Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

perhe työnantajana!

06.02.2006 |

Onko kukaan itse lasten hoidon työnantajana tai tunnetteko tuttuja? Kuinka se käytännössä toimii, eli miten saa tukia ja mitä pitää maksaa palkan lisäksi?

Meillä lapset toinen alle 3v ja toinen 3v, tarvitsevat kesällä osa-aika hoitajaa. Nyt olen alkanut miettiä hoitajan palkkaamista kotiin, mutta lähtisikö kukaan hoitamaan toisen kotiin joskus ehkä kolmeksi tunniksi päivässä ja joskus kahdeksaksi tunniksi. Töitä olisi arkipäivisin ja ei siis edes joka päivä?

Säälittää viedä päiväkotiin, kun eihän kenenkään perhepäivähoitajan kannata kahta osa-aikaista ottaa hoitoon!!! Mutta emme ole rikkaita, eli se pari sataa euroa, kuten kunnallisessakin maksaisi olisimme valmiita kustantamaan. Onkosiis pelkkää haavetta ja unelmointia, eli kannaattaako unohtaa!?

Antakaas vinkkejä pliis!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maksanut palkasta TaElit ja haen sitten verovähennyksen muistaakseni 30% palkasta. En ole hakenut yksityisen hoidon tukea, kun hoito on ollut satunnaista. Hoitaja on ollut helppo löytää, opiskelijoita joilla on matala veroprosentti saa verokortillakin ihan hyvin lasta hoitamaan.

Vierailija
2/2 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

blue_angel:

Kuinka se käytännössä toimii, eli miten saa tukia ja mitä pitää maksaa palkan lisäksi?

Lapsen vanhemmilla ja hoitajalla on työsopimus eli vanhemmat ovat hoitajan työnantajia. Kela maksaa hoitoon yksityisen hoidon tukea, joka maksetaan kustakin lapsesta erikseen. Lisäksi monissa kunnissa on kuntalisiä, jotka tulevat siihen päälle. Vanhemmat maksavat hoitajalle palkan ja tämän lisäksi sosiaalimaksut, tarvittavat vakuutukset sekä pidättävät palkasta veron. Palkka on sopimusasia.

Nyt olen alkanut miettiä hoitajan palkkaamista kotiin, mutta lähtisikö kukaan hoitamaan toisen kotiin joskus ehkä kolmeksi tunniksi päivässä ja joskus kahdeksaksi tunniksi. Töitä olisi arkipäivisin ja ei siis edes joka päivä?

Jaa-a, ei välttämättä ole kovin helppo löytää hoitajaa tuollaiseen työhön, mutta kannattaa sitä yrittää. Ehkä joku opiskelija voisi ollakin kiinnostunut.

Mutta emme ole rikkaita, eli se pari sataa euroa, kuten kunnallisessakin maksaisi olisimme valmiita kustantamaan. Onkosiis pelkkää haavetta ja unelmointia, eli kannaattaako unohtaa!?

Niin, riippuu paljon siitä, missä asutte. Saako kunnassanne kuntalisää? Käytännössä teille sopisi paremmin tuntipalkkainen hoitaja, kun tunteja on kuitenkin niin vähän. Usein tuntipalkat pyörivät 1o euron molemmin puolin. Siitä voi laskeskella sitä koko kuukauden taksaa.

Lisää tietoa löytyy mm. täältä http://www.hoitopaikka.net

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla