Asiatonta käytöstä siivoojaa kohtaan.

Sonnja

Olen siivooja ja pääsääntöisesti siivoan julkisia tiloja ja kerrostaloja. Olen täysin suomalainen vaaleatukkainen kaunis nainen, silti tänään siivotessani tasannetta, ohitseni kävelevä, todennäköisesti omasta mielestään hyvin arvokkaasti pukeutunut n. nelikymppinen nainen sylkäisi minua päin. Menin täysin lukkoon koko tilanteesta enkä osannut sanoa tai tehdä asialle mitään. En tiedä oliko nainen talon asukkaita, sillä hän käveli ulos. Miksi ihmiset käyttävät nykyään n. rumasti? Eikö oikeasti osata enää käyttäytyä kunnioittavasti toisia kohtaan? Voisi kuvitella että maahanmuuttajat saisivat vastaavaa kohtelua, mutta että ihan suomalainen... Ei voi käsittää.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

No älä leimaa ketään yksittäistapauksen vuoksi eikä tietty ketään ulkomaalaistakaan saa sylkeä. Tervehdin aina siivoojaa, oli rotu mikä tahansa. 

Vierailija

Se ei oikeastaan ole edes ihmiasrvoista työtä. Siinä saa osakseen pahimmillaan aivan kammottavaa kohtelua joiltain ihmisiltä, vaikka itse olisi kuinka tunnollinen, kunnollinen, fiksu ja vaikka mitä. Minua ei saisi edes ase ohimolla siivoamaan enää koskaan, ei koskaan, ei missään. Kohtasin siinä työssä pari todellista ihmishirviötä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Jaa että maahanmuuttajaa päin sylkeminen olisi ihan ok mutta sinua, vaaleatukkaista ja vieläpä kaunista naista päin ei.

Oletko kenties tyhmä vai tahallaan väärin ymmärtävä? ohis

Vierailija

Minun teki mieli mennä vessaan liisan perässä ja sylkeä, mutta sylkiroiskehan olisi osunut vain siihen vessakopin oveen, ei liisan turpealle naamalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa että maahanmuuttajaa päin sylkeminen olisi ihan ok mutta sinua, vaaleatukkaista ja vieläpä kaunista naista päin ei.

Maahanmuuttajille saakin näyttää kaapin paikan.

Perustelisitko?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei tietenkään ole ok! Mutta uskon että joidenkin ihmisten mielestä se on enemmän ok, kun nykyään ei suvaita maahanmuuttajia, siksi. Ei oo minun oma kanta. Minusta kaikkia kohtaan pitäisi olla kohteliaita, vaikka ei ihmisestä pitäisikään.

Ap

ihminen

Olen samaa mieltä että ketään kohtaan ei saa käyttäytyä noin. Mutta koska sanoit olevasi vaale. Luuliko kyseinen henkillö että olet Virolainen tai Venäläinen. Mutta sekään ei anna oikeutta käyttäytyä noin.

Ilmoita asiasta kuitenkin esimiehellesi. Hänen tulisi ilmoittaa siitä taloyhtiöön. Näin tieto menisi asukkaille.

Yritä olla välittämättä vaikka se ei olekaan helppoa.

Vierailija

Järkyttävää. Mutta niin se vain on että sivistyksen tasoa tai mt-ongelmia ei välttämättä näe ulkonäöstä. Kannattaa kertoa pomolle asiasta, hänen täytyy ainakin kirjata tapaus. Ja mahdollisesti ottaa taloyhtiön isännöitsijään yhteyttä. Tyyliin "emme voi lähettää työntekijöitä kohteeseen, jos heidän päällensä syljetään". Mutta onko sillä asiaan vaikutusta riippuu varmaan taloyhtiön koosta. Jos pieni, niin todennäköisesti asia kantautuu myös hallituksen korviin ja sitä kautta asukkaille ja kaikki varmaan sitten arvaavat kuka syleskelijä on. Mutta jos iso taloyhtiö, ei varmaan ketään valitettavasti kiinnosta koko asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Joo. Pitää puhua esimiehen kanssa. En tiedä, saako tällaisessa tilanteessa saikkua?

Ap

Tuota, sympatiat sulle epäasiallisen käytöksen kohteeksi joutumisesta, mutta miten ihmeessä kuvittelet sairasloman kuuluvan tähän asiaan? Lääkäri toteaa että työkyky on mennyt koska päälle on syljetty? Millä tavoin tämä tapahtuma estää kykysi siivota? En kyllä tajua, muuten kuin että siivoilet Porvoossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Pitää puhua esimiehen kanssa. En tiedä, saako tällaisessa tilanteessa saikkua?

Ap

Tuota, sympatiat sulle epäasiallisen käytöksen kohteeksi joutumisesta, mutta miten ihmeessä kuvittelet sairasloman kuuluvan tähän asiaan? Lääkäri toteaa että työkyky on mennyt koska päälle on syljetty? Millä tavoin tämä tapahtuma estää kykysi siivota? En kyllä tajua, muuten kuin että siivoilet Porvoossa.

No en tiedä miten tuollainen asia "normaalisti" otetaan, itse olen itkenyt tänään asian vuoksi. En ajatellut mitään pitkää lomaa pitää, vaan huomisen.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maahanmuuttajille saakin näyttää kaapin paikan.

Perustelisitko?

Noh, en. Sinulle se on turhaa jokatapauksessa. 

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat