Menisitkö kolmivuorotyöhön numeropalveluun?
Tällaista olisi tarjolla. Mietin vain kun ei ole autoa että millaista olisi olla yöllä työssä ja miten se liikkuminen aamuyöllä jos mies on vaikka matkatyössä?
Kommentit (3)
Mutta kuinka hyvää se ruotsin kielen taidon pitää olla? Ja onko niitä asiakkaita paljon? Entä millanen on se yövuoro ajaltaan, siis mistä mihin? Kiitos paljon kun vastasit! ;o)
T. ap.
Ruotsin kielen pitää toki olla kohtuu hyvä. Ihan tavallisella kouluruotsilla pärjää, jos hiukan kertaat ennen haastattelua. Sitten koulutusaikana saat (jos menet Fonectalle) kyllä pari liuskaa, joista löytyy tärkeimmät fraasit ja sanat. Keskimäärin 1/pv on ruotsinkielisiä asiakkaita ja jos saat oikein hankalan asiakkaan, etkä saa hänen puheestaan selvää, voit kääntää hänet ruotsinkieliselle asiakaspalvelijalle. Ensimmäisen kuukauden jälkeen kyllä pystyt itse hoitamaan valtaosan ruotsin kielisistä asiakkaistakin.
Asiakkaita tulee päivisin ihan tauotta. Eli kun avaat linjat, sinulle tulee asiakkaita tommoiset 200-400 kpl/pv. Kuulostaa hurjalta, mutta ensi järkytyksen jälkeen opit vaikka tekemään ristikoita samalla kun otat vastaan puheluita. Iltaisin ja yöllä saattaa olla 5 tai 10 minuuttiakin puheluiden välillä. Joskus pidempiäkin aikoja.
Fonectalla oli nuo vuorot ihan miten sattuu. Eli työt alkoivat joinain päivinä esim 13.00, seuraavana päivänä vaikka 17.15 tai 14.30 tms. Eli ei ollut perinteistä kolmivuoroa.
Vierailija:
Mutta kuinka hyvää se ruotsin kielen taidon pitää olla? Ja onko niitä asiakkaita paljon? Entä millanen on se yövuoro ajaltaan, siis mistä mihin? Kiitos paljon kun vastasit! ;o)T. ap.
ainoa miinus yövuoroissa oli humalaiset asiakkaat, joiden puheesta ei saanut selvää. Pahin kaikista oli svenskatalandet, jotka sammalsivat sitten niin sekavaa svenskaa, että ei siitä tolkkua sitten saanutkaan aina.
Muuten tykkäsin numeropalvelutyöstä. Olin itse Fonectalla ja palkka oli tosi hyvä koulutusvaatimukseen ja työnvaikeuteen nähden. Riippui aina vuoroista, mutta käytännössä tilille ropsahti joka kuukausi yli 2000¿.