Autoilijalle yli 4v vankeutta pyöräilijän kuolemasta Meilahdessa – ei tuomiota taposta

Vierailija

Helsingin käräjäoikeus tuomitsi hänet törkeästä kuolemantuottamuksesta, törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, törkeästä pahoinpitelystä ja liikennepaosta tieliikenteessä. Autoilija ei syyllistynyt oikeuden mukaan tappoon, josta syyttäjä vaati hänelle ensisijaisesti rangaistusta.

Turma tapahtui 12. elokuuta tänä vuonna, kun pyöräilijä ja henkilöauto olivat matkalla samaan suuntaan Tukholmankatua kohti Mannerheimintien risteystä.

Syyttäjän mukaan autoilija kiilasi pyöräilijän eteen ja teki tahallaan äkkijarrutuksen. Kypärätön polkupyöräilijä lensi ohjaustangon yli pää edellä maahan ja kuoli sairaalassa vammoihin.

Autoilija pakeni paikalta. Poliisi otti 35-vuotiaan miehen kiinni seuraavana päivänä.

Mies kiisti oikeudessa rikossyytteet ja kertoi, ettei ajanut turma-autoa eikä ollut edes tapahtumapaikalla.

http://www.hs.fi/kaupunki/a1305991721192?jako=56db7a2dca96fce5125741b7d2...

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tuomiosta vähenennettiin suomalaistyylinen autollatappoalennus.

Suomessa pääsisi varmaan kuolemantuottamuksella, jopa autopommin räjäyttämisstä, koska auto.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mä olen suorastaa vähän yllättynyt tän tuomion kovuudesta. Hyvä. Teko oli käsittämättömän törkeä.

Saako äkkipikaistuksissa tehdystä tapostakaan näin kovaa tuomiota.

Koko tapaus muistaakseni alkoi siitä kun pyöräilijä näytti keskisormeaan  ko. autoilijalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen suorastaa vähän yllättynyt tän tuomion kovuudesta. Hyvä. Teko oli käsittämättömän törkeä.

Koko tapaus muistaakseni alkoi siitä kun pyöräilijä näytti keskisormeaan  ko. autoilijalle.

Oletko sä tosissasi? Eli, pitäisi aikuiselle ihmisellä antaa lieventävää jos joku näyttää keskaria? Ei jumalauta.

Meen listimään jonkun ja sanon lieventäväksi asianhaaraksi "no kö se näytti mulle kieltä"

Vierailija

Tuollaista keskarikäyttäytymistä ja toisen "rankaisemista" jarruttamalla näkyy jatkuvasti liikenteessä. Ihme, ettei enempää tapahdu onnettomuuksia niissä tilanteissa... 

Kai tästä halutaan ennakkotapaus. Sääli autoilijaa, että suuttumuksesta menee elämä pilalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista keskarikäyttäytymistä ja toisen "rankaisemista" jarruttamalla näkyy jatkuvasti liikenteessä. Ihme, ettei enempää tapahdu onnettomuuksia niissä tilanteissa... 

Kai tästä halutaan ennakkotapaus. Sääli autoilijaa, että suuttumuksesta menee elämä pilalle.

Joo, tämä on totta. Liikenteessä näkee tällaista älyttömyyttä todella usein. Ihmiset tulee jotenkin ihan vauhkoiksi tuolla liikenteessä. Myönnän itsekin hermostuvani siellä helpommin, kuin yleensä, mutta väitän, että en kuitenkaan vaaranna kenenkään henkeä sen takia. Pienestä se tietenkinon kiinni.

Kauhea tapaus ja hyvä, että tuli kunnon rangaistus!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Täh? Siis sääli autoilijaa? Mä säälin kyllä enemmän sitä kuollutta pyöräilijää ja sen omaisia...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se siitä alkanut:

"Mustonen ajoi Tukholmankatua kohti Mannerheimintietä, kun hän huomasi, että edessä ajanut autoilija vaihtoi kaistaa ja kiilasi pyöräilijän eteen niin, että tämä joutui äkkijarruttamaan välttääkseen törmäyksen. Pyöräilijä näytti autoilijalle suuttumuksensa käsimerkillä." http://m.iltalehti.fi/uutiset/2015081220170980_uu.shtml

Eli autoilija ensin kiilasi, pyöräilijä kiivastui ja näytti kekeä, autoilija kiilasi uudestaan ja pyöräilijä kuoli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Elämä pilalle tuosta? Eiköhän sen elämä ollut mennyt pilalle jo kauan ennen tuotakin. Sehän oli aivan karmea naapurien kauhu, jolle oli haettu lähestymiskieltoja ja vaikka mitä. Ne naapurit olivat huokaisseet helpotuksesta vasta sitten, kun heppu muutti perheineen talosta muualle. Sen perhettä minä ennen kaikkea säälin, kun aviomies/isä on mikälie hullu ja psykopaatti...

Vierailija

Jos muistan oikein, tuomittu oli konginkankaan bussiturman uhri? Konginkankaan bussiturmassa, kun bussi käytännössä pysähtyi 80km/h vauhdista, hengissä selvinneille, ainakin suurimmalle osalle, tuli etuaivolohkon vaurioita. Mikä voi tarkoittaa suuriakin persoonallisuusmuutoksia. Joten voi hyvin olla, että bussiturma aiheutti tälle miehelle aggressiivisuutta ja äkkipikaisuutta, jotka aiheuttivat yliajon. Mene ja tiedä.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat