Miten saada pidettyä raskaus piilossa työpaikalla?

Vierailija

Pitkä tarina lyhyesti.

Pääkonttorista tullut uhkaus että väkeä vähennetään, minä olisin turvassa MUTTA olen raskaana ja meillä alkaa iso projekti siihen aikaan etten ehdi sitä mitä luultavimmin loppuun viemään. Eli haluaisin asian pitää piilossa vielä reilun kuukauden että ehdin siis projektin aloittamaan. Laskettu aika on toukokuussa.

Eli vinkit kehiin jos teiltä niitä löytyy, oksennellut en ainakaan vielä ole. Varalta pieniä välipaloja töihin mukaan? Maha ei näy vielä ollenkaan, mutta mitä luultavimmin tulee näkyviin, vinkkejä vaatetukseen?

-----------

Ja millään tapaa en ole mitään viatonta pienyrittäjää riistämässä. Itse hoidan & koulutan sijaisen tilalleni eikä pomolle koidu mitään ekstrakuluja. Hän oikeastaan säästää koska voi maksaa sijaisellen hieman vähemmän palkkaa. Isoin riski tässä on se, että sijainen on liian hyvä ja saa jäädä :D Pitää hänen kanssa kirjottaa siis tarkat sopparit.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Niin kyllähän pomo sinun äitiyslomastasi joutuu maksamaan!

Raskaus on vielä niin alussa, että se ei välttämättä näy jouluun mennessä ollenkaan ja silloin olet jo "turvassa"! Ihonmyötäisimmät puserot voit unohtaa.

Sopivia välipaloja mukaan töihin, että ei tarvitse voida huonosti.

Vierailija

Jos väkeä ollaan vähentämässä kertoisin raskaudesta heti, tällöin mahdollinen irtisanominen katsotaan automaattisesti raskaudesta johtuvaksi.

Vierailija

Kommentit 1 & 2, nyt ei (valitettavasti) ole kyse Suomesta, eli oikeudet ei ole todellakaan niin hyvät äitiyslomalle jäävälle.

AP

Vierailija

No minä nimenomaan kerroin raskaudesta tuntia ennen neuvotteluja, ja sain jäädä taloon. Luultavasti juuri siksi sain jäädä. IRtisanottiin kyllä äitiysloman aikana, koska firma loppui silloin. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Raskaus on vielä niin alussa, että se ei välttämättä näy jouluun mennessä ollenkaan ja silloin olet jo "turvassa"! Ihonmyötäisimmät puserot voit unohtaa.

Ei joudu maksamaan. Lastenhankinta on täällä enemmän "omalla vastuulla". Tunikoiden ostoon siis! Vai liekö se on epäilyttävää :D Kaulahuivillahan saa varmaan hyvin kans peitettyä mahan seudun tarvittaessa? Kiitti vinkeistä! 

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei joudu maksamaan. Lastenhankinta on täällä enemmän "omalla vastuulla". Tunikoiden ostoon siis! Vai liekö se on epäilyttävää :D Kaulahuivillahan saa varmaan hyvin kans peitettyä mahan seudun tarvittaessa? Kiitti vinkeistä! 

AP

Ystävä hyvä, ei se maha niin äkkiä kasva. Relax!

Vierailija

Jos kuohuvaa tarjotaan yyötilaisuudessa, niin otat lasin ja juot...ainakin pari kulausta. Lasin voi jättää sopivasti jonnekin tai tyhjentää lavussriin...

Vierailija

Viesti 6

Toivottavasti oot oikeassa :D Eräällä ystävällä oli vaan yön aikana kerran ilmestynyt raskausmaha (kohtu/vauva/mikälie kääntynyt) joten aamulla on aina pakko ekana tarkistaa maha. Vaikka eipä tuo minun mahassa oleva tyyppi taida vielä sen kokoinen olla että sen liikkumiset mahan kokoon vaikuttais :D 

AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jos kuohuvaa tarjotaan yyötilaisuudessa, niin otat lasin ja juot...ainakin pari kulausta. Lasin voi jättää sopivasti jonnekin tai tyhjentää lavussriin...

Tästä ei ole onneksi pelkoa, pääkonttori päätti aloittaa jonkun terveyshomman ja luovuttiin kokonaan alkoholin käytöstä työtilaisuuksissa :D Myös iltajuhlissa. Toki asiakkaat saattavat joskus tarjota jos heidän konttorilla käydään, harvemmin kyllä on sattunut kohdalle. 

AP

Vierailija

Hyvä raskaudenpeittokeino on auki pidettävät jakut jäykähköstä materiaalista (linkin kuva ei ehkä ole tyylikkäin mahdollinen mutta helpottaa ymmärtämistä)

https://www.seppala.fi/tuotteet/tuote/fi_1207_6265014/jakku-liivi?color=...

Alle tiukka toppi ja jalkaan korkeavyötäröiset kapeat housut ja korkeat kengät.

Toinen vaihtoehto on väljähköt jäykähköstä materiaalista tehdyt pitkät paitapuserot kapeiden housujen  tai lyhyen hameen kanssa .

