Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ÄKKIÄ, otanko 2-v. mukaan äitiysneuvolaan...???

Vierailija
26.06.2008 |

Mietin hakisinko lapsen päikkäristä aikasemmin ja ottasin mukaan neuvolaan, oiskohan siitäkin kiva kuunnella vauvan sydänääniä vai tajuukohan 2-v. mitään...?

Kyllä se jotenkin tajuu että äitin masussa on vauva, ja on kateltu kirjoja odottavista äideistä.

Mutta onkohan siitä kuitenkin enemmän häiriötä siellä neuvolassa? (Mitähän täti tykkää?)

Mulla siis nyt tänään ois mahdollisuus tänään hakea lapsi hoidosta kohtapuoliin, ja ottaa sitten neuvolaan mukaan, ja olla loppupv kotona sen kanssa. (Yleensä tällaista mahd. ei ole, kun olen kokopvtyössä.)

Vai käynkö neuvolassa eka ja haen lapsen myöhemmin?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun 2v. ainakaan siitä mitään iloa saanut, pelästyi ja alkoi itkeä kun kuuli sydänäänet.

Vierailija
2/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-v vielä tajuta... Mutta ei siitä haittaakaan ole ollut neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 v. 3 kk nyt.

Mutta en just tiedä, tajuisko sydänäänistä "vauva sieltä kuuluu", vai alkaisko vaan sählää ja säätää omiaan......

ap

Vierailija
4/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä ei vielä ne sydänäänet paljoa kiinnostanut. Kivempaa oli yrittää saada käsiinsä niitä neuvolatädin verikoepurkkeja yms.

Vierailija
5/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina kun mentiin neuvolan ohi alkoi lapsi hihkua, että "mennään kuuntelemaan vauvaa". Nykyään sitten putsataan napaa :)

Vierailija
6/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä varsinkaan hae sitä neuvolasta sitä varten. Lapsi häiritsee neuvolakäyntiä, häntä joutuu vahtimaan, joudutte varomaan puheitanne hieman terveydenhoitajan kanssa ja entäpä, jos niitä sydänääniä ei kuulukaan? Haluaisitko lapsesi olevan siinä tilanteessa paikalla.

Vierailija
7/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä varsinkaan hae sitä neuvolasta sitä varten. Lapsi häiritsee neuvolakäyntiä, häntä joutuu vahtimaan, joudutte varomaan puheitanne hieman terveydenhoitajan kanssa ja entäpä, jos niitä sydänääniä ei kuulukaan? Haluaisitko lapsesi olevan siinä tilanteessa paikalla.

Vierailija
8/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katseli kirjaa, kun mua tutkittiin ja voi sitä riemua, kun sydänäänet kuului :)

Ehdottomasti jos mahdollisuus ottaisin lapsen mukaan

Ja jos niitä sydänääniä ei kuulu, ehdottomasti olisin halunnut, että lapsi mukana.

-6-

Vierailija
9/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ois niin kiva pitää tulevaa isoveljeä mukana vauvan odotuksessa.

Puheita nyt ei tartte mitenkään varoa.

Mutta pelkään vähän itekin tota, että kuuluuko sydänäänet - onko siellä enää mitään - niin outo tunne välillä, mutt amä nyt oon muutenkin ollut vähän vauhko... rv 15+4 (ultrassa n. 4 vk sitten oli kaikki ok mutta se oli sillon se....)

ap

Vierailija
10/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sen vuoksi että olin hoitovapaalla eikä mies voinut olla aina töistä pois. Olisin kyllä mieluummin käynyt yksin, oli jotenkin helpompi keskittyä juttelemaan terveydenhoitajan kanssa. Ja kerran jouduin samalla reissulla sisätutkimukseen, johon ei tietenkään lasta voinut ottaa mukaan. Piti sitten vain kysyä voisko joku hoitajista katsoa lasta sen ajan, hyvinhän se meni, mutta hoitajilla olisi varmaan ollut muutakin tekemistä.

Vierailija
11/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti haluaisit lapsesi paikalle, kun sydänääniä ei kuulu, paniikki nousee, aletaan ultrata ja ottaa selvää, mikä on tilanne jne. Sinäkö pystyisit oman shokkisi ja surusi keskellä selittämään asian hyvin taaperolle ja lohduttamaan häntä? Onhan se tietysti mahdollista, mutta noin yleisesti ottaen olisi parempi, jos lapset eivät olisi ikävien uutisten kohdatessa paikalla, vaan vanhemmat saisivat koota itsensä ennen kuin kertovat tällaisista asioista lapsille, jolloin he pystyisivät paremmin tukemaan lasta, eivätkä pelästytä ja traumatisoi lasta.

Ja jos niitä sydänääniä ei kuulu, ehdottomasti olisin halunnut, että lapsi mukana.

-6-

Vierailija
12/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan silloin lähetettäis varmaan polille tsekattavaksi ... eli siinä välissä varmaan sitten veisin lapsen johonkin hoitoon

Mutta toivottavasti tämmöistä ei nyt tapahdu!!

Mutta mietin jo että ehkä en nyt ota sitä kuitenkaan, olkoon hoidossa, kohta ne varmaan menee jo päiväunillekin. Joten ois pitänyt hakee ennen sitä että ois ehtiny kotona nukkua ja siitä ois lähdetty.

ap

Vierailija
13/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää, että sydänäänet varmasti kuuluvat.

itselläni oli tilanne, että sydänääniä ei ollutkaan enää ja viikkoja melkein 17 tuolloin. Edllisellä kerralla kuului ja silloin sattui olemaan lapsi mukana.

Onneksi ei ollut tuolloin mukana, kun sikiö todettiin kuolleeksi (ultrattiin sitten myös), olin nimittäin aika sekaisin.

Vierailija
14/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään noista ei aleta tehdä. Surullinen olen varmasti, mutta se kuuluu elämään

Lapseni on tuki ja turvani. Niin hyvässä, kun pahassa -6-

Vierailija
15/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi ei ole sinun tukesi ja turvasi, vaan sinun pitäisi olla lapsesi tuki ja turva. On hyvin surullista, jos lapsi joutuu olemaan vanhempansa tuki ja turva. Silloin lapsi itse elää täysin turvattomana ja se on surullista (ja vahingoittavaa lapselle.)

Surullinen olen varmasti, mutta se kuuluu elämään

Lapseni on tuki ja turvani. Niin hyvässä, kun pahassa -6-

Vierailija
16/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää puolitoistavuotiasta aina mukana neuvolakeikoilla, kun ei ole ketään hoitajaakaan. Olen siis hoitovapaalla. Ajat on aina keskellä päivää niin, ettei mieskään ole kotona, joten minkäs tässä tekee. Siellä tuo pieni tuusaa lelukorin kimpussa lattialla ja kurkkii ihmeissään välillä, mitä tapahtuu. Enkä muuten usko että olisi mitenkään traumatisoitunut...

Vierailija
17/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänestä kasvaa pehmo? Vai miksi? Selitätkö -6-

Vierailija
18/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli vain hankalampaa kun piti vahtia häntä ja pukea ym.

En ainakaan varta vasten hakisi mukaan. Se on sitten eri asia jos ei ole enää hoidossa.

Vierailija
19/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta kasvaa ylivahva huolehtija tai kovis, joka oikeasti pelkää kaikkea tai addiktioihin turvattomuuttaan pakeneva ressukka vähän perusluonteesta riippuen. Jos lapsi on äitinsä tai isänsä tuki ja turva, kyse ei ole vain ylimääräisistä halauksista. Vanhemmasta voi tietysti tuntua siltä, että muusta ei ole kyse, mutta lapset ovat herkkävaistoisia. Jos heillä ei ole vaikeuksissa vahvaa vanhempaa vierellä, he yrittävät itse olla vahvoja ja suojella heikkoa vanhempaa. Lapsi kuitenkin tajuaa, että hän on mahdottoman tehtävän edessä ja on siksi hyvin turvaton. Turvattomuus taas on yksi eniten lasta vahingoittavista asioista. Hyvinkin vähillä halauksilla pärjäämään joutuva lapsi (ja sekin on erittäin vahingollista, jos lapselle ei osoiteta hellyyttä), joka kuitenkin on vahvojen vanhempien suojelema, on paljon paremmassa asemassa kuin kaiken mahdollisen hellyyden saava lapsi, joka ei tunne oloaan suojatuksi.

hänestä kasvaa pehmo? Vai miksi? Selitätkö -6-

Vierailija
20/20 |
26.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne sydänäänet vain pahensivat tilannetta. Mulla siis oli näitä tilanteita useita, kun mies ei aina päässyt kesken työpäivän mukaan.

Ja terkka sanoi, että hyvin usein lapset pelkäävät ko. tilannetta.