Mikä minua vaivaa? Rv 36+1
Viikko sitten alkoi pahoinvointi. Sunnuntaina oksensin parikin kertaa. Sen jälkeen tuli 10,5 tuntia säännöllisiä kipeitä supistuksia, mutta ei tarpeeksi kipeitä. Pahaolo on jatkunut pahana, mutta ei ole tarvinnut oksentaa. Ruokaa ei tee mieli YHTÄÄN ja kauheaa syödä pakolla. Supistuksia on joka päivä ja kipeää tekee. Yölläkin supistelee ja häiritsee unta. Olen siis todella väsynyt :(
Pelkään jo valmiiksi huomista päivää. Mies töissä ja minä kotona esikoisen kanssa (1v 3kk). En saa apua mistään huomiselle. Tänä aamuna oli hetken aikaa sisko apuna. Pahoinvointi on niin voimakasta, että meinaan oksentaa vähän väliä. En kuitenkaan ole herkkä oksentamaan, joten ne oksennus kerrat ovat jääneet siihen sunnuntain 2 kertaan. Huimaa ja heikottaa. Nyt alkaa mielenterveys pettämään pikku hiljaa. Supistaa ja se ei vaan synny. Toki ei ole vielä aikakaan, lääkärit ovat sanoneet ettei loppuun saakka mene tämä raskaus. Tulokas on iso ja niin on mahakin. Lapsivettä on liikaa ja varmaan tekee sen hengen ahdistuksen. En jaksa enää :( Itken vaan.
Onko tämä kaikki ihan normaalia. Siis että tulee ihan mieletön pahoinvointi ja heikotus + huimaus näin lopussa. Vai onko minulla jotain muuta, ei raskauteen liittyvää??!!??
Kiitos että sain tilittää!
Kommentit (7)
neuvolassa nyt pariin viikkoon kun kävin äitipolilla. (seurataan kohdunsuun tilannetta, joka on kuulemma erittäin kypsä) Neuvolassa ei ole nyt oikeaa terkkaria, koska entinen lähti ja uutta ei olla saatu tilalle. Tämä sijainen ei tiedä mistä mitään :(
Vauva on liikkunut normaalisti, onneksi. Minullakin hb oli viimeksi 108, mutta rautaa en saa syötyä koska oksennan sen pois :(
Kivuttomia supistuksia on koko ajan ja kivuliata joka päivä useita kymmeniä. Välillä kipu on samaa luokkaa kuin synnytys supistukset.
Tämä on hyvin raastavaa. En tahtoisi valittaa vaan olla tyytyväinen että tämä vauva on pysynyt tänne asti mahassa. Nyt vaan alkaa olemaan fysiikka tiukilla ja kun pitää jaksaa hoitaa esikoistakin. Mietin jos olisin soittanut synnytyssaliin (siellä on päivystys) ja kysynyt onko tämä kaikki ihan normaalia vai voiko johtua jostain muusta kuin perus raskaana olemisesta.
Ap
et sä ainakaan mitään menetä.
tsemppiä ja onnea matkaan!
mulla jatkuva huono-olo johtuu närästyksestä (piilo närästystä).. kokeile närästys tabletilla parantaa oloa jos et ennestään syö.
oksentelu ja hengenahdistus. Sisarellani oli paha raskausmyrkytys ja juuri noi oireet. Synnärille kun soitti eivät reagoineet mitenkään ja kun viimein ottivat sisälle, olikin jo tosi kiire. Hätäsektio ja äidille pussikaupalla verta. Vaadi päästä käymään synnärillä ja heti!
noita raskausmyrkytyksen oireita ja niiden mukaan mikään ei täsmää minuun. Tai no se huimaus kyllä täsmää.
En tiedä soitanko sinne, koska huonoja kokemuksia ja pelottaa soittaa sinne. Ovat joskus olleet hyvin ilkeitä ja saanut rivien välistä lukea "MITÄ IHMETTÄ SOITTELET TÄNNE?"
Tietääkö kukaan onko haittaa jos ottaa yhtenä iltana buranaa?
Ap
kuin oksentelu ja hengenahdistus.
tepa75
Mullakin on huono olo ja nyt rv 37. Terkkari sanoi, että voi olla ihan normaalia, että loppuraskaudesta tulee huono olo, samalla lailla kun alkuraskaudesta. :(
Oletko käynyt neuvolassa? Huono olo ja huimaus voisi kai olla raskausmyrkytyksenkin oireita. Onko vauva liikkunut normaalisti.
Mulla on myös huono hemogloboono ja sekin saattaa olla syynä tähän oloon. Onko sulta mitattu se?