuotteita ovat! Pesee useimmat kalliit tuotteet mennen tullen. Kokeile myös Glissin suihkutettavaa ja hiuksiin jätettävää öljyhoitoainetta.

t. monet kymmenet kampaamoaineet kokeillut ja pettynyt entinen pörröpää

Nainen39v.

Luonnonkiharan pahin tuho on vaalennus, mutta ajoittain itselläni on silti raitoja. Shampoona käytän kosteuttavia kuten Bonacuren. Hoitoaineena kostetuttavia suihkeita ja esim. Garnierin öljy on myös ihan hyvää. Siis näitä öljyjä, jotka laitetaan hiuksiin pesun jälkeen ja ei pestä pois. Moni tuttu luonnokihara vannoo juuri öljysuihkeiden ja sen semmoisten nimeen.

Vierailija

Mä kokeilin aikoinaan vaikka mitä, mutta mikään ei kosteuttanut tarpeeksi ennen kuin löysin Bed Headin tuotesarjan. Pöhötys jäi ja alkoi tulemaan jopa korkkiruuvikiharaa. 

Vierailija

Lushin Godiva-shampoo ja jätettävä hoitoaine R&B, jälkimmäistä tarvitsee vain hyppysellisen jos ei halua näyttää rasvaletiltä ja purkki kestää pienen ikuisuuden. Kannattaa katsoa, ettei tuotteissa ole silikonia, se kuivattaa ja vaurioittaa hiusta.

Vierailija

Itelleni on ollu tosi paljon apua öljy-seerumeista jota laitan pesun jäkeen kun hiukset on kuivat. Ai että kun tulee pehmeät eikä takkuunnu helposti eikä sähkösty. Mutta ei kannata juuriin laittaa, vain max 1-2 tippaa käsille ja levittää latvojen pituuksiin tasaisesti.Jos laittaa liikaa menee helposti rasvaisen näköiseksi. Riittoisaa on myös.

Vierailija

Hiuksiin jätettävät hoitoaineet on se tärkein osuus. Eli suihketta tai hoitovoidetta, ja tietty sellaista joka on tarkoitettu kuiville hiuksille. Itse käytän Loréalin hoitosuihketta, joka on tarkoitettu kuiville, ihan marketista löytyy. Keltainen pullo jossa on punainen korkki.

Sitten taas shampoo ja hoitoaine myöskin tulee olla kuiville hiuksille. Jos haluaa panostaa, niin itse rakastuin kampaamojen Sebastian -merkkiin. Siinä on oma sarjansa juurikin kuiville ja se on niin taika-ainetta että... Maksaa tosin 20-30€ per pullo, niin ei tule nykyään enää niin usein osteltua.

Mutta markettiaineista nyt taisi olla meneillään Erittäin hieno mustikkashampoo ja hoitoaineena Loréalin kuivien hiuksien hoitoaine, tummankeltainen pullo.

Tervashampoota tykkään myös käyttää, kun kosteuttaa hyvin.

Ja suurin juttu tietty on myös siinä, että käy kampaajalla leikkauttamassa pois niitä huonoja. Itse alan näyttämään linnunpelättimeltä ihan sama mikä shampoosarja on käytössä, mikäli huonoja ei leikellä.

Vierailija

Ja lisäyksenä, että itselleni nuo silikonia sisältävät hiusaineet ovat se parhain juttu. Tuntuvat tekevän hiuksiin sileämmän pinnoitteen, kun taas silikonittomia käyttäessä jää todella kuivan tuntuisiksi.

Vierailija

Olen lähes luopunut shampoosta ja pesen siis useimmiten puhdistavalla hoitoaineella: Wen

Hiukset eivät ole niin lentävät ja tuntuvat runsaammilta ja kiiltäviltä. Saa vain postimyynnistä ja kun tuo ihmeaine loppui, huomasin todella, miten heikosti shampoo minulle sopii. Käytän myös Bed Head muotoilutuotteita ja Argon-merkkistä öljyä. Lakkaa ei koskaan, vaan esim. KMS Hair Play tuotteet. Vahaa vähän, niin taltuttaa talvella sähköisyyden.

Vierailija

Mä käytän tätä

L'Anza Healing Moisture Kukui Nut Conditioner (250ml) - FREE Delivery

ja tätä

L'Oréal Professionnel Série Expert Liss Unlimited Masque 200ml - feelunique.com

Toisinaan suihkuttelen Sim System 4 R Chitosan Hair Repair hoitosuihke - Kuiville ja vaurioituneille hiuksille - Hiusverkko - Kauneuden Verkkokauppa

Käytän siis vaurioituneidenkin hiusten tuotteita, vaikka hiukset eivät ole kampaajan mukaan vaurioituneet, vaan vain runsaasti kosteutusta vaativat. En käytä oikeastaan ikinä mitään lämpökäsittelyjä hiuksille. Jos käyttäisin, saisin varmaan leikata kaikki hiukset pois, koska olisivat niin hamput. Olen kyllä testannut putelikaupalla erilaisia lämpösuojia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat