Milloin voi puhua, että raskaaksi tulo on vaikeaa?
Tiedän ystäväni ja tämän miehen yrittävän ensimmäistään. Yritystä on nyt takana 8kk. Emme koskaan puhu aiheesta. Ystäväni ei vaikuta mitenkään masentuneelta, vaan on ihan normaali iloinen itsensä. Onko tuo 8kk pitkä aika? Voi ko jo puhua ongelmasta? Pitäisikö minun jotenkin osata tukea, jollain hiljaisella tavalla?
Itse tulin raskaaksi heti kun ehkäisy jätettiin, ja silloin siitä oli paljon puhetta ystäväni kanssa.
Kertokaa: koska on kysymys ongelmasta? Milloin alkaa ahistaa? Ihan, jotta tietäisin, millaisella mielellä asiaan suhtaudun...
Kommentit (6)
sitten vasta aloin testata oviksia ja muita kun katsoin ettei tämä näköjään hakuammunnalla onnistukaan. Silloin kuulin että jos vuoden jälkeen ei ole tärpännyt niin kannattaisi hakeutua testeihin.
8kk on jo aika pitkä aika, ja jos hyviä ystäviä oltaisiin niin ehkä kysyisin jotain varovasti. Mutta eihän tuossa silti mitään vikaa vielä tarvitse olla.
Vaikea kysyä että " käyttekö hoidoissa" jos toinen ei itse sitä aloita. Ehkä en suosittelisi varsinkin kun tietää että sinä tulet raskaaksi suunnilleen vessanpytyn renkaasta...
Hoidoilla saatiin sitten parikin keskenmenoa. Ja esikoinen. Mutta toinen tuli ekasta kierrosta hoidoilla, eli ei ollut niinkään hankalaa:) Mun mielestä semmonen reilu vuosi niin alkaa olla hankalaa...Ja on siinä toki muitakin tekijöitä kuin pelkkä aika...
Meillä kesti kaksi vuotta suunnilleen saada esikoinen alulle. Missään hoidoissa ei käyty.
Mielestäni sinulla ap on käynyt hyvä onni kun on tärpännyt heti. Yleensä yrittämisessä kestää useampia kuukausia ja jopa vuosia. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Ei siis vielä pidä olla mitenkään hirveän huolissaan. Kaduttaa kun silloin muinoin tuli jaettua tuo oman raskaaksitulon helppous... Toisaalta, ystävä tiesi, kun aloimme asiaa harkita.
Vierailija:
Meillä kesti kaksi vuotta suunnilleen saada esikoinen alulle. Missään hoidoissa ei käyty.Mielestäni sinulla ap on käynyt hyvä onni kun on tärpännyt heti. Yleensä yrittämisessä kestää useampia kuukausia ja jopa vuosia. Ei siinä ole mitään ihmeellistä.
Ps. Miten ihmeessä ystävän kanssa ei saisi puhua siitä, että tuli helposti raskaaksi? Siis kun ystävällä ei edes ollut lapset ajankohtaisia.
Vierailija:
Meil meni puoltoista vuotta kun yri..
Koska esikoista toivottiin 10kk ja toista vuosi. Molempien alulle saamiseen tarvittiin apua