Käykö huutonetissa enää lainkaan kauppa?
Tehtiin vähän remonttia ja jäi yksi vanha sisäovi ylimääräiseksi. Pistin sen ensin kaksi kertaa viikoksi huutonettiin. Lähtöhinta oli 0€, ei hintavarausta, eli olisi voinut saada 10 sentillä. Ei tullut yhtään huutoa kummallakaan yrityksellä. Jälkimäinen huuto loppui tänään ja olin jo uusimassa huutoa, mutta ajattelin että pistämpä sen sittenkin Toriin myyntiin ja pyydän 10€. Vajaa tunti ilmoituksen julkaisun jälkeen ostaja otti jo yhteyttä ja sopi noudon.
Joskus olen yrittänyt ostaa huutonetistä jotain juttuja, mutta aina ne ovat kaatuneet siihen että joku lähtöhinta on pielessä tai sitten hintavaraus ei ylity.
Torista olen ostanut (ja myynyt) jo monta juttua ja halvalla.
Kommentit (7)
Jos myit kymmenellä sentillä, ajateltiin tietysti, että on niin huonokuntoinen, ettei kannata ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tehtiin vähän remonttia ja jäi yksi vanha sisäovi ylimääräiseksi. Pistin sen ensin kaksi kertaa viikoksi huutonettiin. Lähtöhinta oli 0€, ei hintavarausta, eli olisi voinut saada 10 sentillä. Ei tullut yhtään huutoa kummallakaan yrityksellä. Jälkimäinen huuto loppui tänään ja olin jo uusimassa huutoa, mutta ajattelin että pistämpä sen sittenkin Toriin myyntiin ja pyydän 10€. Vajaa tunti ilmoituksen julkaisun jälkeen ostaja otti jo yhteyttä ja sopi noudon.
Joskus olen yrittänyt ostaa huutonetistä jotain juttuja, mutta aina ne ovat kaatuneet siihen että joku lähtöhinta on pielessä tai sitten hintavaraus ei ylity.
Torista olen ostanut (ja myynyt) jo monta juttua ja halvalla.
Tulepa kuule kertomaan tänne vasta sitten kun se Torin ostaja on oikeasti käynytkin sovitusti noutamassa ja maksamassa oven... Torihan on tunnettu nimenomaisesti ohareita tekevistä ja turhaan varailevista tyypeistä (palautesysteemin puuttuessa)!
Ja otsikon kysymykseen vastauksena, kyllä käy mutta paljon hiljaisempana kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Sama vika. En enää käy edes huutonetistä katselemassa mitään, kun joko lähtö tai hintavaraus on ollut niin usein aiemmin pielessä.
Sehän on kuitenkin kauppapaikka, eikä ilmaislahjoituspaikka. Kyllä siellä pääasiassa aivan kohtuuhintaista tavaraa liikkuu, seassa vaan pieni osa ylihinnoittelijoita - vaikka toki se kipuraja hinnoissa vaihtelee ihmisestä toiseen.
Luulen, että vaatteita menee edelleen huutiksessa, mutta huonekalut ja muut tavarat ovat hyvin paljon siirtyneet toriin.
Huutonetin ongelma on se, että suurin osa tarjolla olevasta tavarasta on aivan mitäänsanomatonta krääsää, jota pidetään vaan tyrkyllä siellä, jos joku tarttuisi syöttiin. Siitä tavarapaljoudesta ei oikeasti edes jaksa etsiä mitään helmiä, vaikka niitä joukossa varmasti onkin. Itse tarkkailen huutonetissä lähinnä keräilyrahapuolta, niin seteleitä kuin kolikoitakin, ja siellä tuo ongelma on ilmeinen. Samoilla ihmisillä voi olla satoja tai tuhansia ylihinnoiteltuja kohteita ja niiden läpi selailu on todella raskasta, kun ei ole sellaista valintaa siellä, että ei halua nähdä jonkun tietyn myyjän tavaroita, vaan ne näkyvät siinä listassa joka tapauksessa, halusin tai en. Lähinnä lasken tuollaisen sairaasti hinnoitellun sekundan myymisen trollaamiseksi, joka pilaa muiden kaupankäynnin.
Sama vika. En enää käy edes huutonetistä katselemassa mitään, kun joko lähtö tai hintavaraus on ollut niin usein aiemmin pielessä.