Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako perhepäivähoitajalla olla hoitoaikana tv tai tietokone auki?

Vierailija
27.06.2008 |

Siis en tarkoita nyt että saako olla OLLENKAAN auki vaan esim hetken aikaa joskus...? Miten usein lapsille saa näyttää lasten videon tai dvd:n? Jotkut ovat varmaan tarkkoja asian suhteen kuitenkin...

Entäpä koiran pito sisällä kun hoitolapsia on paikalla?? Meillä koira asustaa vain eteisessä ja on todella kiltti ja rauhallinen (labbis), mutta tästäkin joku saattaa olla tietysti tarkka...

Olen siis ensi talvena mahdollisesti ottamassa pari hoitolasta meille... =) Käytännön asioista vinkkejä kaipaan!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aina aamuisin telkkari auki ja lastenohjelmat pyöri, samoin usein iltapäivisin kun meni hakemaan. En tykännyt mutta en ruvennut valittamaankaan kun olin tehnyt jo siirtohakemuksen ja tiesin ettei hoidosta tule pitkäaikaista Oltiin haettu lähimpään päiväkotiin mutta paikka tuli tuolta uudelta pph:lta (vileäpä 3 km päästä :( ko. henkilö sanoikin itsensä irti sitten reilun puolen vuoden jälkeen ja lopetti hommat kokonaan ja lapsemme pääsi päiväkotiin. Ilmeisesti tajusi itsekin ettei jaksa tuota työtä, hyvä niin.

Vierailija
2/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei missään nimessä samassa talossa hoitolasten kanssa. Mikään koira ei oo niin rauhallinen, että ei purisi esim. hännästä vedon takia. Ja saattaa siitä tulla mustasukkainenkin. Koira e-h-d-o-t-t-o-m-a-s-t-i pois.

Jos tämä on oma mielipiteesi se sinulle suotakoon, mutta hoitolapsia saa vaikka talossa olisikin lemmikki eli missään säännöissä ei sitä kielletä. Tiedän monta hoitajaa joilla on lemmikkejä ja kyllä heillä on hoitolapsia siinä missä muillakin. Koirasta pitää tehdä ilmoitus vanhemmille, jotta voivat valita haluavatko tuoda lapsensa lemmikilliseen taloon.

Toki lapsia ja koiraa pitää koko ajan valvoa, eli yksin ei saa jättää koiraa hetkeksikään lasten kanssa. Koiraportti on tähän oiva ratkaisu, sillä saa koiran eristettyä lapsista (koirakin tarvitsee rauhaa).

TV:stä voi mielestäni näyttää vaikka pätkän Myyrää tms. lasten DVD:tä, mutta ei joka päivä ja vain hetki kerrallaan. Tietsikkaa en antaisi pienten lasten käyttää ollenkaan ja luulen että hommia riittää itsellesi ihan tarpeeksi ilman tietokonettakin. Tietty jos nyt joku asia pitää tarkastaa tietokoneelta niin sen voi hetkeksi avata. Lapsille voi keksiä jotain muuta puuhaa (askartelut yms.) jos tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päällä lasten valveillaoloaikaan, eikä telkkarikaan. Lasten hereillä ollessa olen täällä heidän tarpeitaan varten, enkä yleensä tee omia juttujani. Täytän astianpesukonetta tai selaan postia ehkä, mutta yleensä nekin toimitan uniaikaan.

Hyvin vähän jos lainkaan videoita tms katsellaan. Jos on joskus tosi kurja sää monta päivää, niin ehkä vaihteluksi jotain lyhyttä, mutta eipä juuri muuten. Huvitutti-konserttia, Fröbelin palikoita tms musiikkijuttuja joskus on katsottu ja laulettu ja leikitty mukana, mutta yleensä musisoimme itse soittimien kanssa.

T. Pph.

Vierailija
4/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten hereillä ollessa en istu koneella. TV meillä auki vain päiväsaikaan aamulla, jolloin tulee lastenohjelmat: oma lapseni seuraa niitä. Muut pienempiä, joten eivät katso telkkaa ollenkaan...

Vierailija
5/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se on mielestäni ihan ok, sillä kotonakin katsoisimme niitä ja katsommekin nyt lomalla ollessa. Muuten ei pph:lla kuulemma telkkaria katsota, ellei ole sitten esim. sadetta monta päivää putkeen, ja täytyy keksiä paljon isäsohjelmaa.

Koirakin on ihan ok, jos se saa omaa rauhaa eikä sen tarvitse olla lasten riepoteltavana...

Vierailija
6/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis allergisia lapsia valita sinulle hoitoon.

Vierailija
7/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraa ei missään nimessä samassa talossa hoitolasten kanssa. Mikään koira ei oo niin rauhallinen, että ei purisi esim. hännästä vedon takia. Ja saattaa siitä tulla mustasukkainenkin. Koira e-h-d-o-t-t-o-m-a-s-t-i pois.

Vierailija
8/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapset leikkivät, jos kuitenkin ulkoilee ja puuhailee lasten kanssa. Meidä

Koira on ihan jees, hyvä oppia tulemaan toimeen eläintenkin kanssa. Meidän lapset katsovat pph:lla aina aamulla lastenohjelmia, mikä on musta tosi hyvä, koska kotona ei juuri katsota telkkua. Videoita voi katsoa sateisina päivinä tms.

Musta hoitajan tehtävä ei ole viihdyttää, ennemminkin kannustaa lapsia olemaan oma-aloitteisia ja keksimään itse leikkejään.

Vierailija
9/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mua ei haittaa jos joskus on tilanne että lapset pitää vähäksi aikaa "hiljentää" videoilla jostain erityissyystä, mutta en halua että ne tuijottavat yhtenään telkkaria.

Itse vähän pelkään koiria enkä kovin paljon pidä siitä ajatuksesta että hoitopaikassa olisi koira, mutta luulisi että sellaisesta kysyttäisiin joka tapauksessa (jo allergioidenkin takia) vanhemmilta etukäteen paikkaa haettaessa. Eli mä siis valitsisin kyllä hoitopaikan ilman koiraa, mutta varmasti on perheitä joissa on omakin koira ja joiden mielestä olisi vain kivaa kun sellainen olisi myös hoitopaikassa?

Vierailija
10/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haen lapsia sisältä niin tietokoneella on aina joku perheenjäsen eli taitaa kone olla aina auki. Telkkaria katsovat tosi harvoin.

Vierailija
11/11 |
27.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla hoitoaikaikana tv tai tietokone auki mutta hetken aikaa, joskus. Mielestäni olisi kohteliasta kysyä vanhempien mielipidettä lasten videoiden katseluun. Mun mielestä on ihan ok että joskus katsotaan joku video vaikka meidän PPH ei sitä teekään. Kyllä PPH:lla saa olla koira sisällä, vanhemmat tietävät lapsen PPH:lle viedessään mikäli hänellä on lemmikki. Allergialapsille on omat päivähoitopaikat. Joskus lapset ovat hyvinkin innoissaan mikäli hoitajalla on eläin ja saattavat kiintyä tähän kovastikin.

Paljon onnea sun tulevalle PPH:n uralle, se on hienoa ja kunnioitettavaa työtä jos mikä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän