Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia PIENEN vauvan hoitoon viemisestä?

06.02.2006 |

Tarkoitan siis alle vuoden vanhan lapsen hoitoon viemistä.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sujui hyvin, ei mitään valittamista. Oli samalla hoitajalla eskarin alkuun asti.

Nyt vasta jälkikäteen minua on alkanut harmittaa että vein niin pienen hoitoon. Olin kuitenkin silloin tosi epävarma äitinä ja päivät olivat yhtä kaaosta, että ehkä se oli hyväkin ratkaisu, saatiin elämä järjestykseen ja rytmiin.

Vierailija
2/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmikseni tässä taitaa käydä vielä niinkin, että lapset täytyy viedä eri paikkoihin hoitoon, koska esikoinen aloittaa eskarin. Jotenkin muutenkin tuntuu ihan hirveeltä, vaikka esikoinenkaan ei ollut kotihoidossa " kuin" vuoden vanhaksi, mutta silti...

Kaikki vinkit otetaan vastaan, tosin kotiin jääminen ei ole vaihtoehto, että sellaisia vinkkejä on turha antaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään ollut yksityistä kotihoitajaa?

Vierailija
4/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin täällä itsekin samaa syksyllä ja sain ryöpyn näitä " ei ikinä noin pientä voi viedä hoitoon" -juttuja ...asia ei ole niin mustavalkoinen ja tällä palstalla asiasta on turha sen enempää keskustella...

Vierailija
5/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltava joku mahdollisuus olla kotona ja jos sitä ei ole, niin lapsia ei pidä tehdä!

Vierailija
6/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten anti olla.

Vierailija
7/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työt. Kaikista töistä ei ole niin yksioikoista jäädä pitkälle hoitovapaalle kuin luulet.

Vierailija
8/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tein aluksi osa-aikaisesti ja osin kotona. Meilla meni kaikki oikein mainiosti. Tytto ja nyttemmin poika sopeutuivat tosi kivasti hoitoon. Riippuu kauheasti lapsesta ja sita paitsi meille taalla USAssa ei ole vaihtoehtoa. Itse olin onnekas, etta mieskin ja tyopaikka joustivat.

Vierailija
9/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhden vuoden ikään mennessä hoitojaksoja oli kymmenittäin, välillä yhden tai kahden yön mittaisia, ja välillä viikkoja kestäneitä. Sairaalassa vielä tehdään kivuliaita ja inhottavia toimenpiteitä, mitä päivähoidossa ei tehdä. Silti mun lapsesta tuli ihan normaali täyspäinen ihminen. Joten vähän suhteellisuuden tajua av-mammoillekin, se pienen lapsen hoitoonvieminen ei todellakaan ole mikään lapsen loppuelämää pilaava ratkaisu. Ei hoitoonvieminen tee lapsesta mummojenpotkijaa, sarjamurhaajaa, narkomaania tai alkoholistia. Useimmat lapset kasvavat normaaleiksi terveiksi aikuisiksi, kotihoidosta tai hoitoonviemisestä huolimatta.

Vierailija
10/10 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjaltahan se tuntui, mutta koska kaikki sujui mainiosti, en asialla sen enempää stressannut.

Ja voi, minä hurjan kamala ja inhottava ihminen olen jopa tullut hankkineeksi toisenkin lapsen ja nyt molemmat ovat olleet kotona jo kaksi vuotta. Pitäisköhän ihan molemmat multa nyt ottaa pois, kun olen julmuuttani esikoisen aikanaan hoiton vienyt?? Onneksi olen itse lastensuojelun sosiaalityöntekijä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi