Kolibrien viikko 6
Kokeilempas minäkin aloittaa pinoa, kun oli tuo edellinen niiiin kaukana :o)
Kommentit (17)
Onnea mamseli ja Antzu !! Itse testasin jo kp 30 /33 joten ette te kovin ajoissa olleet liikenteessä omasta näkövinkkelistäni katsottuna. Edellisessä raskaudessa testasin haalean plussan jo 6 päivää ovulaation jälkeen, eikä silloin edes ollut mitään Acon10 saatavilla. Joten taidan olla kyllä aika mestari tuossa hätäilyssäni. Mulla on ollut helppoa tietää se hedelmöityskohta koska olen aina sen oviksen bongannut, neuvolassa on aina annettu aluksi liian aikainen la koska mulla on aina pitempi kierto kuin 28 vrk. Esikoisen kohdalla kierto olisi ollut 50 vrk:n luokkaa jos ne menkat olisivat tulleet. Hän saikin alkunsa kuuluisasta ehkäisystä varmat päivät =)
Nyt taas valitusvirsi jatkuu..Viikonloppu meni ihan mönkään kun olo oli niin huono että en pystynyt olemaan kuin makuuasennossa. En muista että viimeksi se olo olisi näin paha ollut mutta voi se olla unohtunutkin viidessä vuodessa. No päivä kerrallaan, salaaminen alkaa olla jo hankalaa ja mies äsken ehdotti että jos kerrottaisiin lapsille keskiviikkoisen ultran jälkeen jos kaikki ok. Se olisikin kauheaa jos tää olo oliskin ollut ihan " turhaa" .. Mä luulen että meidän huolehtivainen esikoinen alkaa kohta olla huolissaan että olenko kuolemassa syöpään tai jotain. Tai sitten se miettii että mahtaako isi ja äiti olla eroamassa kun äiti on niin ikävä isille jatkuvasti. Eli tulee kyllä oltua vähemmän mukava ja tällähetkellä ajatus intiimistä kanssakäymisestä on kyllä erittäin kaukainen. Saa nähdä milloin sen miehen pinna katkeaa, silläkin kun näyttää noita töitä riittävän niin sitten joutuu vielä kotona kaikki tekemään kun vaimo vaan makaa sohvalla ja valittaa.
Tulipas erittäin negatiivinen viesti, olen pahoillani. Taas helpotti kun saa jakaa asian kanssanne, tää salailukin alkaa jo kyllästyttää. Ihana asiahan tää raskaus tietenkin on ja onneksi tämä olokin vielä tästä kohenee kunhan viikoja tulee vähän lisää. Huomenna pääsee ensimmäiseen neuvolaan " valittamaan" lisää =)
Ilmoittautuisin mukaan pinoon! Eli eilen plussasin kp 35/28-29, eli tosi myöhään... En vaan millään voinut uskoa, että näin pian onnistuu! Jätin siis pillerit pois joulukuussa ja yhdet luomumenkat ehti tulla. Onnea hehkutaan! Nyt on rv 6+0 menossa.
Esikoinen on melkein 4 vuotias reipas kerholainen ja nuorempi on näpsäkkä 2 vuotias. Itse olen 26 ja mies on 27.
onko tuolla massussa pieni sykkivä sydän. Jännittää jo jokseenkin paljon. Taisi olla Makkonen kun sanoi, että ultran jälkeen selviää, onko tässä kärsitty ' turhaan' , niin sitä olen itekin ajatellut. Täytyy vanhimmalle muksulle kertoa kyllä about heti jos hyviä uutisia tänään saadaan, koska mahtanee myös meillä kohta olla peloissaan, kun äiti on koko ajan niin kiukkunen ja väsynyt, eikä jaksa juuri hänestä välittää. :( Pikkasen on onneksi jo merkkejä pahan olon helpottumisesta, toki väsymys mulla kestää 9 kk.. Ajoittain päivän aikana on jo ihan jees olo!!!! Huh, viimeset kaks viikkoa on ollu monestakin syytä täyttä tuskaa! Paree olla pieni sydän sykkimässä tuolla, kun en oikeesti tiedä miten pystyisin ryhtymään tähän kidutukseen uudelleen..oman pahan olon lisäksi kun on ollut lasten lähes jatkuvaa sairastelua, miehen isän vakava sairaus, oman miehen sairastelu (huolesta saa ilmeisesti nyt fyysisiä oireita), nyt tuntuu et tulisin itekin flunssaan jne. Yritän pitää mielessä et jokaiselle annetaan koettelemuksia vaan niin paljon kuin jaksaa kantaa..
Mä oon huono alottaan pinoja, mut kun joku teistä aloittaa, niin laittakaa se KOLIBRIT isolla ja vaikka perään suluissa: (kolmatta odottavat), niin saatais lisää porukkaa tähän pinoon..taitaa jäädä monelta vähän huomaamatta. Kolmannen odottajia on varmasti monta..
Iltapäivää Kolibrit!
Menipäs viikonloppu nopeasti! Teen nelipäivästä viikkoa ja olen yleensä nämä maanantait kotona. Mutta tänään jouduin poikkeuksellisesti töihin, enkä meinannut millään tajuta aamulla, että pitää mennä töihin :o) Tuli taas kerran aika kiire lähtö!
Niin, tervetuloa uusille Kolibreille! Ihanaa, että saadaan paljon porukkaa kasaan! Ja tosiaan toi idea, että laitetaan alotukseen Kolibrien jälkeen ¿kolmatta odottavat¿, on erittäin hyvä. Kun ei tosta Kolibrit nimestä välttämättä tajua, että täällä on meitä kolmannen odottajia!
Haaveilija-76; Mulla ainakin on tullut tällä kertaa maha näkyviin Erittäin varhaisessa vaiheessa. Viikkoja nyt 15 ja joudun jo armotta käyttämään mammahousuja. Maha on ISO! Kuopusta odottaessa (synt.04/02), ei vielä joulun aikaan kaikki huomanneet että olen raskaana... Mutta elän toivossa, että tämä massu tästä pienenee ensi syksyn aikana takaisin omaan kokoonsa ;o) Niin ja neuvolassa kävin viikolla 9.
Oma vointi hyvä. Väsymys ottaa vallan aika ajoin, mutta sekin on jo selvästi helpottanut. Vielä pari viikkoa sitten meinasin nukahtaa väkisin tänne töihin! Nälkäkin alkaa jotenkin pysyä kurissa, enää ei tarvitse ravata koko ajan jääkaapilla. Vielä kun saisi itsestään irti, että liikkuisi enemmän, jaksaisi varmasti tämän työntäyteisen kevään paremmin..
Apua, just huomasin että kellohan on paria minuuttia vaille neljä! Nyt kone kiinni ja kotiin!
Kirppu06 ja Sintti 14+6
Minäkin varvasti ilmottaudun kuumeilijoista tänne, plussasin lauantaina kp 25/30. (Testi poltteli kaapissa....)Tänään tein vielä varmistustestin ja ihan selkeä plussa oli. Tosin vähän varoovaisella mielellä vielä; ennen molempia tyttöjä 8/99 ja 12/01 tuulimunaraskaudet.
Kiitos Makkoselle ja Haaveilija-76:lle onnitteluista ja onnea Nöpö79 ja Thokax plussista!
Vähän on vieläkin epätodellinen olo tuosta plussasta. Tänään oli pakko tehdä vielä varmuustesti, kun ostin niitä testejäkin kaksi. Ja selvääkin selvempi plussa tuli. Mitään oireita ei tosin vielä ole. Ainostaan olen vaan kokoajn umpi jäässä...hrr.... Mutta se voi johtua näistä pakkasistakin. Mulla on petivaatteet ollu koko päivän ulkona joten tiedossa kylmä pulahtaminen sänkyyn... ;)
Niin ja kaipa tuo hajuaisti on parantunut. Kävin tankkaamassa auton tänään jumpasta tullessani ja olin varmaan hassu näky siinä toisella kädellä tankatessa ja toisella kädellä pidin nenästä kiinni... Ja silti meinasi yökkö tulla.
Mä soitin neuvolaan tänään kun oli muutakin asiaa ja varasin siinä samalla ekan ajan ittelleni. Meillä saa myös ekan neuvolan vasta viikolle 10. Ekaa odottavat saaavat ajan viikoolle 8.
Juu täytyypä varmaan lähteä kaitsemaan noita kahta vempulaa, kun isäntä lösähti sohvalle lukemaan tänään ostamaani 9 kuukautta lehteä.
Heipsan ja hyvää viikon alkua kaikille:)
Mamseli
Eli plussasin myös lauantaina haamun, kun oireet ovat olleet suht selkeät viime aikoina.
Meille siis myös kolmas tulossa, tytöt ovat nyt 4v ja 4kk, eli siis aika pieni ikäero tulee näille nuorimmille.
Onnea Caby plussasta ja tevetuloa tänne kolibreihin!
laitoin hakemuksen sinne yhteisöönkin mut ei ollut viel ainakaan mennyt läpi.
eli olen 23v äiti mulla tytöt 7/02 ja 10/04 ja nyt menossa rv 5+6
kaksi keskenmenoa takana joten pieni pelko vielä leijuu ilmassa mutta toivottavasti kaikki sujuisi hyvin loppuun asti :)
T:Hexu ja papu 5+6
laitoin hakemuksen sinne yhteisöönkin mut ei ollut viel ainakaan mennyt läpi.
Mikäs yhteisö se on?
Tänään tosiaan sitten varmistui tämänkin mamman odotus. Eli kävin ostamassa kuudennen *häpeää silmät päästään* testin ja nyt sain niin vahvan viivan, että en yhtään kyseenalaista sitä :)
ONNEA MYÖS MUILLE PLUSSANNEILLE!!!
