Miksi lestadiolaisilla saa olla tietokone/netti mutta ei telkkaria??
Kommentit (57)
Minä tunnen ja ovat ihan mukavia tavallisia ihmisiä. Oikeastaan aika sydämellisiä, välittävät muista ihmisistä.
Minulla on ollut paljon lestadiolaisia koulu- ja työkavereina. Itse siis en ole.
tosi mukava kun joku kommentoi positiivisesti. toivottavasti jotku muutki ajattelevat samalla tavalla
Tämähän on varsinainen törky paikka, jossa lyödään lyötyä, kiroillaan sikana, puhutaan seksistä, eritteistä ja kaiken maailman suhteista avoimesti. Kyllä minusta tv:n ohjelmat ovat monta kertaa siistimpiä kuin kielen käyttö/aiheet tällä palstalla.
ei-lestat ajattelisivat noin miten ap. Ei todellakaan. Suurin osa meistä mammoista varmasti kunnioittaa teitä ja teidän ajatuksianne siinä missä omiansakin. Ja ne joilla on oma elämä kunnossa ja itsetunto kohdillaan tietää miten naurettavalta ja säälittävältä ap:n hyökkäys kuulostaa.
Kun hän kasvaa henkisesti hän häpeää sanojansa.
Kaikki ei kylläkään kasva koskaan aikuiseksi. :(
Vierailija:
Tämähän on varsinainen törky paikka, jossa lyödään lyötyä, kiroillaan sikana, puhutaan seksistä, eritteistä ja kaiken maailman suhteista avoimesti. Kyllä minusta tv:n ohjelmat ovat monta kertaa siistimpiä kuin kielen käyttö/aiheet tällä palstalla.
Ja mulla näkyy tässä koneella digi-tv:n kaikki kanavat...Et silleen sitä voi huijata ilman telkkua ja vain katella tietokoneelta...
tulee sitä pahaa ohjelmaa? onks se paha niinku rokkenrollia?
no on sulla kiinnostuksen kohteet! luitko koko ketjun.. =)
Ei sun kannata elämääs lestojen takia pilata. Voi olla että he eivät hoksaakaan kuinka sua ärsyttää mutta olisivat kiitollisia kun kerrot sen heille. Miten on ärsyttääkö sua muut uskonnot esim. muslimit? Jotka saavat hajottaa paikkoja ja vaikka tappaa.
Vierailija:
hiuksia ei saa värjätä - permanentti saa olla
meikata ei saa - ellei sitä kukaan huomaa
koruja ei saa olla - paitsi hopeisia ja sileäpintaisia
jne jne
Sori,mut sää oot tainnu käsittää väärin..koruja saa olla ihan minkä sorttista vaan..siis jos tarkotat kaulakoruja yms..ei meillä millekkään oo mitää lakeja kirjotettu ettei sais kattoo telkkaria yms. ku se on ihan omastatunnosta kiinni mitä tekee..eli sellasen mikä ei vie eteen päin voi jättää tekemättä..et ei tää mitää tekopyhyyttä oo..
Vierailija:
Eikö ne ole kuitenkin tarkasti lapsille sopivaksi valittuja ohjelmia/elokuvia?
Vaikka ne olis kuin tarkasti lapsille sopiviks valittu niin ei me haluta kattoa niitä ku siitä ei oo mitää hyötyä.Ei semmonen vie perille iankaikkiseen elämään.
Vierailija:
Ja ukoilla on kaikilla omat firmat, niin eiköhän niillä siellä ole tietokoneet mitä käyttää työntekoon työaikana..
Joo tuota siis voi ehkä olla lapsia, jotka tarttee koulutehtäviin konetta..ja netti toimii tiedonhaku lähteenä sit tulee kaikki nää sähköpostit,meset yms..että tuota ei ne äiti ja isä sitä yleensä käytäkkää muuta ku laskujen maksamiseen..meillekki hankittiin vaan siks kone ku satutaan tarvii koulutöihin tätä..Ja jos haluatte tietää niin tääl sivuilla voi käydä jos tarpeelliseksi näkee nii keskustelemassa..mut turha tätä on yrittää selittää ku ei sitä voi muut järjen kans ymmärtää..tää ei oo ollenkaa järjen asia.
Mulle on just yks lysti mitä lestat tekee tai jättää tekemättä, mitä se mulle kuuluu? Yhtä vähän mua kiinnostaa vaikka hellarit tai körtit tai ylipäätään minkään sortin uskovaiset. Tehkööt keskenään mitä lystää. Lähinnä niiden säännöt naurattaa mua, eikä mua haittaa, jos asettuvat muiden yläpuolelle, ihan vapaasti vaan. Ajatuksissani minäkin asetun aika monien yläpuolelle. Yleisesti ottaen mua ärsyttää tässä maassa harjoitettava uskonnon pakkosyöttö...
onneksi kaikki ihmiset ei o samanlaisia. löytyy paljon niitä jotka hyväksyvät erilaisuuden rikkautena. sitten näitä muutamia säälittäviä jotka jaksavat jauhaa tätä samaa paskaa menkää itseennä ja miettikää sitten missä vika umpimielisyyteen!!!!!!