Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö tämä sanonta mielestäsi paikkansa, kun ajattelet omaa tuttavapiiriäsi?

Vierailija

Tai vaikka tätä palstaa :)

Great minds discuss ideas, average minds discuss events, small minds discuss people.

Kommentit (13)

Vierailija

Minun tuttavapiirissäni käytetään suomenkielisessä keskustelussa suomea. Pysyisitköhän sinä siinä kyydissä? :)

Vierailija

Tota riippuu varmaan alasta, jos esimerkiksi opiskelee ihmistieteitä on täysin luonnollista puhua ihmisistä, ja vaikka puhuisi yksittäisestä tilanteesta on tarkoitus pohtia asiaa kokonaisuutena ja vaikkapa sosiaalisia kaavoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pätee aika hyvin pitkälle. 

Ja jos noin simppeliä englantia ei ymmärrä niin ei voi kuin voivotella. 

Kuka ei ymmärrä?

Vierailija

Enpä tiiä, mun tuttavapiirissäni keskustellaan kaikesta. Nörtti-inssien sanonta, niiden jotka eivät ymmärrä elämästä.

Vierailija

Pitää paikkansa itseni ja tuttujeni kohdalla. Aiemmin olin nuori ja tyhmä ja mun kaveripiiri koostui juuri tuollaisista, joilla ei ole mitään muuta keskusteltavaa kuin muiden ihmisten asiat. Mä vaihdoin kaveriporukkaa kun kasvoin ulos näistä ihmisistä ja nykyään kaikki ihmiset mun ympärillä on näitä, jotka puhuvat oikeista asioista, maailman tapahtumista, miten korjattaisiin yhteiskunnan ongelmia.   Toki puhutaan kevyemmistäkin aiheista, mutta meillä on muuta mielessä kuin muista ihmisistä jauhaminen. Tähän pätee myös sanonta vakka kantensa valitsee. Nykyään nuo mun entiset kaverit on kaikki lähihoitajia (koska muualle eivät päässeet opiskelemaan) ja päihdeongelmaisia.

Vierailija

No joo, on ihmisiä jotka eivät seuraa uutisia ja politiikkaa, sellaisten kanssa on keskustelunaiheet usein erilaisia, pysytään enemmän koti/työympyröissä. En silti pidä ollenkaan huonona asiana puhua ihmisistä, kaikkihan ihmisten yhteiskunnassa perustuu ihmiseen, ideat tulee ihmisiltä ja ihmiset toteuttavat niitä ideoita. Ilman ihmistä ei maapallolla olisi kuin eläimiä ja kasveja, juttele siinä sitten ideoista tai tapahtumista.

Vierailija

Pitää. Me ei koskaan puhuta mitään ihmisistä, esimerkiksi joku Obama tai Putin ajatuksineen on ehdoton no-no. Sen sijaan me puhutaan maailmankaikkeudesta ja sielunvaelluksesta. Jos joku yrittää puhua pakolaiskysymyksestä, niin palautetaan se heti ruotuu, joku yksittäinen tapahtuma ei merkitse mitään kenellekään.

Vierailija

Pitänee paikkansa. Ja karkeasti todeten nimenomaan tuntemani/tietämäni miehet ovat ekaa ja tokaa lajia, naiset tuota kolmatta. Näin ollen viihdyn paljon paremmin miesten kanssa, en yhtään viihdy ns. perinteisten naisten kanssa. Sitten naiset joilla on jotenkin miehisemmät aivot, ovat mulle mieluisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tota riippuu varmaan alasta, jos esimerkiksi opiskelee ihmistieteitä on täysin luonnollista puhua ihmisistä, ja vaikka puhuisi yksittäisestä tilanteesta on tarkoitus pohtia asiaa kokonaisuutena ja vaikkapa sosiaalisia kaavoja.

Tähän sopii toinen sanonta: Small minds study liberal arts

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Pitänee paikkansa. Ja karkeasti todeten nimenomaan tuntemani/tietämäni miehet ovat ekaa ja tokaa lajia, naiset tuota kolmatta. Näin ollen viihdyn paljon paremmin miesten kanssa, en yhtään viihdy ns. perinteisten naisten kanssa. Sitten naiset joilla on jotenkin miehisemmät aivot, ovat mulle mieluisia.

Jotenkin tuli mieleeni eräs miespuolinen valittaja, joka kertoi, että hänen äitinsä oli kana, mummonsa oli kana, vaimonsa oli kana ja kaikki muutkin hänen tuntemansa naiset olivat typeriä kanoja ja niin edelleen. Suuttui muiden arveluista siitä, että vain typerät kanat jaksoivat hänen seuraansa ja että ehkä geeneilläkin saattoi olla ongelman kanssa jotain tekemistä. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat