Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te saatte tehtyä kinkkukiusauksesta mehevää ?

Vierailija
02.02.2006 |

Itse teen nykyään kinkkukiusauksesta lenkkikiusausta, koska kinkku rupesi tökkimään ja kevyt lenkki on huomattavasti maukkaampaa kuin valmiit kinkkusuikaleet. Mutta ongelma on nyt siinä, että miten kiusauksesta tuli sellaista pehmeää ja mehevää. Paljonko te laitatte nestettä esim. 1 kg peruna-sipuliseosta? Minä laitan 2 ruokakermaprk, mutta silti tuntuu, että kiusaus on jotenkin tönkköä ja perunat kovia. Tulisiko lihalientä tai munamaitoa käyttämällä kiusauksesta maukkaampaa ja laatikkomaisempaa? Vinkkejä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki, ettei kuiva:

Siinä vaiheessa, kun ei ole enää irtonestettä - tai vaikka jo aikaisemminkin - laita uunivuoan päälle kansi tai alumiinifolio. Näin pysyy mehevänä.

Vierailija
2/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että kaupassa on myös kotimaista kasvirasvasta tehtyä tekokermaa. Nimittäin Keiju! Ei tarvii ostaa ulkomaista Floraa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 g perunapioulisekoitusta ja 2 dl kahvikermaa.

Kinkkuna on saunapalvikinkkua, joka siis kuutioidaan itse. Ne valmiit suikaleet on yök, jostain jätteestä tehtyä.

Vierailija
4/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään käytä valmiita suikaleita vaan suikaloin itse jostakin leikkelekinkusta tai -kalkkunasta.

Vierailija
5/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen en itse ole ryhtynyt :)

Vierailija
6/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
7/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkukiusaus

5 annosta

1 pussi (500 g) peruna-sipulisekoitusta

3 (150 g) porkkanaa suikaleina

1 pieni purjo viipaleina

200 g savukinkkua suikaleina

1/2 rkl basilikaa tai oreganoa

1/2 tl rouhittua mustapippuria

2 dl Valio kevytkermaa

(2 valkosipulin kynttä)

Lado uunivuokaan kaikki ainekset kerroksittain. Mausta halutessasi valkosipulilla. Kaada päälle kerma. Kypsennä 200 asteessa 1 1/2 tuntia. Peitä vuoka kypsennyksen puolivälissä. Tarjoa raikkaan salaatin kanssa.

Vierailija
8/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suikaloi perunat itse. kiehauta ne, siis ihan vaan sen että kiehahtaa, vajaa minuutti. sitten sekoitat vuokaan potut sipulin ja kinkun. perunoiden kypsyminen on jo kovassa vauhdissa, eikä kerma imeydy niihin niin paljoa, ja jää kastikemaiseksikin vaikkei¨niin paljon sitä siihen lotraisikaan. kallista uuni aikaakin säästyy kun vajaa puolituntia riittää haudutukseen mainiosti.

Vierailija
9/9 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toimii myös kermaperunoissa, v-spotuissa, janssonissa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme