REHDÄÄNKÖ ENNÄTYS PITKÄ KETJU AIHEESTA MITÄ MUISTAA LAPSUUDESTA NIIN HYVIÄ KUIN HUONOJA MUISTOAJA
Kommentit (7)
Hyvät: Reissaattiin perheen kanssa paljon suomessa, isi kun oli humalassa joskus niin se oli aina hauska ja pörrötti aina meidän tukkia tai kutitteli(muuten ei juurikaan läheisyyttä antanut), äiti teki aina ihanat juhlapyhät ja silloin saatiin ainoastaan herkkuja, kun äiti ja isä ole läheikkäin(halas/pussas) se tuntui hyvältä.
Huonot: Jatkuva huuto kotona, rahapula, se kun näin äitin polttavan yhden tupakan joskus grillibileissä(ei siis polttanut koskaan muuten, muistan kuinka itkin monta tuntia kun olin ihan " järkyttynyt" ), isoveljen kiusaus on jättänyt traumat.
- autoissa ei ollut turvavöitä. No eka auto jossa oli meillä vyöt hankittiin -82 ja olin silloin 7 vuotias.
- pyhäkoulua käytiin joka sunnuntai kesäisin kun olin 6-9 vuotias
- smurffi irtokarkit
- tätä en nyt oikeestaan muista, mutta isäni kertomaa on se, että automatkoilla seisoin kuskin ja apukuskin penkkien välissä ja komentelin äitiäni. Eli kuinka pitää ajaa ja kuinka ei ja olin tuolloin 2½-3½ vuotias :)
Autona meillä oli Skoda joka yleensä levisi matkalla ja ohikulkijat tekivät jotain virityksiä, että päästiin perille. Takapenkillä oli serkuksia neljä lasta " sulassa sovussa" , ilman turvalaitteita. Häpesin Helsingin serkun luona käydessäni, kun en osannut syödä hampurilaista Carrolisissa ja serkku nauroi.
montako merkkaria sillä saa, ja mitä niiden lisäksi voi ostaa.
muistan kuinka koulumatkoilla pojat antoi lumipesuja, ja kuinka kouluun tuntui olevan joskus tosi pitkä matka. talvella oli hyvä kun sai hiihtää tai mennä potkurilla, meni matka nopeammin (3 km)
-autoissa oltiin ilman turvavöitä
-vihreät pyramidinmuotoiset tetramehut
-tummanvihreät vakosamettisaohvat
-oranssinväriset kodinkoneet
-limsa tarkoitti jaffaa, ei cokista tms.
-lapset olivat tuntitolkulla omilla teillään, ei tehty pahoja eikä perään ihmetelty
-Dallasia katsottiin hartaudella
tää juttu..
Aamulla lähdin isäni kyydillä veljeni kanssa tarhalle kun kuumailmapallo näkyi :) olin silloin 3v ja muistan vieläkin sen hetken elävästi :)
lasten ohjelmista kössi kenguru, simo taikuri, lasse pöystin iltasadut ja monet muut, iso tupsuiset pipot, neon värit, dingo huivit, jäätelöt jotka olivat auto muoteissa, hedelmä nalle karkit, lapset leikkivät kaikkien kanssa pihala paljon enemmän kuin nykyään, paljon on muistoja mutta tuossa on osa. jatkakaa toiset tätä ketjua.