Yöt taas todella risaiset!
Meillä on taas nukkuminen mennyt todella huonoksi! Poika on 9,5kk ja viime yönä havahtui yli 10 kertaa! Yleensä riittää että käy laittamassa tutin takaisin suuhun ja pojan makaamaan ja peitto päälle. Rauhoittuu samantien.
Hän oli jouluna kipeä ja sen seurauksena tammikuussa oli n.3vko todella hankalaa. Kerralla nukkui max. 2 tuntia. Pari viikkoa sitten lopetin yö imetyksen ja heti toisesta yöstä lähtien poika nukkui jopa 6 tuntia kerrallaan!
Nyt on jo neljä yötä ollut huonoja. Viime yö pahin. Nukkui kerralla 30min-2 tuntia. Klo. 4-5 huusi n. 10 min välein..
Päivisin poika on kuin aurinko! Minä en vain tahdo jaksaa.
Olemme miehen kanssa kokeillu nukkua olohuoneen lattialla ja poika makuuhuoneessa yksin mutta se ei ole muuttanut tilannetta. Mietin myös olisiko lisää hampaita tulossa mutta vielä ei mitään näy..
Kaipaisin vinkkejä jos on muita joilla ollut sama tilanne. Miten saisimme öistä rauhallisempia?
T.uupunut äiti
Kommentit (3)
Meillä myös jatkuvasti ollut enemmän tai vähemmän risaisia öitä milloin hampaitten takia milloin uusien asioiden oppimisen seurauksena. Ette siis ole yksin=) Meidän tyttö kipuilee hampaitten tuloa ihan yli paljon;) Hieman ehkä olen kateellinen tutuille joiden vauvoille vain putkahtelee hampaita ilman mitään sen kummempia kiukkuiluja;) Tyttö on muuten myös kuin itse aurinko, yöt vain rassaavat. Onneksi väliin mahtuu niitä mukaviakin öitä että sitten jaksaa taas viikon pari risaisempia öitä=)
Olen myös jättänyt yösyötöt vähemmälle, mutta olen huomannut, että aamukolmelta neidin itku ei laannu ollenkaan yhtä helposti kuin muina heräämiskertoina. Niinpä olen aina silloin antanut maitoa, muulloin en.
Unikouluakin on teillä vielä aika vähän aikaa ollut (jos oikein muistan: pari viikkoa), joten voi tulla tuollaisia " huonompia öitä" väliin. Meillä ainakin on aina välillä palattu takaisin huonosti nukkumiseen ja sitten muutaman päivän päästä taas nukuttu rauhallisemmin, vaikka hampaita ei olekaan näkynyt.
Jaksamista! Koeta löytää jostain joku avuksesi, joka voisi vahtia vauvaa vaikka pari tuntia päivällä, niin voisit yrittää nukkua...
Olemmeko ainoa perhe joilla on ongelmia yö unten kanssa?