Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhukset vihaavat älypuhelimia?

Vierailija

Vaikka olen 19-vuotias niin en voi mummilla ja vaarilla vieraillessa ottaa puhelinta esiin tai seuraa saarna. En tietenkään ota sitä esiin esim. ruokapöydässä mutta vaikka kattaisin pöytää ja katsoisin välissä kelloa, alkavat huutaa että se puhelin pois. Miksi??

Kommentit (15)

Vierailija

Älä yleistä tätä kaikkiin vanhoihin ihmisiin. Heissä on älypuhelimen käyttäjiäkin vaikka kuinka paljon. Jostain syystä juuri sinun isovanhemillasi on traumaattinen suhde tähän vempaimeen.

Vierailija

No ihan oikein, kun ollaan kylässä niin kunnioitetaan toista ihmistä ja hänen kotiaan. Näet sen kellon varmaan seinältäkin. Olisin ikionnellinen jos omat isovanhempani vielä eläisivät ja saisin käydä kylässä. En todellakaan silloin räpeltäisi puhelinta, sitä aikaa ei saa takaisin.

Vierailija

No ihan oikein, kun ollaan kylässä niin kunnioitetaan toista ihmistä ja hänen kotiaan. Näet sen kellon varmaan seinältäkin. Olisin ikionnellinen jos omat isovanhempani vielä eläisivät ja saisin käydä kylässä. En todellakaan silloin räpeltäisi puhelinta, sitä aikaa ei saa takaisin.

MASA m

Mää en tykkää si taas kun älypuhelimella räplätään sitä Facebookia kokoajan, muut jutut si taas ei kiinnosta, taitaa puhelimet olla työtä nykyään, ite en töissä ole tää känny koskaan kourassa vaan teen töitä.. Facebookissa en oo koskaan edes ollu, enkä mene koskaan, sehän on ase ja tehokas sellainen, ties kuin monta teiniä on delannu sen kiusaamisen takia siis itsarin tehny?

ihminen

Eivät he siis vihaa älypuhelintasi vaan sitä että sinä menet muka viettämään aikaa heidän kanssaan, mutta samaan aikaan vietät kuitenkin enemmän aikaa netissä. Jos menet kylään olipa paikka mikä tahaansa niin ei silloin räplätä sitä kännykkää. Ne käytöstavat.....

Vierailija

Niiden muullistavin asia oli se kun lankapuhelinten numeron valinnassa veivattavat kiekkovalitsemet muuttuivat numeronäppäimillä valittaviksi.

Se vaan on heille niin vieras maailma.

Itselle tuli joskus vähän epäuskoinen olo, kun mummon luona käydessä telkkarista tuli joku nukkeanimaatio ja mummo tuumaili että onkohan ne ihmiset noiden nukkejen takana, kun ääni kuulostaa tulevan nukesta, mutta eihän se ääni voi nukesta tulla. Vaikka mummo oli terävä päästään ja tiesi päivän tapahtumat, niin kyllä hän oli tekniikasta jääny niihin aikoihin kun telkkarit tuli joka torppaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Edes kelloa ei sopisi vilkuilla kylässä ollessa.

Vierailija

Isovanhempiasi ei varmaankaan haittaa se, jos vain katsot kelloa puhelimestasi, mutta sinulla on selvästikin tapana näpelöidä luuriasi muutenkin jatkuvasti, eivät he muuten siitä huomauttaisi. Kannattaa ehkä hieman tarkkailla sitä omaa puhelimenkäyttöään. Ei se luuri tarvitse huomiota jatkuvasti. Sen voi vaikka jättää kassiin äänettömälle, niin on helpompi keskittyä siihen, mitä nyt onkaan tekemässä niiden ihmisten kanssa, jotka ovat paikalla.

Vierailija

Mun mummo 90v ja äiti 65v naureskelevat mun vanhalle saranapuhelimelle. Heillä on molemmilla älypuhelimet. En aio hankkia ihan toimivan puhelimen tilalle älypuhelinta ennen kuin on ihan viimeinen pakko.

Että ei ne kaikki vanhukset älypuhelimia vihaa.

Vierailija

Olen 16-vuotias ja vihaan älypuhelimia koska se on vienyt kaikki kaverini. Koulussa kaikki istuvat ringissä ja näpyttelevät, kukaan ei puhu kasvotusten. Ajattelin pitää halloween-bileet mutta en taidakaan kun tiedän että kaikki vain näpelöisivät älypuhelintaan. Eli vihaa niitä nuoremmatkin.

ei ap

Vierailija kirjoitti:

Miten niin näkee seinältäkin? Minun kotonani ei kukaan tule näkemään kelloa seinältä, en omista seinäkelloa enkä aio hankkia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin näkee seinältäkin? Minun kotonani ei kukaan tule näkemään kelloa seinältä, en omista seinäkelloa enkä aio hankkia.

Alapeukuttajalle tiedoksi, että minua ahdistaa ja vituttaa se jatkuva raksutus yötä päivää. Siksi minun kotiini ei tule seinäkelloa eikä myöskään perinteistä vanhan ajan herätyskelloa.

Vaimorakas

En kyllä ymmärrä miten jonkun puhelimenkäyttö ärsyttää toisia. Esim. luen paperikirjaa > kaikki ok, hyvä harrastus. Luen e-kirjaa puhelimella > olenkin yhtäkkiä epäkohtelias ja elämätön puhelinaddikti. 

Joillakin ihmisillä vaan on asenneongelma.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä mummolassa 100% varmuudella on seinäkello

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näet sen kellon varmaan seinältäkin.

Kyse on varmaankin enemmän siitä, että jos kylässä pitää koko ajan tarkistaa mitä kello on, antaa samalla vaikutelman, ettei kiinnosta olla yhtään paikalla ja yrittää vaan päästä pois heti kun "sopiva" aika on tullut täyteen.

Jos kyläpaikassa ei kelloa ole, ja on pakko lähteä tietyllä hetkellä pois, voi varmaan kertoa etukäteen, että kellossa on herätys ajastettuna sitä varten. Sitten voi rauhassa jutella niin kauan kunnes äänimerkki soi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat