Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

unikoulu

07.02.2006 |

mistä löytäisin hyvää tietoa unikoulusta? miten toteutetaan? hieman yksityiskohtaisempaa tietoa kaipaisin asiasta. Meillä poika 1 v ja yöt menevät ennemmän tai vähemmän huonosti.

terv. stina

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hyvät neuvot sain aikanaan neuvolastakin. Olet varmaan sieltä jo saanutkin? Muuten, toivottavasti osasivat myös kertoa, että oikein väsyneille vanhemmille myös asiantuntijat voivat käydä unikoulun läpi ilman vanhempia muutamassa päivässä. Se ei ole varmasti kenellekään kivaa mutta hirveän väsyneenä mua ainakin lohdutti se tieto, että ellemme itse pysty viemään unikoulua enää läpi, niin sitten, ilman syyllisyyttä, voidaan pyytää apuakin ja saadaan se ainakin sitten onnistumaan. Meidän tilanteessa erityisesti mulle oli helvetillistä, kun lasta ei voinut öisin ottaa syliin lohduttaakseen tätä vaan piti vain järjellä uskoa, että lapselle on nyt parempi saada vain sitä paijausta ja toteamus " nyt nukutaan" välillä. Se silti oli, todella, kaiken arvoista ja tuloksena kovasti valveilla itkien viettänyt lapsi muuttui aivan erilaiseksi: tyytyväiseksi ja äitikin jaksoi toisella tavalla kuin ennen. Tsemppiä! Unikoulun pitäisi tepsiä nopeasti! Sairaalan henkilökunta siitä selviää kuulema kolmessa päivässä- mutta eihän sinne laita, jos ei ole täysin pakko. Olen iloinen, ettei tarvinnut, mutta olisin laittanut, jos olisin ollut täysin lopussa tai oma yritys ei olisi onnistunut unikoulussa.

Vierailija
2/3 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin todella väsynyt valvotuista yöistä. unikoulu kesti 3pv ja neljäntenä päivänä poika pääsi pois sairaalasta.

lapsi oppii todella nopeasti unirytmin mutta siitä pitää pitää kiinni,eli lipsuminen ei ole mahdollista pariin ensimmäiseen kuukauteen.

unikoulu todella toimii eli kannattaa pitää se. poika nukkui 8kk ikäisenä ensimmäisen kerran koko yön heräämättä,se rauhoitti meidän elämän..

neuvoja saat tarkemmin neuvolasta(me saatiin sellainen unikoulu vihkonen) ja jos tuntuu että et itse pysty sitä pitämään niin on mahdollista saada lääkäriltä lähete sairaalaan tai voitko pyytää jotain ystävää joka tulisi sinun tueksesi??..

mukavaa kevättä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2004/231104_b.htm

Itse lainasin juuri kirjastosta kirjan " Vauvan ja leikki-ikäisen nukutusohjelma" kirjoittanut John Pearce.

Toivottavasti apua löytyy :)