auttakaa, mitä maitoa??
poika nyt 1v9kk jolla maitoallergiaa ollut 5kk iästä alkaen, nyt oli uusi altistus ja vielläkään ei maito käynyt. Kelan korvattavuus loppuu kohta ja ollaan nyt kokeiltu sitten kaupan kauramaitoa, ja poika ei suostu juomaan sitä....puistelee ihan ja moneen kertaan olen koittanut ja vaikka missä mudossa ja pillillä ja eri mukeista jne. ja ei huoli ei!
mikäs muu maito ois? eiks ainakin soija maitoa ole tai riisi??
Kommentit (3)
eli olen miettinyt ett jos hamstraan kauheesti ja sitten ei enää tarvitakkaan, mutta toki ne saa varmaan aina jollekkin sitten annettua ne maidot. Mutta tota en tiennyt että korvauskuukauden lopussa, meillä siis syyskuu niin saa viellä ostaa 3kk satsin....
Mutta olen nyt siis senkin vuoksi etsinyt kaupankin maitoa, että ruuan laitossa sitä käyttäisin, mutta tosiaan ainakaan toi oatly merkkinen ei kelpaa. Tyttö 5v taas sanoi että se on hyvää, hänellä ei siis allergiaa ja halusi vaan maistaa.
mutta kokeilen suraavaksi soijamaitoa....
jotain 3kk että saatiin uusi maito vaihdettua, ei vaan suostunut juomaan. vähitellen sekoiteltiin niitä vaan, 20ml riismaitoa ja loput korviketta ja vähitellen määrää kasvattaen. poika on nyt 1v11kk ja ei juo maitoa kuin tuttipullosta, ei kelpaa mistään mukista jne.. jotenka nyt pitäisi saada sitten seuraavaksi maito maistumaan ilman tuttipulloa
Ensiksi kannattaa ostaa kelakorvattavuuden loppuun saakka täydet määrät mitä teidän reseptillä saa kuukaudessa ostettua. Ja sit viimeisen korvauskuukauden lopussa voitte vielä ostaa 3kk erän korvattuun hintaan. Sillä saatte lisäaikaa muutaman kuukauden :)
Korvaavia kaupan "erikoismaitoja" on olemassa monenlaisia. Mainitsemaasi kaurajuomaa löytyy sekä GoGreen että Oatly / Oatly + merkkisinä. Toisten mielestä jälkimmäinen on parempaa kuin eka; meillä on käytetty jälkimmäistä ruoanlaitossa (muuten juodaan erit.korviketta kun on saatu siihen jatkokorvattavuus 2 krt).
Sitten löytyy riisijuomaa ainakin nimillä Rice&Rice (se saattaa sis.jäämiä ohrasta) ja Natumi (pitäisi olla "puhtaampaa"). Soijajuomaa on ainakin Alpro ja GoGreen merkkisinä. Tota Rice&Rice merkkistä on K-ryhmän isoissa kaupoissa ihan pillitetroinakin; olikohan se 2dl prk...
Nämä tulee ekana mieleen :D