Yöimetyksestä
..tai pikemminkin sen puuttumisesta:
Onko mielestänne (kokemuksiin perustuen) normaalia, jos ei ole lainkaan yöimetyksiä?
Meillä 3 kk ikäinen tyttö nukkua tuhnuttaa ilman tisua yöllä vaikka yli 12 tuntia. Välillä kyllä heräilee, mutta ei itke eikä muutenkaan " kuullosta vaativan" ruokaa. Itse olen jo epäillyt omaa sikeäunisuuttani, mutta herkkäunisempi mieheni kyllä toteaa saman.
Tyttö on täysimetyksellä ja kasvukäyrätkin komeasti nousussa koko ajan.
Alkuaikoina toki yörumba oli melkoinen (mutta vastaavasti päivät nukuttiin)
Itselläni ei olisi mitään yöimetyksiä " vastaan" , mutta tulkitsenko mielestänne vauvan viestejä väärin odottaessani öisin itkua tai vaativia öhinöitä?
Päivisin syödään n. 3 tunnin välein.
Kommentit (7)
Meillä poika on kyllä aina HUUTANUT kun on nälkä ollut, pienistä ähinöistä en ole antanut maitoa. Luota vaan itseesi ja jos vauvalla ei ole nälkä yöllä niin nauti kokonaisista öistä...=)
T:Mareila&poju
haluat vaan kehuskella loistavalla vauvallasi. Keksit huolenaiheen, jossa käy ilmi kuinka hyvin teillä asiat on.
Näin ei tietenkään ole, vaan oletus on väsyneen äipän möläys! Sorry!
Ole onnellinen, ettei vauvasi herätä sua ruokkimaan yöllä. Kuullostaa ihanteelliselta. Vauva syö ja nukkuu hyvin, on varhain oppinut nukkumaan yönsä syömäti. Tuohan on meidän kaikkien tavoite.
t. väsynyt yöimettäjä
vaistoihisi. Vauva voi hyvin, äiti voi hyvin, paino kasvaa vauvalla niin kaikki on luutavasti hyvin. Nukkukaa yönne vain rauhassa :). Ja onnea helposta vauvasta.
mujerita:
haluat vaan kehuskella loistavalla vauvallasi. Keksit huolenaiheen, jossa käy ilmi kuinka hyvin teillä asiat on.
Näin ei tietenkään ole, vaan oletus on väsyneen äipän möläys!
Eieiei, en halua kehuskella. Lähetettyäni kirjeen huomasin itsekin, että alkaa olla jokseenkin pienet ympyrät, kun alkaa syyllistämään itseään ja huolehtimaan asioista, joissa ei siis ole mitään vikaa.
En niinkään ollut huolissani siitä lapsen tyytyväisyydestä vaan siitä, että odotanko ensin liian kauan sitä ITKUA ja vasta sitten alan syöttämään..
Toivottavasti pointtini ymmärretään nyt paremmin eikä tätä oteta kehuskeluna.
Ja mitä olen kuullut, niin eiköhän sitä meilläkin vielä jossain vaiheessa (vauvan oppiessa uusia juttuja, saadessa hampaita yms. ) tule jälleen ne itkuiset ja rikkinäiset yöt..
Aamutytöt7905:
En niinkään ollut huolissani siitä lapsen tyytyväisyydestä vaan siitä, että odotanko ensin liian kauan sitä ITKUA ja vasta sitten alan syöttämään..
Mäkin joskus yöllä mietin, syötänkö liian herkästi. Vauvamme harvoin itkee, vaan ähisee ja ähinän saa loppumaan imettämällä. Joten monasti pohdin, sitä, että minäkö olen opettanut syömään liian herkästi yöllä. On se vaikeata.
Meidän 4 kk poika syö 1 -2 kertaa yössä, mutta ei minustakaan ole helppo aina tietää herääkö nälkään vai muihin syihin ts. annako tissiä vai tuttia. On tullut monta väärää tulkintaa esim. toissa yönä söikin vain kerran loppujen lopuksi, mutta vanhasta tottumuksesta nostin kello viiden itkulla tissille. Oli tosi kiukkunen, kun revin sängystä ylös kesken unien! Tutti olisi siis vain riittänyt ja näin meni aamuun asti.
Hei!
Kyllä minä uskoisin, että vauva osaisi itkeä, jos hänellä ihan oikea nälkä olisi. Vauvat on tietysti yksilöitä ääntelyissäänkin, mutta jos hän on aikaisemmin itkenyt nälkäänsä tai tekee niin päivällä, niin eiköhän ne ähinät ole vain ähinöitä. Ja nukahtaako hän sitten pelkällä tyynnyttelyllä tai ihan itsekseen, jos et syötä? Silloinhan kaikki on hyvin.
Meillä poika (tänään tasan 3kk) on alkanut viime aikoina heräilemään ähisemään parin tunnin välein. Joskus ähinä menee itsekseen ohi, joskus tarvitaan peiton korjausta tms. Yleensä käyn kurkkaamassa, mikä tilanne on, mutta en nosta rinnalle. Jos ähinä muuttuu itkuksi, niin syötän. Jos ei, niin poika nukahtaa ennen pitkää itsekseen.