Tuleeko km jälkeen helpommin uudelleen raskaaksi
Yleisestihän on tiedossa että keskenmenon jälkeen uudelleen raskaaksi tuleminen on helpompaa. Onko elimistö siis otollinen uudelle raskaudelle vain esim. parin kierron ajan ja palaa sitten takaisin " normaaliksi" vai onko raskautuminen helpompaa yleisesti ottaen, koska elimistö on jo kerran kokenut raskauden? (Teksti vaikuttaa omiin silmiinkin hankalasti selitetyltä mutta toivottavasti saatte jotain tolkkua...)
Kommentit (4)
Minulla on nyt ollu kaks keskenmenoa peräjälkeen ja tämä viimeinen kaavittiin 21/2viikkoa sitten. Koska olen täällä ulkomailla ja lääkäriksikin sattui itseään täynnä oleva nuori pojankloppi niin asiat ei sujuneet oikein toivotulla tavalla siis henkisesti, mutta ilmeisesti muuten asiansa osasi, kun vuotoa ei ole ollut. Se vaan toru meitä, kun oli heti edellisen keskenmenon jälkeen tultu raskaaksi. Sillon tuli itestään ja ajateltiin vaan positiivisesti yrittää uutta. Se sanoi, että kohtu ei ole vahvistunut tarpeeksi. Lisäksi totes, että ei teillä hätää ole, kun tuut noin helposti raskaaksi, mutta ei se kyllä oloa helpottanut, kun ei ne matkassa pysy, niin sitä voi tulla monestikin raskaaksi ja aina vaan menee kesken.
Kaavinnan jälkeen ohjeet oli, ei kolmeen viikkoon kylpyyn (siis amme tai allas) eikä seksiä. Uutta raskautta sais alkaa yrittämään 2-3kierron jälkeen. Kyselin, mitä suomessa sanotaan uudelleen yrittämisestä ja siellä sanotaan, että yhdet kuukautiset odottaa. Haen kyllä täälläkin vielä toisen mielipiteen aiheeseen.
Olen nyt netissä lueskellut eri sivustoja ja niissä erilaista tietoa. Raskaaksi tulon oletetaan olevan helpompaa , mutta voi olla, että kohtu ei ole vahvistunut riittävästi. Siis itse en nyt tiä mitä uskoa. Niistä on monenlaista sanojaa. Onko kellään samanlainen avuton olo? Toisaalta sitä kait pitäs vaan yrittää ja toivoa, että se joskus matkassa pysyis.
T:Huuheli
Itsellä km rv10 ja tyhjeni luonnollisesti parissa päivässä. Tulin ilmeisesti n.10pv km:n jälkeen uudestaan raskaaksi ja siitä raskaudesta tuli ihana, nyt jo 1-vuotias, lapsonen.
että keskenmenon jälkeen se olis helpompaa tai siis herkemmin tulis raskaaksi, mulle suositeltiin kuitenkin, etää odottaisin ne yhdet normaalit kuukautiset ennen uuden yrittämistä ja pitäähän siihen sitten kummankin olla henkisestikin valmiina.
Marraskuussa oli keskenmeno (tärppäsi heti) ja tämän jälkeen yhdet kuukautiset jonka jälkeen taas raskaana. Iloa ei kuitenkaan kestänyt kuin muutaman päivän kun taas meni kesken.
Näin siis minulla.