Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kenellä lääkäri sanonut vauhdittavansa käynnistymistä sisätutkimuksessa?

08.02.2006 |

mitä se sillä on tarkoittanut? Normaalia kovakouraisempaa ropeloimistako? Tuli vaan mieleen kun aina välillä jollekulle on lääkäri sanonut sisätutkimuksen aikana/jälkeen että antaa käynnistymiselle vähän vauhtia jos paikat on alkaneet näyttää kypsiltä.

Kaikkea sitä pohtiikin...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäri pyöritti sormiansa kohdunkaulan ympärillä ja sanoi että se voi vauhdittaa. Tuntia myöhemmin alkoi supistukset ja tyttö syntyi samana iltana.

Vierailija
2/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vaan kommentoida, et oot nähtävästi vielä yhtenä kappaleena... Kävin just meitin mammasivuilla niin olin jo varma, et jotain on tapahtunut...

t. taavi eli K... (tiedätkö kuka...???)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasassa ollaan, muttei toivottavasti kauaa. Eilis illasta asti supistellut säännöllisesti mutta melko kivuttomasti. Jotain tuolla kohdunsuullakin tuntuu onneksi tapahtuneen. Jospa tässä tarttuisi kohta imurin varteen ja kaveri käski suihkun kaakeleita pesemään yms. Jos ei muuta niin tuleepa siistiä... ;)

Vierailija
4/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ekasta meni yliajalle ja terkkari rv 41 yliaikakontrollissa teki normaalia hyvin paljon kovakouraisemman sisätutkimuksen, ärsytti just kohdun suuta. Supparit alko kaks tuntia käynnin jälkeen. Lapsi syntyi kahden vuorokauden sisällä tästä. Saas nähdä kuinka nyt käy.

Triku rv 28

Vierailija
5/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä silloin pitäisi tehdä? Supistelua ollut nyt muutamia päiväa ja painetta alapäässä tuntuu. Saisiko mies autettua käynnistymisessä?

-Santtu 37+0

Vierailija
6/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkka kopeloi vähän kovakouraisemmin just vauhditustarkoituksissa n. rv:lla 40+3, mutta sieltä se vauva tuli vasta 41+2.. Tiukasti istui, mutta tulipahan ilman käynnistyksiä! :)

Vierailija
7/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oma mieshän voi hyvinkin avittaa käynnistelyssä :-) ... ihan perinteisin konstein, eli spermassahan on jotain prostaglandiineja tms. jotka laittaa kohtua supistelemaan.

Ainakin itsellä tulee aina supistuksia seksin jälkeen (rv 35+5)

ja edelliset synnytykset käynnistyi molemmat myös lopulta sänkyhommien jälkeen.

Eli miestä innostamaan sitten, kaikkihan ei niin enää innostu isosta vaimosta... enkä tosin tiedä toimiiko tuo kaikilla mutta meillä selkeästi vaikuttaa eniten supistuksia lisäävästi, siivoukseen ja muuhun rehkimiseen verrattuna.

Vierailija
8/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri pyöritteli kai sormia juuri kohdunsuulla, ja seuraavana yönä alkoi synnytys.

Mutta nyt odotan kolmatta rv 28+2, ja viime viikot on ollut paljon supistuksia, ja mietinkin kauhulla, että onko sisätutkimuksilla nyt sama vaikutus?? Onko kellään siitä kokemuksia? Kun kuitenkin tutkimuksissa on käytävä noin 2 viikon välein, koska kohdunkaula on alkanut jo lyhentyä ja kohdun ulkosuu avautua.

Vierailija
9/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei kyllä seksi saa aikaan supistuksia ollenkaan. Eilisillasta on supistellut säännöllisesti (3-5-10min välein) mutta kivuttomasti. Seksiä harrastettiin kyllä siinä toivossa että jotain auttaisi, mutta ei, siivottiin kun tarvisi ja saunassa käytiin muuten vaan. Eli se niistä konsteista.

Mutta sinänsä kai on sama sormeileeko se lääkäri vai mies, kunhan on puhtaat kädet ettei mene pöpöjä. Viittisköhän sitä kysyä. Onhan ne sille tuttuja paikkoja kuitenkin ;)

Alkaa olla aika kypsä olo, supistaa ja painetta tuntuu kuin melonia sisuksista ahtaisi, mutta ollenkaan ei ole sitä polttelevaa tunnetta joka supistuksiin kuuluu.

Että eipä ole hääviä...

t. Tuuliina 39+3

Vierailija
10/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei taittu sanoa noin, mutta esikoinen syntyi 2 pv synnytystapatutkimuksen jälkeen. Tosin niinä päivinä sattui tulemaan myös runsaasti kilometrejä auton kyydissä ja s... näihin aikoihin 6v sitten. Ja aamusta mulla oli poika sylissä.La oli 15.pv

Eli tsemppiä Tuuliinalle, jos vielä muistat. Ite oon jatkanu pääasiassa syys04mammoissa, mutta oon piipahtanut myös heiniksissä ja suurperheodottajissa täällä odotuspuolella.

T@hti

Vierailija
11/12 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se siinä pyöritteli ja roklasi kohdun suuta, niin hups, alkoi limatulppa irrota . Seuraavana päivänä vauva syntyi.

Vierailija
12/12 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä lie tuli, onhan se noihin paikkoihin ennenkin tutustunut, lähempääkin ;) muttei eilen oikein innostunut ajatuksesta vaikka yritinkin. Mutta kuulostaa liian lupaavalta tuo että monella se on saanut synnytyksen käyntiin että jättäisin käyttämättä. Itse jos yltäisin niin varmaan en pahemmin sormia nyt kirjoittamiseen käyttäisi. Ehkä hyvä etten yllä...

Jos nämä supparit sitten jo kivuliaiksi muuttuisi.