Paras kotitreeni
Noniin mammat, kertokaahan parhaat netistä (esim youtube) löytyvät kotijumpat. Tilanne se, että en pääse juoksemaan/salille läheskään niin usein kuin olisi tarvis. Pakko saada korvaavaa toimintaa. Miel. ei sellaista missä vaaditaan kaikkea painoja ym.rekvisiittaa. Omankropsn painolla mentäis pääasiassa..
Kommentit (13)
Vierailija kirjoitti:
Paras kotijumppa on sellainen että aina kun ehdit katsot tunnin verran telkkarista jotain roskaa ja teet samalla erilaisia lihaskuntoliikkeitä löysästi. Kun tätä tekee harva se ilta, kunto oikeesti paranee aikaa myöten huimasti. Ilman et tarvii tehdä mitään epämiellytttäviä hiit-tappotreenejä joita ei pitemmän päälle jaksa.
Alapeukku tuli mutta tällaisella kotitreenillä ja noin kolmella viikottaisella hitaalla hölkällä menin crossfit-salille ja ohjaaja sanoi että jaa, sitä on ennenkin kyykätty. No ei ollut, polvien takia. Sen sijaan mulla oli tapana katsella hetki telkkaria sellaisessa seinänojassa joka on tappoa reisille mutta polville aavistuksen helpompaa. Crossfitin hulluna kyykkäämisellä sitten tosiaan rikoin ne polveni ja tuli puolen vuoden treenitauko. Ennen kuin polvi poksahti tein 300 kyykkyä käytyäni sitä ennen crossfitissä alle 15 kertaa. Eli kyllä siinä nyt vähän muutakin oli alla kuin se crossfit. Eli se kotijumppa, jossa ei hikeä nähty, ja hölköttely jonka minuttivauhtia en edes kehtaa laittaa tänne. Parempi joka ilta jumppaa telkkarin ääressä kuin kaksi kertaa viikossa oksennusrajalla. Koska tota jälkimmäistä jaksaa alkuinnostuksen verran.
Sworkit lite sovellus! Jooga, cardio, lihaskunto ja venyttelyt. Ehkä vähän tönkön näköinen ohjelma mutta olen saanut pidettyä itseni ihan yhtä hyvässä kunnossa vaikka jouduin taloudellisista syistä jättämään salilla käynnin.
ssss kirjoitti:
Blogilates <3
Itsekkin hurahdin Blogilatesin youtube-videoihin äitiyslomalla. Tosi positiivinen persoona ja sopivan lyhyitä treenejä, joita ehti tehdä kun vaikka vauva nukkui. Nykyisin käyn kuntokeskuksessa, mutta toi blogilates oli hyvä inspis vaunulenkkejen lisäksi.
No itsellä tapana punnertaa 10-20 krt päivässä, yrittää vetää leukoja 5krt päivässä, lankkua 1min. päivässä ja lenkkeily 2x viikossa n6km. sitten vielä kyykky asennossa/kyykäten aina, kun muistan esim. pesen kädet tai siirrän edestä täytettävästä koneesta pyykit kuivausrumpuun. Lisäksi aina, kun muistan, niin kantaessani jotain raskaampaa esim. kauppakasseja teen hauiskääntöä. Näillä saa ihan kivasti pienellä vaivalla pidettyä lihasmassan yllä.
No en tee kotitreeniä jokapäivä, koska liikuttua tulee paljon arkena muutenkin mutta parisen kertaa viikossa yritän pitäö kotitreenin.
En sen kummempaa oikeastaan tee, kun vedän 40 vatsalihasliikettä, 40 punnerrusta, 30 kyykkyä, ja venyttelyä. 😅
Vanha keskustelu mutta siis....🤷♀️
Hasfit.com
aivan ykköstä treenata oma PT löytyy ilmaseksi ja saat valita mitä haluat tehdä;
painoilla tai ilman, pitkä treeni vai lyhyt treeni.
Jillian michaelsin treenit ja Winsor pilates, helppoja seurata, liikkeistä helpot ja vaikeammat versiot eikä rekvisiittaa tarvita kuin käsipainot ja pilatekseen ei niitäkään.
Fitnessblender.com
Ilmaisia treenivideoita aina 10 min HIIT treeneistä puolentoista tunnin pidempiin treeneihin. Löytyy painoilla tehtäviä treenejä ja myös paljon onan kehon painolla tehtäviä treenejä. Helppo haku jolla voi rajata minkä mittaisen treenin haluat ja mitä välineitä haluat käyttää (tai no equipment jos et halua välineitä) ja voit myös määritellä paljonko haluat suunnilleen polttaa kaloreita. Löytyy myös maksullisia treeniohjelmia jotka eivät ole kovin kalliita ja jäävät käyttöösi joten voit käyttää samaa ohjelmaa useita kertoja.
