Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen kanssa uimaan?

07.02.2006 |

Hei!

Minkä ikäisen kanssa voi mennä uimahalliin ihan " omin päin" eli ei vauvauintiin?

Vauvauintiin ei päästykään mutta tuli uimapuku ostettua..

Tyttöni on 6kk. Voi kesällä olla jo pieni puku...

Miettii Jolly

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten monet on jo sanonut niin veden tulisi olla normaalia uimahallivettä lämpimämpää (ainakin itäkeksuksen uimahallissa on opetusallas, jonka vesi on tarpeeksi lämmintä). Ja noista bakteereista, että kannattaa mennä heti aamusta, kun vedet on yöllä vaihtunu/ puhdistettu, niin bakteereja ei ole läheskään niin paljoa.

Meidän tyttö on 6,5kk ja ajattelin että jos vielä vähän aikaa odoteltasi ton uimaan menon kanssa. Alle puoli vuotiaan kanssa en kyllä uskaltais mennä.

Vierailija
2/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUH:n virallinen suositus on että yleisöuintiin mentäisiin lapsen kanssa vasta 1vuotiaana. Ihan hygieniasyistä ja turvallisuus on kyseessä myös, sekä moni muukin seikka. Monista neuvoloista olen kuullut neuvottavan muuta, mutta mielestäni SUH on taho jota ennemmin kannattaa uskoa. Olen itse myös vauvauinnin ohjaaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä pojalle, 1v3kk neuvolassa 82cm, sopii vielä vauvauintiin 3kk iässä ostettu 70cm uimapuku. Tosin silloin se oli vähän turhan pitkä ja henkseleitä solmittiin, nyt juuri vielä sopiva. Seuraavalle uimareissulle tosin otetaan jo uimahousut, kunhan itse taas altaaseen saan mennä :)

Vierailija
4/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja poika tykkäsi oikein kovasti. Oltiin kylpylätyyppisessä uimahallissa, eli siellä oli enemmän tarjontaa noiden altaiden suhteen. Puolivuotiashan on oikein hyvän ikäinen, jos vain lapsi viihtyy! Uimaan vaan = )

Vierailija
5/6 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille vauvauinnin infossa suositeltiin uimahallireissuja muualle kuin terapia-altaaseen vasta yksivuotiaan kanssa. Perusteluna oli veden bakteerit ja lämpötila. (Vauva-uinnin terapia-altaassa siis ilmeisesti pystytään pitämään vesi riittävän puhtaana. Vesi on 32 asteista, jolloin pikku-uimarin kehon lämpötila ei laske liikaa.) Tiedän kyllä, että pienempienkin kanssa tutut ovat käyneet, itse en ihan pientä veisi.

Vierailija
6/6 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolan th sanoi että veden tulee olla +32 asteista vauvauimareille, muuten on vaarassa liiallinen kylmettyminen. Kun ajattelee noita bakteereita mitä uima vedessä on niin... en kyllä veis vauvaa normaaliaikaan uimaan tartuntavaaran vuoksi.