Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuntosalilla kävijät

Vierailija
04.02.2006 |

Olen nyt laihduttanut kuukauden ja siitä 2 viikkoa käynyt kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa n. 1 1/2 h kerrallaan. Sain henkilökohtaisen ohjelman kiinteytystä varten. Olen 165 cm pitkä ja painan n. 65 kg. Haluaisin saada painon alkamaan vitosella. Nyt kuitenkin on käynyt niin, että silloin kun laihdutin ilman kuntosalia laihduin 3 kiloa sen 2 viikon aikana. Nyt 2 kuntosali viikon jälkeen olen laihtunut vain 500g. Syönyt olen painonvartioiden pisteiden mukaan. Mistä johtuu?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kyselit hyviä proteiininlähteitä. Liha jo mainittiinkin, etenkin lintujen lihassa on paljon proteiinia. Kasvissyöjälle sopivia on soija, pavut, raejuusto, rahkat, ja kananmunat. Vähäisempiä, mutta ruokavalioon helpommin sovitettavia on maito ja juustot, joissa on sitten tietenkin tarkkailtava rasvan määrää.

Hyvää jatkoa laihdutuksellesi! Älä missään nimessä jätä salilla käyntiä pois, se on hyväksi!

Vierailija
2/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköinen syy siihen on että elimistöstäsi on kaikki hiilihydraatti varastot niukentunut ja olet " valmis" rasvaa polttamaan. Siitä syystä tapahtuu tämä taantuma. Hetkellisesti voi jopa käydä niin että ruoka rupeaa maistumaan paremmin. Mutta ei hätää,jatka samaa rataa niin huomaat että painosi alkaa 5:lla!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni nestettä kerääntyy. Muutaman viikon päästä paino laskee taas kuten ennenkin, ellei jopa paremmin.

Vierailija
4/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihaksien kasvatus on muuten varsinkin naisille todella vaikeaa, niitä on ihan turha pelätä. punttia vaan.

Vierailija
5/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkaan nainen ei pysty lihaksilla painoaan nostamaan tai samana pitämään, mikäli laihdutus toimii, sillä kunnon treenauksellakaan ei lihasta pysty kasvattamaan kuin 1,5 kiloa vuodessa. Joten lihaksiin vetoavat vastaukset voit unohtaa...

Syötkö pisteet pääosin hiilareina? Tuli vaan mieleen, että jos oot kuitenkin sokeriherkkä? Koita lisätä proteiinin ja rasvan osuutta ja syödä vain ns. hyviä hiilareita.

Vierailija
6/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon, että se vaikuttaa painon laskuun hidastavasti?

ap.

Vierailija
7/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ei irtoa niin helposti, joten painosi tippuu nyt ihan sopivaa ½kg/viikko vauhtia.

Vierailija
8/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 vkoa takana kevyttä ruokailua ja kuntosalia joka toinen päivä.

Paino on laskenut kokonaisen kilon, kun aikaisemmin laihduttaessani painoni putosi 500g/vko.

Olen ihmetellyt samaa ja laittanut tuloksen punttisalin piikkiin. Mietin jo hormonipuoltakin...

Koitapa vanhoja vaatteita. Tänään tyttöni 11kk oksensi päälleni ja jouduin kaivamaan vanhoja farkkuja. Yllätys oli iloinen, kun tajusin mahtuvani vanhoihin housuihin vaikka vaakaluku ei oikein inahdakaan.

Selvää kiinteytymistä on siis tapahtunut, puntarin näytöstä

Vierailija
9/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki syömiseni: Syön aamulla kaurapuuroa, jossa on ruis ja vehnäleseitä ja sokeritonta mansikka keittoa. Ruuaksi syön töissä esim.salaattia, jossa on 3 % fetajuustoa n. 5-7 palaa. Monesti vielä yhden ruisleivän.Lisäksi yleensä päivän aikana yhden naposteluporkkana pussin. Töiden jälkeen tehdään kotona " oikea" ruoka. Mahdollisimman kevyttä, ei kermaa eikä rasvaa erikseen lisättynä. Ruualla syön aina vähintään 2 ruisleipää ja ruukkusalaattia ja kurkkua. Lisäksi keitän monesti pakastepussista kruunuvihannes sekoitusta. Iltapalaksi esim. maustamatonta rasvatonta jugurtiia, puolikas banaani, mansikoita, täysjyvämuroja n. 1 dl ja makeutusjauhetta. Juon päivän aikana kahvia n. 3-5 kuppia maidon kera. Lisään yhteen leipään n. 2 tl päivässä näkyvää rasvaa, muuten leivät ilman rasvaa tai muuta " pisteellistä" . Joskus leivällä kalkkunaleikkele. Yleensä pyrin siihen, että kaikki pisteet tulee käytettyä. Syön sitten illalla jotain lisää, jos ne muuten eivät täyty. Olen laihduttanut aiemmin painonvatijoissa n. 15 kg.

En ole kovin hyvin perillä noista hiilihydraatti, proteiini jutuista. Ohjaaja kyllä sanoi salilla, että jos käy 4 kertaa viikossa täytyisi syödä enemmän proteiini pitoista ruokaa. Mikä olis hyvää sellaista? Onko niissä enemmän kaloreita kuin hiilihydraateissa?

ap.

Vierailija
10/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttajan tulis syödä proteiinia vähintään 30E%. Eli lihaa!!!

Vierailija
11/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pv ja lihasten kasvattaminen/kiinteytyminen ei mun käsityksen mukaan oikeen hyvin istu yhteen, koska proteiinista ja rasvasta menee niin paljon pisteitä.

Joku muu voi olla toista mieltä. Mutta kun mä laskin laihduttaessani ja salilla käydessäni (laihdutin 14 kiloa) pisteet ihan huvikseni, niin mä söin 42 pistettä päivässä!!!! Eli siinä todiste omalta osaltani, että pv on ihan höpölöpöä, ja jos haluaa kiinteytyä ja saada vähän lihaksia, niin pisteitä ei todellakaan kannata laskea.

Mä söin riittävästi proteiinia, kaikki tuotteet normaalirasvaisina ja hiilihydraatteja vain kasvisten ja maitotuotteiden muodossa. Näin lähti paino 68:sta 55:een ja vaatekoko 40:stä 36:een.

Vierailija
12/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain kiinteyttää paikkoja. Mulla on jo nyt isot lihaksia. Ohjaajakin jopa mainitsi niistä.

Vierailija
13/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.

Vierailija
14/14 |
04.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteet varmaan paukkuu yli, mutta ne on muutenkin vähän huono systeemi. Proteiini kun ei samalla tavalla men suoraan energiaksi niin kuin hiilarit, joten on outoa miten siitä menee pisteitä niin paljon. Sama juttu rasvan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi