Hormonikierukan kanssa menee hermot...
Kierukka laitettiin viime heinäkuussa. Sen jälkeen yhtäjaksoista vuotoa oli kaksi kuukautta. Sen jälkeen kuukautiset ovat tulleet normaalisti, siis kerran kuukaudessa, mutta kestäneet kaksi viikkoa. Vuodon määrä on kyllä vähentynyt ihan selvästi, mikä on hyvä juttu, aiemmin menkat olivat tosi runsaat.
Edelliset menkat loppuivat viikko sitten kestettyään kaksi viikkoa. Nyt on pientä vuotoa taas. Multa oikeasti menee hermot. Olin kuullut, että hormonikierukan kanssa voi käydä näin... Vieläköhän tilanne voi tästä parantua vai käynkö otattamassa pois? Kokemuksia?
Kommentit (10)
kun jatkuvasti siitä kuulee vaan kaikkea negatiivista.
Gyne kyllä suositteli erittäin lämpimästi.
Toisena vaihtoehtona suositteli ehkäisyrengasta ja niinpä päätin
kokeilla niitä... Ensimmäinen kokeilu on vasta edessä päin, mutta
epäilyksiä kyllä on sitäkin kohtaan.
vähäistä vuotoa on n. kolmena päivänä niistä selviän pikkuhousunsuojilla.
Olen ajatellut vaihtaa h-kierukkaan, mutta jos sen kanssa on tollasta temppuilua tiedossa, niin en sitten tiedäkään...
Millä sitä sitten rupeais ehkäsemään?!
Kannattaisi harkita kuitenkin vaihtoa. Gynekologi sanoi, että
kupari- ja hormonikierukoista ei voi puhua edes samana päivänä.
Eivät siis ole ilmeisesti ollenkaan samanlaisia...
Äidilläni oli tuo kuparikierukka, mutta se jouduttiin ottamaan pois juuri noiden runsaiden kuukautisten takia.
Itselläni oli muutama vuosi sitten kuparikierukka, mutta se oli tullut runsaan vuodon mukana pois. Siitä muistona mulla on ihana lapsonen :-)
mulla h-kierukka ollut nyt 2,5v enkä edes muista, milloin viime menkat oli! Ja nykyisin menkat tarkoittaa sitä, että parina päivänä tulee pientä tuhruvuotoa, josta selviää pikkuhousunsuojilla.
Eka vuosi oli kieltämättä vuodosta toiseen... mutta määrä väheni koko ajan.
Mullakin ollut joskus kuparikierukka, enkä IKINÄ enää ota sitä! Menkat oli tosi runsaat. Ja loppujen lopuksi se vielä pettikin!
Mulla oli laiton jälkeen (11/04)jälkeen hiukan jälkivuotoa, sitten loppui. Yhdet niukat menkat tuli, muuta ei ole sen jälkeen tullut:)
Joskus menkkojen aikaan saattaa tulla valkovuotoa ja ihan pieniä veriviiruja. Oon ollu kyllä tyytyväinen, koska mulla oli aiemmin TOSI runsaat ja kivuliaat menkat, nyt ei mitään. Helpotus vain kun on päässyt vuodottomaksi.
Sinuna kuitenkin menisin gynelle ja puhuisin tuosta, ei kenenkään tarvii jatkuvaa vuotoa katella.
Olen ystäviltäni kuullut paljon positiivista ehkäsyrenkaasta, ehkä se sopisi sinulle paremmin...?
mutta sitten sain jonkun kuurin (en nyt muista mitä) ja kahdella kierrolla kun söin niin johan tokeni! Oli just sillain, että kaks viikkoa kuukautisia ja kaks viikkoo väliä... Mutta nyt on 7. vuosi menossa, eikä kuukautisia enää ole ollenkaan, ihanaa! Ja mikä tärkeintä, seksihalut ovat tallella! (muistellen pillerikausia- seksi, mitä se olikaan, voiks sitä syödä...)
...ja toisekseen, parisuhteen kannalta toi seksi on kyllä melko tärkeätä...
itse olen ollut tyytyväinen. vuotoa tuli kyllä aluksi 2 viikkoa, mutta siteen ovat jääneet kokonaan pois. kerran kuussa tulee päivän pienen pientä tihutusta. käy gynellä juttelemassa.