Löysät trikoopaidat paljastavat helposti pienenkin mahakummun, joten ei niitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Hyvä raskaudenpeittokeino on auki pidettävät jakut jäykähköstä materiaalista (linkin kuva ei ehkä ole tyylikkäin mahdollinen mutta helpottaa ymmärtämistä)

https://www.seppala.fi/tuotteet/tuote/fi_1207_6265014/jakku-liivi?color=...

Alle tiukka toppi ja jalkaan korkeavyötäröiset kapeat housut ja korkeat kengät.

Toinen vaihtoehto on väljähköt jäykähköstä materiaalista tehdyt pitkät paitapuserot kapeiden housujen  tai lyhyen hameen kanssa .

Löysät trikoopaidat paljastavat helposti pienenkin mahakummun, joten ei niitä.

Kiitti vinkeistä! Löytyyki kaapista muutama tuon tyyppinen jakku jotka vois taas kaivaa käyttöön kun ilmat viilenee. 

AP

Vierailija

Olen todennut A-linjaiset, rinnan alta laskostetut tm, yläosat ja tunikat huonoimmiksi, koska niissä ilman raskauttakin näyttää odottavalta äidiltä..

Itsellä on toiminut hyvin tavalliset paitapuserot, "jäykähköstä" puuvillasta, etteivät laskeudu joka muodon mukaan. Trikoopaidat ja kaikki ohuet pintoja pitkin laskeutuvat paidat kannattaa unohtaa.

Käyttöön tosi korottavat rintsikat, niin rintamus on ulompana kuin maha ja paidan kangas pysyy myös ulompana mahasta.

Nykyiset "laatikkomalliset" lyhyet jäykät kotelomekot toimivat varmaan myös hyvin.

Jo mainittu lyhyt jakku auki tai neuletakit hämäävät myös hyvin ison roikkuvan huivin kanssa.

Tavallisia housujasi pystyt pitämään pidempään pujottamalla napin reikään hiuslenksun silleen silmukaksi, jota voi käyttää uutena napinreikänä. Se venyy pitkäksi ja tuo lisätilaa hyvin.

Vierailija

Ei Suomessakaan makseta esim. äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden aikana palkkaa, vaikka monet niin luulevat. Työnantajalle tulee kuluja sijaisesta.

Tosiaan ei mitään tunikoita. Käytin itse omasta mielestäni kivaa paitapuserotyyppistä tunikaa, kun en ollut raskaana, ja miespomo tosissaan luuli, että olen jäämässä äitiyslomalle enkä ole kertonut... Jakkuja ehdotan minäkin. Jos tyyliisi sopii huivit, niin pitkä huivi paidan päälle. Housut kapealahkeisina. Ei ole väliä, vaikka jakku ei mahtuisi kiinni, kunhan on hartioista ryhdikäs, ei pehmeä villatakki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei Suomessakaan makseta esim. äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden aikana palkkaa, vaikka monet niin luulevat. Työnantajalle tulee kuluja sijaisesta.

Tosiaan ei mitään tunikoita. Käytin itse omasta mielestäni kivaa paitapuserotyyppistä tunikaa, kun en ollut raskaana, ja miespomo tosissaan luuli, että olen jäämässä äitiyslomalle enkä ole kertonut... Jakkuja ehdotan minäkin. Jos tyyliisi sopii huivit, niin pitkä huivi paidan päälle. Housut kapealahkeisina. Ei ole väliä, vaikka jakku ei mahtuisi kiinni, kunhan on hartioista ryhdikäs, ei pehmeä villatakki.

No ihan varmasti maksetaan. Aika monissa työehtosopimuksissa. Minä olen saanut jokaisen raskauden yhteydessä 3-4 kk:n palkan ihan normaalisti äitiysloman alussa.

Vierailija

"Ei Suomessakaan makseta esim. äitiysloman kolmen ensimmäisen kuukauden aikana palkkaa, vaikka monet niin luulevat. Työnantajalle tulee kuluja sijaisesta."

Tämähän riippuu tessistä. Meillä saa täyden palkan 3kk ajalta, mutta toki vastaavalta ajalta työnantaja saa sen kelan maksaman rahan, joten työnantajan kuluiksi jää se erotus. Lisäksi kuluja tulee siitä, että sen varsinaisen äitiysloman aikana kertyy lomia. Tosin eipä se pienipalkkaisella silti ihan valtava summa ole :)

Mutta joo, ei sellaisia äitiysmallisia tunikoita, kiinnittää vaan huomiota! Hyviä vinkkejä tullutkin, lisäksi yrittäisin pysyä normaalille tyylilleni mahdollisimman uskollisena vaikka uusia paitoja hankkisinkin, niin ei sekään kiinnittäisi huomiota.

Hyvä vinkki oli myös tuo rintsikkahomma, itsestä tuntui että vatsa alkoi näkymään aikaisin nimenomaan pienien rintojen vuoksi, isommilla olisi mennyt helposti vain pienenä pyöristymisenä kauemmin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat