Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko väkivaltainen mies muutua?

Vierailija
06.02.2006 |

Mies on ollut väkivaltainen ja aggressiivinen ja ollan muutettu erikseen. Nyt haluiasi yrittää muutta ja houkuttelee pariterapiaan. Yhdessäollessa ei tälläisiin suostunut. Voiko hän koskaan muutua? Mitä olette mieltä? Kannattaa yrittää vai tuhlaanko aikaani?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei näkyvää muutosta tule. tv. ap

Vierailija
2/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai onko jokin tilanne/aika/masennus tms. muuttanut miehen?

Itse olen sitä mieltä, että jos ihminen on käyttäytynyt järjestäin koko elämänsä väkivaltaisesti (ei ehkä sinua, mutta muita kohtaan - tai ylipäänsä suhtautunut elämään agressiivisesti), ei häntä juuri ole muuttaminen. Yrittää voi parhaansa, mutta eiköhän ne pahat vanhat tavat tule esiin jossain vaiheessa...

Sitten taas jos peruskiltti ihminen sattuu jossain elämänvaiheessa käyttäytymään rumasti, toivoa minusta on... Sen väkivaltaisen käytöksen kun on saattanut laukaista joku asia, joka on mahdollisesti korjattavissa (vrt. nyt esim. masentuneita ihmisiä, jotka herkästi purkavat pahaa oloa läheisiin, vaikkei se normaalisti ole lainkaan heidän tapaista).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut myös muille kuin minulle. Joskus nuoruudessa. Hermostuu helposti. tv.ap

Vierailija
4/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä mies on sinulle selittänyt väkivaltaista tapaansa reagoida häntä ärsyttäviin asioihin? Pitääkö sinua ainakin osasyyllisenä aggressiivisuuteensa vai kykeneekö näkemään oman vastuunsa omasta käytöksestään ja omista toimintatavoistaan?

Muutoksen mahdollisuus on varmasti hyvin riippuvainen siitä, miten mies itse oman toimintansa kykenee tiedostamaan.

Vierailija
5/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut osallisena tapahtumiin. Kuullut varmaan on jtain, toivottavsasti ei pahemmin ole tajunnut mitään.

Vierailija
6/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hidas prosessi. Ei mahdoton, mutta vaikea ja vaatii ihan hel-ve-tis-ti sitkeyttä ja motivaatiota väkivaltaiselta osapuolelta. Ja se on myöskin sellainen työ, mikä väkivaltaisen on tehtävä ITSE.

Mihinkään pariterapiaan en lähtisi, koska niissä usein on taustaoletuksena se, että väkivalta johtuu parisuhdedynamiikasta ja tilanne voikin yllättäen olla se, että väkivallan uhria syyllistetään siitä, että väkivalta tapahtui.

Ensin siis mies itse hoitoon. Ja todellakin sellaiseen, jossa hän itse oppii ottamaan vastuun väkivaltaisuudestaan eikä enää selitä sitä ulkoisilla tekijöillä, kuten viinalla, nalkuttamisella, puolison ärsyttävyydellä.

Myös perheväkivallan kohde tarvitsee apua ja tukea. Ota yhteys tänne:

www.naistenlinja.com

Vierailija
7/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ollut myös muille kuin minulle. Joskus nuoruudessa. Hermostuu helposti. tv.ap

Vierailija
8/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuttua, ainakaan äkkiä. Ota siis etäisyyttä, takaa itsellesi ja lapsellesi turvallinen ja tasapainoinen ympäristö. Ja ota mies takaisin vain, jos väkivallattomuudesta on todella jotain muutakin todistetta kuin pyhät vakuuttelut. Esim. pitkä, vastuuttava terapia.

Vierailija
9/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapiaa. Perusluonteeltaan on kyllä äkkipikainen, mutta ei itsekään ole väkivaltaa koskaan hyväksynyt.

Vierailija
10/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies muuttui, kun oma motivaatio muutokseen löytyi. Mitään kovin kummoisia terapioita ei tarvittu, oman väkivaltaisuuden myöntäminen johti siihen, että löytyi erilaiset keinot purkaa pahaa oloa ja kiukkua. Nyt on monta vuotta mennyt hienosti, mitään uhkaa tai väkivallan pelkoakaan ei ole ollut. Kaikki on motivaatiosta kiinni, toista ei voi muuttaa, mutta itse voi muuttua. Jos miehesi todella yrittää ja sinulla on vielä tunteita häntä kohtaan, uskaltaisin kyllä yrittää.

Vierailija
11/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaako mies ITSE muuttua? Ymmärtääkö että hänellä on ongelma?

Ei siihen muiden saarnat auta, kaikki on lähdettävä miehestä itsestään.

Vierailija
12/12 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitä itseään voi mutta perusluonnetta ei voi muuttaa. Itse väkivaltaisuuden takia erilleen muuttanut lapset silloin 2 ja 5 vuotiaat, vuoden eron jälkeen (oltiin tekemisissä ns. aloitettiin seurustelupohjalta uudelleen) vuoden jaksoi olla ihmisiksi kunnes aloitti uudelleen niin henkisen kuin fyysisen väkivallan joka tällä kertaa kohdistui enemmän lapsiin kuin minuun, aikaisemmin myös minä olin kohteena.

Terapiassa kävi pari kertaa ja siellä myönsi kun vastasi kysymykseen lyötkö vaimoasi tms. niin ex-mieheni vastasi yritän olla lyömättä.

Tästä johtuen kävin vanhemman lapsen kanssa terapiassa yli vuoden kaksi kertaa viikossa, samalla saaden keskustelutukea itsekin.

Nyt olen parisuhteessa väkivallattoman miehen kanssa eikä meidän tarvitse lasten kanssa enää pelätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan