Pitääkö paikkansa... (haalariasiaa)
että Reimatecit menevät niin kauan kuin on seuraavan koon pituinen? Meidän tyttö on nyt 1v3kk ja n. 74cm pitkä ja tosi hoikkis. Käytössä on nyt 80-senttinen Reiman (ei tec) talvihaalari ja ihan hyvä on. Puntit vähän pitkät mutta ei häiritsevästi.
Nyt suunnittelen välikausihaalaria ja mietin ostanko 80 vai 86. tyttö menee syksyllä (silloin 1v9kk) päiväkotiin ja sinne haluan ehdottomasti kosteussuojahaalarin. tämä kevät menee kotona vielä serkkutytön vanhoissa 80-senttisissäkin. Pitääkö siis haalari ostaa jo nyt, jos aikoo saada ehdottomasti haluamansa vai onko niitä vielä syksylläkin kaupan hyllyillä?
nimim. esikoinenhan hyvinkin
Kommentit (8)
Mun mielestä toi " menee niin kauan kuin on seuraavan koon pituinen" -juttu ei pidä paikkaansa, ei ainakaan meidän lapsilla ja jos haluaa, että haalarissa on myös tilaa liikkua. Esim. meidän kuopus on nyt n.90cm pitkä ja Reimatec 92cm on juuri sopiva. Mutta ekana tulee jäämään pieneksi selkämitta, eikä ole taatusti sopiva enää, kun tytön pituus on lähempänä 98cm:ä.
Vaikea nyt sanoa, kannattaisiko sun ottaa 80cm vai 86cm. Mä ostin viime keväänä meidän tytölle (silloin 1v) 86cm haalarin, tyttö oli silloin 78cm pitkä. Keväällä oli aika reilu, ehkä sopivampi syksyllä, jolloin pituutta olikin jo melkein 86cm. 86cm saattaa olla kyllä teille liiankin suuri, mutta sitten varmasti mahtuu syksylläkin...Kannattaa sovittaa ja ottaa se, joka on reilu, mutta ei niin suuri, että haittaa liikkumista.
Kannattaa ostaa haalari jo nyt keväällä, syksyllä ei tule enää uusia vk-haalareita liikkeisiin ja valikoima voi olla huono. Varsinki, jos sulla on joku tietty haalari mielessä.
tuosta koosta koska lapset on niin eri mallisia ja kasvavat eri tahtiin, mutta kommentoisin sitä että haluat ehdottomasti kosteussuojahaalarin päiväkotiin mennessä. Itse ostin nimittäin viime keväänä kalliin Reimatecin ja oikeastaan maksoin ihan turhaan... Päiväkodissa (ainakin meillä) vedetään nimittäin heti jos on yhtään kuraista tms kurahousut päälle. Ja toisaalta se on ihan hyvä juttu; kurikset saa riisuttua pois kotiin lähtiessä ja on suht siisti puku päällä laittaa lapsi rattaisiin tai autoon. En aio siis enää investoida niin kalliiseen hankintaan, talvihaalareissa on taas jo eri juttu...
Meillä tyttö nyt reilut 2v ja ostin hänelle 86cm reimatecin välikausipuvun. Tytöllä nyt pituutta noin 82cm ja painoa n. 10kg. Viime vuonna oli 80cm reimatec ja sekin mahtuu vielä mutta tuskin enää syksyllä. Talvipukukin on reimatecin 80cm.
Meillä on muutaman vuoden ajan käytetty haalareja niin että edellisen vuoden haalaria käytetään syksyllä, kunnes pakkaset alkavat ja tarvitaan villahaalaia alle. Eli tällä hetkelläkin pienellä pakkasella poikani, 110 cm pitkä,käyttää 104 cm Reimatecin haalaria. Tämä vuonna en ehtinyt alesta uutta ostamaan ja onneklsi pakkasille on sopiva kaksioasinen... (joka kastuu taas suojalla...)
Meillä 98 cm välikausi mahtui tytölle siihen saakka kun hän oli 105 cm pitkä, sitten siirtyi käyttämään 104 cm kokoista haalaria.
että 80cm haalari menis niinkauan kun lapsi on seuraavan haalarin pituinen, eli 86cm. Ja sitten vois jo ostaa 92cm joka taasen menis 98cm pitkälle jne...
mä olin jo ihan ostamassa sitä 86-senttistä, mutta pitää näköjään sittenkin vielä miettiä. Kiitoksia kaikille avustajille! On muuten hyvä perustella miehellekin, että siellä vauva-lehden keskusteluissa neuvoivat...
Minä ostin meidän tytölle (heinäkuussa 1.v.) alesta reimatecin vk-haalarin kokoa 80cm. Että saa nähdä että milloin on sopiva. Meilläkin tosin kaapissa myös käytetty 74cm haalari.