onko käyttämättä jääneiden lääkkeiden palauttaminen apteekkiin sinusta noloa

Vierailija

Minä en ole vielä käsittänyt missä kohtaa pitäisi nolostella, selittäkää

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ei. Mistä kukaan voi tietää palautanko mummovainaan vanhoja lääkkeitä vai kenen, jos nyt ketään edes kiinnostaa tai edes näkee/tunnistaa mitä ne on.

Vierailija

Ei? Myöskään injektioruiskujen/ruiskupumppujen palauttaminen apteekkiin ei hävetä minua. 

Pitää vaan muistaa pakata neulat huolellisesti jos sellaisia on (ei pelkkiä pumppuja). Silloin kun palautin, sanoin että paketissa on neuloja. Kukaan ei varmaan halua saada neulaa käteensä vaikka siitä ei mitään tautia saisikaan.

Apteekin täti/setä tuskin ajattelee mitään.

Jos ajattelee, niin pitää lääkkeiden ja käyttövälineiden palauttamista apteekkiin luultavasti vastuullisena toimintana.

Ja jos itse käyttäisin esim. suonensisäisiä huumeita, palauttaisin neulat varmaan vinkkiin saadakseni uusia neuloja enkä apteekkiin!!

Vierailija

No ei ole. On lääkkeitä, joita ei tarvitse kuin satunnaisesti, varsinkin flunssalääkkeet ja joitakin lääkkeitä on vain tiettyjä pakkauskokoja, joten tulee ylimääräisiä mukaan. Mulla on myös tullut lääkkeestä allerginen reaktio, joten piti vaihtaa toiseen. Mitäs noloa sen palauttamisessa olisi, samoin kuin noita kuolinpesän lääkkeitä on joskus tullut palautettua myös. 

Vierailija

En nolostele, mutta eipä minun lääkkeeni kenellekään kuulu. Pieni paikkakunta ja jne. Ei sitä koskaan tiedä missä kohtaa vaitiolovelvollisuuden ketju katkeaa.

t. se joka polttaa ne harvat lääkkeensä jotka jää vanhoiksi (n. 1pkt/ joka toinen vuosi)

Vierailija

Minä vein kaksi muovikassillista anoppi- ja appivainaan lääkkeitä, kun kuolinpesää apen kuoleman jälkeen perattiin. Siellä oli 20 vuoden ajalta kaikki mitä vaan on vanhuksille määrätty ja lääkkeitä vaihdettu niin että käyttämättömäksi jäi paljon. En missään vaiheessa tajunnut asiaa nolostella. Sama kuin veisi käytettyjä paristoja kierrätykseen, siinäkään mitään noloa ole.

Vierailija

Minulla on jäänyt lääkkeitä käyttämättä lähinnä sen takia, että niistä on tullut jotain sivuvaikutuksia ja lääkäri on vaihtanut lääkkeen toiseen. Lisäksi isävainajaltani jäi paljon lääkkeitä, kun hän kuoli. En ymmärrä miksi niiden palauttaminen olisi noloa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En nolostele, mutta eipä minun lääkkeeni kenellekään kuulu. Pieni paikkakunta ja jne. Ei sitä koskaan tiedä missä kohtaa vaitiolovelvollisuuden ketju katkeaa.

t. se joka polttaa ne harvat lääkkeensä jotka jää vanhoiksi (n. 1pkt/ joka toinen vuosi)

Ihan mielenkiinnosta, miten poltat ne? Napsutteletko ne irti foliolaatasta ja nuotioo vai miten. Oletan lääkkeiden olevan tabletteja, koska nestemäiset palaa vähän huonosti.

Vierailija

No joo, hiukan.

Siellä on töissä sellainen tättähäärä josta olen kuullut puhuttavan todella negatiiviseen sävyyn, niin hiukan laittaa mietityttämään kombona ilkeä ihminen+hyvin yksityiset vaivat+ pienehkö kaupunki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt ennen apteekkiin viemistä ennen otat ne pakkaukset pois ja palautat vaan ne sisällöt? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No joo, hiukan.

Siellä on töissä sellainen tättähäärä josta olen kuullut puhuttavan todella negatiiviseen sävyyn, niin hiukan laittaa mietityttämään kombona ilkeä ihminen+hyvin yksityiset vaivat+ pienehkö kaupunki.

Mikä nolo vaiva sulla on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sä nyt ennen apteekkiin viemistä ennen otat ne pakkaukset pois ja palautat vaan ne sisällöt? 

Mistä sä ne lääkkeet saat, jos apteekkiin vieminen on kerran niin noloa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No joo, hiukan.

Menaatko että se syynäisi ja tunnistaisi irtotabut minigrippussista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta, miten poltat ne? Napsutteletko ne irti foliolaatasta ja nuotioo vai miten. Oletan lääkkeiden olevan tabletteja, koska nestemäiset palaa vähän huonosti.

Napsautan foloista pois tai kaadan tynnyriin purkinpohjat. Nestemäisiä lääkkeitä en ole käyttänyt. Käytän lääkkeitä aniharvoin, pari buranaa vuodessa tyyliin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo, hiukan.

Mikä nolo vaiva sulla on.

Ei mitään, mutta täällä apteekin henkilöstö on sen verta kyylää väkeä että sinne en lääkkeitäni vie. En asioi ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Napsautan foloista pois tai kaadan tynnyriin purkinpohjat. Nestemäisiä lääkkeitä en ole käyttänyt. Käytän lääkkeitä aniharvoin, pari buranaa vuodessa tyyliin.

Vanhentuneiden buranoiden vieminen apteekkiin onkin supernoloa =)

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat