TUUSANNUUSKALLE 1.2 klo.22.25 tyttö 3200g/49.5cm
elippäs helmihippusesta tuli helmihippunen eikä tammikuinen (käynnistys oli maanantaina 30.1).
Maanantaina annettiin emätintabletteja 1/4 2kpl, supistuksia tuli aika pahojakin mutta ei käynnistynyt, tiistaina pidettiin taukoa ja keskiviikkona kaksi tablettia (nyt jo puolikkaita) mutta ei supistuksia kun sellaisia satunnaisia kivuttomia ja kohdunsuun tilannekkin 30min ennen lapsivedenmenoa sama kun sairaalaan tullessa maanantaina. Kunnes yhtäkkiä lapsivedet valahtaa ja kätilö katsoo tilanteen ja olen 6cm auki ??? menen suihkuun ja JÄRKYTTÄVÄT poltot alkoivat ja alan huutaa petidiinia, epiduraalia, mitä vaan... alasti menen takaisin sairaalasänkyyn kunnes ponnistuttaa, kätilö alkaa viemään heti sängyssä alakertaa synnytyssaliin minua heittäen peittoa päälleni (olenhan ihan alasti...) minäpäs heitän sitä pois koska olen täysin kuuma ja poltot todella kamalia, huuda samalla... toinen kätilö perässä piikin kanssa ja saa petidiinin heti synnytyssalin ovella... ilokaasua suostun ottamaan vaikka pelkään pahaa oloa... pidättelen vielä ponnistusta ja saankin siinä sitten luvan... 5minuuttia ja tyttö on ulkona. Isi ehti olla 4minuuttia synnytyssalissa ja senkin vain kun tuli suoraan harjoituksista eikä käynyt edes suihkussa (ei ehtinyt kun textiviestissä luki että tule H E T I) ja synnytykseen mukaan tulossa ollut hyvä hyvä ystäväni myöhästyi 5minuuttia kun ajoi 45km päästä... synnytys kesti vajaan tunnin, oikeastaan 25minuuttia omasta mielestäni =)
JOSEFINA oli mitoiltaan 3200g, 49.5cm,py 34cm.
Terkuin, tuusis, isi, isoveikka,isosisko ja vaavi 5pvää.