Koitan itse lankutella ja muutenkin aktivoida lihaksia aina välillä jos oon makuullaan. Kännykän näpräyskin onnistuu muuten lankussa :D
Telkkaria katsellessa pyörittelen painollisia hula hula-vaikeita ja vatsalihakset on aika hyvässä kunnossa, selkäkään ei ole kipuillut kun on pitänyt rutiinina.
Oon hommannut 2 kilon käsipainot ja 10 kilon kahvakuulan, sekä käsipainon, joilla saan treenattua kädet, jalat ja pepun kun vaan käyttää mielikuvitusta. Välttämättä ei tarvitse ostaa kalliita vehkeitä, mulla oli aiemmin tuon 10 kilon korvikkeena kivinen pihalaatta, ja olen myös ravannut rappusia 1,5 litran vissy sikspäkki sylissä tai selässä (12 päkin pullokalja oli aika hyvä tähän myös!:D)
Jos intoa löytyy niin löydät kyllä keinot.
Onnea treeneihin! :)
Kyllä kotitreenillä saa valtaan melkoisesti, mitä huonompi kunto, sen parempi. Myös hyväkuntoinen kyllä.
Muistan omilta nuoruusvuosilta, kun tehtiin koulussa lihaskuntotestiä. Olin hoikka ja huonossa kunnossa. Vatsalihasliikkeitä sain 13kpl/30 sec. Punnerruksia en saanut kuin 30 sekunttiin joku 9.
Aloin tekemään kotitreeniä monta kertaa viikossa. Puolen vuoden päästä sain vatsalihastestistä 32kpl/30 sec, joka oli luokkani paras. Punnerruksia (naisten) pinkaisin 26. Muistan, kun luokkani lentopalloilijatytöt katselivat mua kummissaan, että miten tuo huonoryhtinen sipsinsyöjäluuranko on noin kehittynyt.
Olin niin ylpeä, ja liikuntanumeronikin nousi 6 - >8 todistuksessa.
Voimastahan tässä ei ole kyse, mutta ehkä sellasesta kestävyydestä, lihasten hallinnasta, nopeudesta tms.
Naisten kannattaa ostaa kotiin ihan kahvakuulat. Ovat helvetin monipuoliset kuntovälineet. Niitä on erimallisia ja painoisia. 12kg/10/8/6/4kg nuo riittää jo hyvin pitkälle kotitreeniin naiselle. Ja taas miehelle 10/12/16/20/30
Ja ei muutakun 30min kerrallaan aina tekee esim ma/ti ke tauko to/pe la tauko. Eli kaksi päivää jumppaa päivä taukoa tuolleen itse tehnyt. Ja tuloksia tullut. Itse teen pitkiä toisto määriä kahvakuulalla eli pidän itseni suht hyvässä kunnossa.
Esim hauista 20kg kahvakuulalla (molemmat kädet) 30 toistoa sitten 20 ja 20 seuraavassa kierrossa 15/15/15/15
Siihen yhden käden pystypunnerrus 10kg 15/12/10/8/6 molemmat kädet jotain 60 toistoa per käsi treenissä.
Sitten ranskalainen punnerrus 10kg/12kg teen sen 30/25/20/20/15/15 tuolla periaatteella olen jumpannut itse kotona.
Alkaa ikää olla sen verta jo että riittää kun kotona treenaa sen 2-4h viikossa ei sen enempää tarvitse aikaa käyttää että pysyy kunnossa.
Itellä loppui painot kesken 3kk jälkeen alkoi 20kg kahvakuula tuntua kuin ilmalta ja eihän se hyvä ole enää jos esim 30x vedän sillä kevyeen hauista. Ei enää kehity. Joten uuden joutui 30kg laittamaan.
Kahvakuulalla saa tehtyä kotona jo TODELLA TODELLA paljon. Löytyy videoita youtubesta ja vaikka mistä naisille ja miehille.
Itse olin miehenä alkuun että naisten painoja, mutta kun tajusin että noita on myös +20kg niin hoksasin että kyllä niillä hien saa aikaiseksi mieskin.
Paras kotijumppa on sellainen että aina kun ehdit katsot tunnin verran telkkarista jotain roskaa ja teet samalla erilaisia lihaskuntoliikkeitä löysästi. Kun tätä tekee harva se ilta, kunto oikeesti paranee aikaa myöten huimasti. Ilman et tarvii tehdä mitään epämiellytttäviä hiit-tappotreenejä joita ei pitemmän päälle jaksa.