raskaana olevat, kuinka monen mies auttaa lastenhoidossa ja kotitöissä?
Itse olen välillä ihan helisemässä tuon uhmaikäisen vilkkaan 2,5-vuotiaan kanssa, kun maha on jo aika iso (rv 31) eikä tästä ihan äkkiä pienenekään. En jaksa juosta perässä, pitää väkisin sylissä, riuhtoa vaatteita päälle jne. Miehestä ei juuri ole apua. Mikä neuvoksi?
Kommentit (3)
mutta tuon pojan kanssa ei jaksaisi millään touhuta ja tehdä iltapuuhia ym.
ap
huonossa jamassa - maha aina tiellä, voimat lopussa, samoin usein myös hermot... Mies tekee kotitöitä ja on 1,5v. pojan kanssa iltaisin ja viikonloppuisin paljon ja hoitaa syöttämisiä, vaipanvaihtoja yms. Ja käskee mua sanomaan, jos vaan tarviin enemmän omaa aikaa :D Ihana mies siis.
Toivottavasti löydät jonkun tavan saada miehesi hoitamaan lasta, sillä mitä jos sun voimat ehtyy ihan täysin jossain vaiheessa?
Minun ukkoni onneksi on avuliasta sorttia. Vaikka olenkin nyt päivät kotona (sairaslomaa supisteluiden takia), tekee hän monia hommia, esim. imuroi. Ja on iltaisin paljon esikoisen kanssa, mikä on tietysi jo lapsen kannalta mukavaa. Ja mikä parasta, ihan omasta halustaan.
Se taitaa olla jannusta kii... En tiiä, millä luonnetta kellään saisi hyvällä muuttumaan, ilman nipituksia ja katkeruuksia. Jos ei hyvällä, niin aika harvoin pahallakaan.