YHTEISÖSTÄ! Eli loimme tuossa kuumeilija-Kolibrien kanssa msn-yhteisön, jonne ovat tervetulleita siis kolmatta yrittävät sekä kolmatta odottavat!! Laitan osoitteen ja sitten vaan hakemuksia täyttämään!!
http://groups.msn.com/Kolibrit
Antzu & OnniManni rv4+1
Onnea Anzu! Voisiko sanoa kuudes kerta toden sanoo :o)
Laitoin tuonne Yhteisöön hakemuksen ja vaihdoin tuon nickin hiukka hienompaan :o) Olen siis siellä Klaara_Kotko enkä enää haaveile :o) Toivottavasti ei aiheuta pahennusta....
Nyt täytyy kyllä kiitää aamukahville! Palaillaan!
-ex-haaveilija-76 nyk Klaara_Kotko ja tipu rv 5
Olen todella kipeänä. Odottelen puoltapäivää, jotta voin soittaa labratuloksista. Toivottavasti löytyy bakteeritulehdus, että saan lääkkeet. Raskausoireita en ole enää ennättänyt tunnustelemaan. Alkaa jo sellaiset ajatuksen hiipimään mieleen, jotta jaksaakohan masuasukki pysyä mukana.
Onko muilla välissä sellaisia ajatuksia, että mitä tulikaan tehtyä. Nyt kun olen kipeänä mietin miten ikinä jaksan mahdolliset valvomiset, entä jos lapsi ei olekaan terve, mitä jos masennun. Asutaan kaukana sukulaisista, joten paljon apuja ei ole tiedossa.
Olen siis mieli maassa. Plääh!
...viime yönäkin kuopus (nyt siis 4kk 1vko) heräili syömään klo 22, 1, 4 ja 7, eikä siis ollenkaan normaalia hänelle. Taitaa olla tiheän syömisen kausi..
Niinä hetkinä kyllä tulee mietittyä juuri sitä että mitäs tulikaan tehdyksi, kun kahdelle nuorimmalle tulee vielä ikäeroa niin vähän (1v2vko..)
Mieskin vielä vuorotyössä, eli jos on vaikka 5 yötä putkeen niin eipä siinä minulle paljon apua heru.
No, sen näkee sitten millainen on tilanne, välillä vaan meinaa usko loppua.
Minulla on nyt ollut kaksi päivää olo ihan ok. Ei siis enää suurempaa pahoinvointia, onneksi. Rupesihan se pöntön halaaminen jo tympäisemään. Pahoittelut niille jotka kärsii vielä etovasta olosta pitkään.
Eilen oli ensimmäinen neuvola ja laskettu aika olisi 12.9. Ultrasivat kun oli viime viikolla sitä vuotoa. Kyllähän siellä pieni ihme oli joka vastasi viikkoja 8+3 syke näkyi epätarkasti, kun on niin aatamin aikuiset vehkeet tuolla neuvolassa.=) Mutta rauhoitti oman mielen ainakin.
Minulla ei ole maha mitenkään vielä esillä. Ainoastaan turpoaa iltaa kohden, kun ei ruoansulatus oikein ilmeisesti toimi täydellä teholla. =)
Seuraava neuvola on 8.3 ja 7.3 on alkuraskauden ultra. Meillä olisi ollut mahdollisuus päästä veriseulontaan (?) joka sitten laskettaisiin sen niskapoimumitan kanssa yhteenja saadaan muka tarkempi tulos siihen riskiin. En aio mennä, vaikka niskapoimumitan luultavasti kysynkin.
Vaan nyt pojille laittamaan ruokaa ja jos itsekin söisi jotain.
TIP1 rv 9
Kiitokset kaikille onnitteluista!
Laitoin myös hakemuksen yhteisöön, tunnukseni vaihtui sitten nöpö0:ksi. Odottelen vastausta valvojalta.
Aloitetaanpas heti alkuun onnitteluilla eli ONNEA MAMSELI!!!! Ja tervetuloa kolibrien " tällepuolelle" :o) Kiva, että löytyy muitakin yhtä hätäisiä testaajia kuin itse :o) Minäkin testasin 28/28-30.
Mitenkäs teillä muilla on tuon mahan kanssa, eli pullahtaako se taas hiukka aikasemmin esille kuin ekan ja tokan kohdalla? Ite tuskailen tuon silkkiläningin kanssa kun kahden viikon päästä on " pukujuhlat" ja se puku on jo nyt just sopiva eli yhtään ei kärsi tulla pömppöä ennen niitä kekkereitä. Ihme pöhö on tosiaan nyt tuon testauksen jälkeen tullu. Onko muilla ollu tuollasta?
En nyt muista ketkä oli kipeenä ja keiden lapset oli kipeinä, mutta toivottelen kaikille pikaista paranemista!
Niin joo, kyselen vielä millä viikolla teillä oli eka neuvola. Itseä ihmetyttää kun sain ajan vasta rv 10...
Nyt täytyy lähteä seuraamaan tytön " esitystä" , mutta palaillaan!
-Haaveilija rv 4+6