Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitseeko ottaa poliorokotus aikuisena

Vierailija
07.10.2015 |

jos on saanut rokotteen lapsena?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä vain jos matkustat maahan, jossa on vielä poliota jäljellä. Silloin saat rokotteen ilmaiseksi. Ei sitä Suomessa pysyvänä ja asuvana tarvitse kuitenkaan ylläpitää, toisin kuin jäykkäkouristusrokotusta on hyvä pitää.

Vierailija
2/5 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä vain jos matkustat maahan, jossa on vielä poliota jäljellä. Silloin saat rokotteen ilmaiseksi. Ei sitä Suomessa pysyvänä ja asuvana tarvitse kuitenkaan ylläpitää, toisin kuin jäykkäkouristusrokotusta on hyvä pitää.

Kuinka monta vuotta rokotteen teho riittää. Mä sain rokotteen yli 20 vuotta sitten ja naapuriin on muuttamassa perhe Afrikasta, joita ei välttämättä ole rokotettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4/5 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta vuotta rokotteen teho riittää. Mä sain rokotteen yli 20 vuotta sitten ja naapuriin on muuttamassa perhe Afrikasta, joita ei välttämättä ole rokotettu.

5 vuotta, mutta THL:n mukaan et välttämättä saa rokotetta. Vain lähipiiri on oikeutettu siihen. Eli en sinuna pelkäisi tartuntaa.

https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/poliorokote

Vierailija
5/5 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 vuotta, mutta THL:n mukaan et välttämättä saa rokotetta. Vain lähipiiri on oikeutettu siihen. Eli en sinuna pelkäisi tartuntaa.

https://www.thl.fi/fi/web/rokottaminen/rokotteet/poliorokote

Käytännössä olen päivittäin tekemisissä heidän kanssaan, enkä tiedä onko heillä rokotetta. Rokotetta on tarjottu, mutta tarvitseeko mun todella se ottaa, sitä mietin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme