Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Huhtimasujen torstaitouhut!**

02.02.2006 |

Huomentapäivää!:)

Onkin vierähtänyt muutama päivä, etten ole kerennyt ollenkaan netissä käymään. Ollaan oltu tukkaputkella menossa lasten kanssa.

Olo on entisellään; pyöreä ja mainio:) Uniongelmat vaivasi hetken aikaa, mutta nyt muutama yö on tullut nukuttua oikein makoisasti. Lantiokipuja oli toissa iltana reippaanlaisesti; johtui pitkästä lenkistä. Eilenkin tuli reippaanlainen vaunulenkki, kun käytiin ystävän luona viiden kilsan päässä, elikkäs 10 kilometriä siitä tuli sitten päivän saldoksi vaunujen työntämistä. Ihme kyllä ei tuntunut illalla missään! (Mitä nyt nukutti ihan mukavasti;))

Vauvi on ollut taasen liikkeissään viimeviikkoa ahkerampi; ei ole tarvinnut erikseen hätyytellä. Ja sehän lämmittää mamman mieltä!

Kummipoika tuli aamulla aikaseen " aamuhoitoon" ennen koulun alkua, ja nyt kuuluu olevan mukavat metsästysleikit meidän esikoisen kanssa.

Nuorimmaisella oli toissapäivänä 1½vuotis neuvola, ja muutoin niin reipas neiti parkui koko neuvolan ajan aivan kympillä! Ilmeisesti viikko sitten ollut korvalääkäri teki tehtävänsä... Mutta eipä siinä neuvolassa olisi sen ihmeempiä vissin ollutkaan.

Neidillä näyttää olevan pottahätä, joten nyt tuli hoppu!

tilda 28+4

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä mennyt eileinen ja tää päivä esikoista " hoivatessa" . neiti siis kaatui eilen suoran naamalleen jäähän, huulet auki,joten ne on ihan turvoksissa..syöminen ja juominen hankalaa..tänään turvotus jo laskenut vähän. hassun näköinen tuo naama..itsekkin iida katselee sitä peilistä. näyttää kun olisi laitettu kollageeniä huuliin. harmi kun nuo onnettomudet kohdituu aina naamaan=(.

masussa kaikki hyvin, liikkeitä tuntuu ja ruoka maistuu..tuntuu että saa syödä koko ajan. ei ooneksi painoa ole kuitenkaan liikaa tullut, tähän mennessä yhteensä 5kg.

T: peetu 27+5

Vierailija
2/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas se mittari lähentelee kahtakymppiä...hrr! nyt onkin hyvä aika sairastella koko porukan. viime yö meni valvoessa esikoisen kanssa. häneen taas perinteisesti pöpö iski pahiten kun nuorimmainen selviää pienellä nenän tuhinalla. sitten kun viimein olisi päässyt unen päästä kiinni niin eikös vauveli aloittanut oman shownsa ja nälkäkin alkoi kurnimaan...kyllä se ensi yönä sitten nukuttaa.

täällä on painoa kertynyt jo reippaat kymmenen kiloa. pitäisi varmaan vähentää herkuttelua. mutta minkäs teet kun vihdoin alkoi herkut maistumaan alun kuvotuksien jälkeen.

neuvokaahan hiukan, entisen (hajonneen) hoitolaukun tilalle olisi löydettävä uusi. kuinka paljon siitä laukusta kannattaa oikein maksaa? ja kumpi on parempi kova vai pehmeä? entä minkä merkkinen?kokemuksia kun ei ole kuin pehmeästä edellisten vaunujen laukusta.

mutta, nyt on alettava valmistelemaan lapsia päikkäreilleen.

hope@ rv 31+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitä ollaan virallisesti äitiyslomalla.Onpas hassua=)

Minulla on mennyt viimeiset 4 päivää järkyttävän päänsäryn kourissa.Yölläkään en saa nukuttua,kun särkee särkee,vaikka panadolia olenkin ottanut.Ne eivät tähän " hedariin" tunnu auttavan.

Viime yönä sain torkahdettua klo 0.30-2.30 välisen ajan ja sitten jo heräsinkin jomotukseen..

Jätin neuvolan tädille soittopyynnön,koska tähän liittyy oksentelua ja turvotusta tuntuu olevan,vaikka muille jakaa.

Olen syönyt kunnolla,olen juonut paljon kahvia,vettä,colaa,ottanut diabetestä sairastavan kaverini neuvosta suklaapatukan,ulkoillut,yrittänyt verrytellä niskoja...Ei,mikään ei hellitä kipua.Se repii niin mahtavasti joka puolen päätä,mutta yhtä-äkkiä takaraivolle tulee sellainen repäisevä kipu,joka saa tosiaan maailman pyörimään.

Eilen oli lisäksi sellainen tunne,että on vettä korvassa.

Törmäsin eilen ystävääni kaupassa ja hän heti sanoi,että nyt alat painella lääkäriin siitä.Olin kuulema,kuin haamu.Ihan vitivalkoinen,todella pahoinvoivan ja pyörtymispisteessä olevan näköinen.

Noh,olokin oli ihan kuvailemansa tyylinen.

Mies oli illalla lähdössä töiden jälkeen vielä kiikuttamaan minua sairaalaan,eli olin vissiin sitten oikeasti karmean näköinen.

Sain onneksi umpiväsyneen ukon vakuuteltua,että ihan varmasti hoidan asian tänään neuvolan kanssa.

Pelottaa kovin tälläinen kipuilu päässä,varsinkin kun suvussamme on monta aivohalvaus,verisuonen katkeamis,aivoaneyrysma potilasta.

Osa kuollut,osa selvinnyt täpärästi ja ihan lähisukua ovat olleet isäni,isän isä ja äiti,sekä äidin äitini.

Isä ja mummit kuolivat.Ukkilla oli ilmeisen hyvät välit yläkertaan,koska lääkärit saivat hänet vielä pelastettua.

Oma napa on ollut nyt näiden päänsärky juttujen vuoksi todella hiljainen.Mieskin edellisiltana sitä ihmetteli,mutta tulimme tulokseen,että se johtuu minun huonosta olostani.

Päivän mittaan tulee muutamia potkuja,että kyllä siellä vielä voimissa ollaan=)

Saimme eilen pinnasängyn kotiin.Isäntä kävi sen kipaisemassa.

Käytetty,mutta hyvänkuntoinen ja mies meinaa vielä vähän ehostaa muutamien naarmujen kohdalta.

Nyt pitäisi enää patja ostaa siihen ikeasta ja vauvavarusteluista puuttuu enää sitteri.Kaikki muu onkin jo ostettu=)

Niin ja sellaisen pinnasuojan ajattelin ostaa.Se oli esikoisella ainakin aika kätevä,niin ei mennyt pikkujalat pinnojen väliin.

Tuossa vaan on laidoissa pinnat ja suojat ovat yleensä sellaisia pitkiä suikaleita,siitä saakin anoppi sitten iltapuhdetta,kun halkaisee sen ja hurruttelee ompelukoneella....

Nyt onkin pakko taasen mennä pötkölleen.Ei kestä nuppi tämän enempää tietokoneen ääressä olemista.

Niksu 31+5

Vierailija
4/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pikkukaveri on päättänyt, että tilaa on liian vähän ja yrittää kaivaa reittiä ulos milloin kyljestä, milloin nivusista. Auts ja auts! Onneksi ei ole vielä keksinyt oikeaa ulko-ovea... Istumisesta on vaan tullut aika tukalaa, kun on pakko olla tikkusuorana takakenossa, että Kalle mahtuu rymyämään. Mä en ymmärrä miten se jaksaa heilua koko päivän ja vielä yöt päälle... kääks. Esikoinen oli niin ihanan rauhallinen masukkina ja vauvanakin, vaikka nyt onkin ihan vilkas pakkaus.

Hikka on tuntunut nyt pari kertaa öisin, tosi liikkistä.

Olin eilen koko päivän (10 h) koulutuksessa, jonka jälkeen olimme vielä illallisella. Lonkat ja liitokset olivat aivat törkeät kipeät illalla kaikesta istumisesta, hyvä että jaksoin kävellä kotiin taksista ja sain saappaat jalasta.

Päivät vähenevät, enää kolme viikkoa ja yksi päivä töitä. Eilen tuli vihdoin Kelan paprut ja ' äitiyspakkausraha' . Päiväraha oli laskettu ihan oikein. Ärsyttää kyllä kun vähänkin paremmista tuloista rangaistaan noin kovasti - mulla on äitiyspäiväraha 50 % mun tuloista :-((( Onneksi laskeva veroprosentti pikkuisen edes tasoittaa tuota hurjaa eroa. Esim. Norjassa äitiyspäiväraha on 80 % tuloista, tuloista viis.

Pipsukka ja Kalle 31+4

Vierailija
5/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne päivät ja viikot vain vierähtävät, tänään alkaa taas uusi viikko!

Vauva on nyt tosiaan päättänyt ottaa kaiken mahdollisen tilan käyttöönsä, ja potkiskelee taas mukavasti pitkin päivää ja iltaa. Välillä pylly punkaa ulos vasemmasta kyljestä, välillä jalat työntyvät oikeasta kyljestä ja tunkeutuvat kylkiluiden väliin. Sitten vielä niitä käsien hipsuja tuolla alamasulla... Kyllä siinä maha hytkyy ja heiluu puolelta toiselle toisen jumpatessa! Isikin on naureskellut mahan heilumiselle nyt parina iltana.

Minulla on nyt edellisestä neuvolasta reilu 3 viikkoa aikaa, ja silloin ei punnittu lainkaan, koska olin joutunut ylimääräiseen neuvolaan vain viikkoa aikaisemmin. Painoa oli siis reilu neljä viikkoa sitten tullut noin 7 kg. Nyt vähän jänskättää, että paljonko on nyt tullut, kun ruoka tuntuu maistuvan niin hyvin ja herkutkin todella ovat alkaneet uppoamaan... Alkuun ne vain kuvottivat, joten nyt sitten tuntuu, että pitäisi syödä niidenkin kuukausien edestä. Toisaalta ihan oikean ruoan nälkäkin on jatkuvasti. Toivottavasti vauvakin nyt kasvaa, kun äipällä tuntuu olevan niin kova nälkä! Seuraava neuvola on ensi viikon tiistaina.

Kylläpä Tilda oli todella jaksanut käydä kunnon lenkillä eilen! Minulla on nyt kävely alkanut tuntumaan todella nopeasti lonkissa ja alaselässä, joten lenkit ovat lyhentyneet, ja nekin täytyy mennä todella hitaasti, ettei sattuisi niin paljon. Miehen kanssa käytiin tässä joku päivä sitten vähän pidemmällä lenkillä, ja TOSI hitaasti käveltiin. Menihän siinä mummot ja papat sauvojensa kanssa huitasemalla ohi... Ja minä olen aina aikaisemmin kävellyt todella rivakasti. No, kaipa sitä taas keväällä pääsee reippaasti kulkemaan.

Eilen illalla lueskeltiin taas Vauvan odotus -oppaasta uuden viikon tapahtumat isin kanssa. Olihan siellä isin puolella, että nyt täytyisi suostutella rouva pakkaamaan sairaalakassikin valmiiksi. No, täytynee sitten sitäkin alkaa vähitellen miettimään, niin ei tarvii sitten tosipaikan tullen juoksennella ympäri huushollia miettien, mitä pitäisi ottaa mukaan.

Kissankello 31+0

Vierailija
6/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos parin päivän takaisista hammashoitoavuista ainakin Lalalle, kun muita minua mukavasti neuvoneita en nyt tietenkään tähän hätään muista. Hammasta ei nyt ole enää taas särkenyt, joten en vielä ole tilannut aikaa lääkäriin, mutta lupaan niin tehdä heti jos vaiva palaa ettei mene juureen asti.

Niksu78: Muistanko oikein että sulla oli sitä verenpainettakin? Mulla on päänsärky raskauden aikana viitannut aina korkeisiin verenpainelukemiin. Milloin sulta on paineet viimeksi kontrolloitu? Ja kahvi nostaa verenpainetta, ainakin näin mulle lääkäri sanoi ja olenkin vältellyt nyt sen juomista. Otapa yhteyttä äitipolille jos ei neuvolasta kohta oteta yhteyttä sinuun päin. Ettei vaan olisi kehittymässä mitään pahempia juttuja. Jaksuja sinne!

No omaa napaa. Tänään kävin neuvolassa, noiden korkeiden paineiden vuoksi nyt siis kerran viikossa. Tänään paineet 130/92, eli ihan hyvät neuvolapaineiksi varsinkin kun kotimittauksissa paineet on olleet 120-130/70-80 tasolla. Pissa puhdas, vauva oikeinpäin, sf mitta tasan 30 (yläkäyrällä huitelee) ja painoa tullut mukavasti, taas 1150g per viikko. Nyt täytyy panostaa tuohon liikkumiseen ja syömiseen. Kävinkin heti ostamassa taas salaattitarpeet jos alkais enemmän noita syömään. Ja yösyönti saa nyt sitten jäädä. Jos on yöllä niin nälkä että jotain pitää syödä niin otan sitten vaikka hedelmän tai marjoja ja vettä. Vauva liikkuu enemmän ja vähemmän, milloin nyt milläkin tuulella sattuu olemaan. Että noin niinkuin periaatteessa ainakin kaikki hyvin.

Tänään siis on käytävä vähän taas kävelyllä. Supistuksia tietenkin tulee, mutta kun eivät ole mitään saaneet aikaiseksi niin enköhän uskalla.

Mukavaa päivänjatkoa!

Vattumato rv 31+0

Vierailija
7/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin sairaslomapäivän jälkeen oli aamulla yllättävän mukava palata töihin. Varsinkin, kun huomasin ettei loppuviikko olekaan niin työntäyteinen kuin olin kuvitellut.

Olivat saaneet minulle jo sijaisen, joten äitiysloman lähestyminen on siltä puolelta konkretisoitunut. Hassua!

Masuun ei uutta. Taisi pikkuinen tykätä äidin lepopäivistä, sillä liikkeet ovat olleet melkoisia. Maanantaina taasen neuvola, joten sitten tietää taas enemmän.

Hope@ko se kyseli hoitolaukuista? Itsellä ei suoraa kokemusta, kun edellinen hoitolaukku on vielä iskussa, mutta kaveri osti Emman hoitolaukun aikoinaan. Taisi olla Lastentarvikkeesta ja maksoi jotain 20-30¿. Silloin niitä ainakin oli sekä kovaa että pehmeää. Hän päätyi silloin siihen pehmeään. Mun mielestä se kova oli kyllä tosi nätti, sellainen käsilaukkumaisempi ;)

Kelakin muisti minua -vihdoin ja viimein. Äitiysraha on sama kuin esikoisesta. Pyysin nimittäin tarkastuksen, kun vuoden 2004 verotus oli minulle epäsuotuisa. Ja näytti tuo äitiyspakkausrahakin jo tulleen tilille. Nyt siis vaan ostelemaan loput tarvikkeet.

Jahas, pianhan sitä pääsee jo kotiin. Työaikalyhennys tälle päivälle...

S 31+5

Ai niin, Variston Lastentarvikkeessa on lauantaina jonkinlainen alennusmyynti. Näin kuulin radiossa mainostavan. Sinne siis ;)

Vierailija
8/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan ollut päivä alkaen 00.30 noin tai oikestaan heti 21.30 alkoi. *huoh*. Esikko 1wee päätti herätä illalla, nukkumaan käy joka ilta 20.30. Siinä sitten parin tunnin taistelut, ilman maitoa ja maidon kanssa, itku ei riittänyt vaan tuli korkealta ja kovaa suoraa huutoa varmaan tunnin siihen päälle... Ensimmäisenä tulee tietenkin mieleen, että on kuumetta, kun ei tavallisesti näin käy. Ei ollut kuumetta. Sitten yhdessä mietittiin mikä voisi olla. Hampaat tuli ensin mieleen, mutta mitään ei tuntunut. Suppo kuitenkin laitettiin ja omaan sänkyyn takas, nukahti muistaakseni noin 23. Siinä vähän pyöriskelin, kun yksiössä ei oltu tyytyväisiä olleeseen mekkalaan ja heilumiseen. Mutta nukahdin kuitenkin harvinaisen äkkiä.

Johan itkua kuului vähän ennen puolta yhtä. Isi meni kiltisti ja sai nukkumaan äkkiä... kului ehkä 5 minuuttia ja taas. Olihan sinne raahauduttava, otin jannun peittoineen meidän sänkyyn ja yritin -taas alkoi itkuhuuto. Valot päälle ja rauhotus. Isin kainaloon,valot pois ja pienen itkun avustuksella nukahti siihen. Tälläistä oli koko yön, ilman valoja :), kainalo vaihtui varmaan tunnin välein. Jannu jäi nukkumaan, kun meidän piti 7ltä nousta aamukahville, niin kuin joka arkiaamu :)

8.30 jannu ylös aamupalalle ja 10.30 olikin sitten 1-vuotis neuvola. Ei selvinnyt sielläkään mikä voisi olla, kun korvissakaan ei ollut kuin vaikkua. Ilmeisesti tuo pieni nuha ja yskä haittaa pienen unta <3

Nyt kärsin aika kovista supistuksista yms. kivuista... Mutta tuntuvat yhdessä paikassa kerrallaan, niin ei ole mitään hätää. Muuten maha- asukki on palannut ennalleen liikkeineen, hyvähyvä :)

Keskiviikkona on seuraava neuvola, siellä sitten näkee mihin suuntaan verenpaine on kehittynyt.

Mutta kävelevä vaahtosammutin kutsuu :)

Hauskaa ja lumista torstaita kaikille!

-viivi_84

Vierailija
9/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Koko päivä mennyt tässä koneen ääressä, kun ajattelin tehdä vähän koulujuttuja jo etukäteen pois alta. Kohta pitäisikin sitten siirtyä tuonne keittiön puoleen ruokaa laittelemaan...

Eilen meinasi tapahtua melkoinen onnettomuus. Olin pitämässä oppituntia ja sitten piirtoheitin valkokankaan kanssa jouduin taistelemaan kun se ei meinannut millään pysyä alhaalla. Noh, muutaman yrityksen jälkeen sain sen asettumaan ja ehdin ottaa pari askelta eteenpäin, kun kuului kamala räsähdys ja valkokangas pompsahti ylös ja putosi samantien lattialle. En ehtinyt edes päätä kääntää, kun se kävi niin nopeasti. Sitten kun katsoin taakseni, niin siinähän se jumalaton valkokangas makasi rautakuoressaan maassa muutaman sentin päässä minusta! Kuinkakohan monta suojelusenkeliä meitä oikein suojasi, kun oli niin täpärällä?! Siinä olisi henki lähtenyt, jos alle olisi jäänyt. Illalla sitten vasta kunnolla tajusin koko tapahtuman ja meinasi pieni paniikki iskeä. Onneksi kuitenkin säilyttiin ehjänä. Ei sitä kyllä aina osaa edes kuvitella missä se vaara vaanii...

Noh, iloisempiin tunnelmiin. Viime yön nukuin kuin tukki. Koko päivä oli ollut aika rankka ja kiireinen ja illalla vielä tulin tänne kotopuoleen miehen kainaloon. Sitten olikin voimat ihan loppu ja kun nukahdin, niin ensimmäisen kerran taisin vaihtaa asentoakin vasta joskus aamuyöstä ja aamulla nousin ylös vasta kymmeneltä.

Vauveli on liikkunut tänään aika paljon. Vähän väliä on potkuja ja muljahduksia tuntunut. Ihan mukavaa kun maha heiluu ja pienellä on tekemistä! :)

Noh, eipä tänne nyt kummempaa tänään. Taisi jäädä ulkoilukin väliin, kun pakkasta on aika lailla. Koulupäivinä kun on pakko lähteä tuonne pakkaseen vaikka mikä olis, niin vapaapäivinä voi sitten jättää väliin...

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

hmar, rv 29+3

Vierailija
10/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on kertynyt reilu 10kg lähtöpainosta joten olen yrittänyt liikunnalla ja terveellisemmällä ruokavaliolla tasata tilannetta. Kokeilin kevyttä spinningiä mutta tuntui aika pahalta, ei sopinut masulle. Mammajumppa ja muut jumpat saa kelvata!

Supistuksia tulee melko usein mutta ei kivuliaita. Välillä turhauttaa kun kroppa ei pysy pään tahdissa:) vauveli liikkuu kovasta ja tykkää kun kissa tai pieni koiramme makoilee masun päällä. Tai sitten potkiminen johtuu ahtaudesta ja yrittää elikon siirtää syrjään;)

Sain viimeinkin ostettua mieleiset vaunut, olenkin etsinyt kovasti. Oran 2005v. mallit, kovan tinkimisen jälkeen 400e. Olin ihan tyyytyväinen ja uudet on aina uudet. Olin Emmaljungan ajatellut mutta hurjan hintaiset!

Brion hoitopöydän ja pinnasängyn olen jo ostanut, samoin pientä kamaa ja vaatetta. Olen saanut jo kuulla ostovimmastani mutta minkäs teet:)

Onko kenelläkään vinkkejä mitä vauvalle kannattaa ostaa, mistä, merkkiä tai muuta sellasta?

28rv

Vierailija
11/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hope; minunkin pitäsi ostaa hoitolaukku, myöskin hajonneen, tilalle. Mulla on entinen sellanen Brion 9-vuotta vanha pehmoinen. Minusta ne kovat on aivan ihanan näköisiä, mut niitten hinta liikkuu siellä 60-80 euron tienoilla, joten aika paljon minusta?!

Joten olenkin ajatellut liki ainoaksi kriteeriksi, että laukku on kivan näköinen ja " käsilaukkumainen" . Tympäisi nimittäin aina raahata mukana nallekuvioista hoitolaukkua... Niin ja sisältä pitäisi löytyä hoitoalunen ja kenties myös pullotermaripussi ruokapurkkeja varten.

Emmanlaukku on tosiaankin kuulemma hyvä ja kivan näköinen.

Huhti; yksi tärkeä ostos on turvakaukalo. Suosittelen Britaxin safety baby plussaa. Saa lastentarvike liikeistä, ja hinta noin 129 ekkua.

Muita pienempiä juttuja on mm. amme, vanupuikot, pumpuli, vaipat jne...

Mutta nyt ulos pakkaseen!

Vierailija
12/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan, tuosta turvakaukalosta muistan nähneenikin jonkin mainoksen tai luin jostain vauvalehdestä.... Olen ostanut -jo kaksi- karvalakkimallia mutta mieli tekisi ostaa upouusi (kohta tulee sanomista)... Ajattelin pitää toisen ja antaa ystävälle toisen kun odottaa heinävauvaa. Olemme suunnitelleet lähteä kesälomareissulla autolla kiertelemään Suomea ja hyvä turvakaukalo onkin tärkeä.

Olisin kysynyt vielä tietävimmiltä, minkälaisen patjan vauvelin pinnasänkyyn kannattaa laittaa? Oma äitini suunnitteli tekevänsä itse patjan ja pehmusteet mutta onko materiaalilla väliä? Onko pehmeä tai kova patja parempi?

Luetteko muuten muut paljon vauvalehtiä? Minulle tulee vauva ja ostan kaksplussaa ja odotus tai 9kk- lehtiä mielelläni:) Omalla kohdalla se kolmekymppisten ensisynnyttäjien tiedonhankinnasta tehty väite pitää paikkaansa... :) Jotenkin sitä haluaa nauttia ja antaa nyt kaikkensa kun vauveli on matkalla!

Vierailija
13/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tulee myös vauva-lehti ja sitten kaksplus...niitä on kiva lueskella. onko kellään ollut traxx:in yhdistelmiä ikinä? ajattelim nyt ostaa traxxin navy 2006 yhdistelmät..onkohan ne hyvät??

Vierailija
14/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa. Päivät menee huilaillessa, supistuksia ei enää tule niin hurjasti kuin taannoin, mutta nyt kun on vielä mahdollisuus niin otan levon kannalta. Mähän oon syöny kolme viikkoa niita Adalat Oros-lääkkeitä supistusten estoon, tänään en sitten ottanut kun ajattelin säästellä loput lääkkeet koulun alkuun. Sais sen 34 viikkoa täyteen. Elikkäs muut meidän luokkalaiset on tekemässä käytännön harjoittelua, minä sairiksella. Teoriat alkaa taas 13.2 ja yritän saada kaikki teoriat suoritettua ennen synnytystä. Yksiöön on siis esitelty hiljaista toivetta parin päivän yliaikaisuudesta, näin ehtisin saada tosiaan kaikki teoriat suoritettua. Äitiysloman jälkeen olis sitten vaan pari käytännön jaksoa ja valmistuminen.

(.) voi hyvin. Potkuja ei juurikaan tunnu, sellasta tasasta muljaamista vaan. Tuntuu mukavalta kun pienet polvet ja kantapäät tekee kaarroksia tuolla oikealla kyljellä. Vaihteeksi sintti on päättänyt köllötellä rt:ssa, mutta edelleen heittelee kuperkeikkaa. Saa nähdä millon asettuu, vai asettuuko vasta synnytyssalissa ;)

Hankinnoista suurimmat on tehty, taitaa itkuhälytin olla viimonen rahakas hankinta joka täytyy tehdä. Me kun asutaan maalla niin on tärkee kapistus. Harmittaa vaan kun ovat niin kalliita, ja haluaisin sellasen missä on molemmat yksiköt ladattavalla akulla, ei paristoilla. Rattaathan me ostettiin jo kauan sitten viime vuoden puolella, oliko lie maha edes alkanu kasvaa. Lastentarvikkeesta saatiin vaan niin hyvällä alennuksella v.2005 Emmaljungat, ja kun tuo isäntä on vielä kaikenlisäksi kova tinkaamaan niin hinta tippu entisestään. Hoitopöytää sen pitäis kans vähän fiksata, mutta muuten olis kaikki tarvittava. Tosin tavarat ei oo paikoillaan, sen olen tehnyt että pesin jo kaikki vaatteet mitä toistaiseksi löytyy ja laitoin ne hoitotpöydän laatikoihin, mutta ei niitä vaatteita vielä kovin paljoa ole, kavereilta tulen saamaan pienimpiä lainaksi. Tarvis käydä hakemassa.

Kovasti on alkanu jo nyt pyöriin nuo synnytysasiat mielessä, vaikka päätinkin että aikaisintaan huhtikuun ekana viikonloppuna voisin lähteä synnyttään. Saas nähä mitä mitä mieltä tuo sintii sitten asiasta on. Edelliset syntyi 40+4 ja 40+2. Samoihin tähdätään. Mukavaa loppuviikkoa!

käärö3 ja sintti 31+1

15/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä ollaan edelleen liikkeellä viimeisillä voimilla. Viime yö meni valvoessa, heräsin joskus 2.30 maissa ja uni tuli uudestaan 5.30 jälkeen. Ei ollenkaan auttanut muutenkin rättiväsyneeseen olotilaan, kun kello soi seitsemältä! Tänään sanoin töissä, että aion ensi viikolla pyytää sairaslomaa, soitin myös sijaiselle ja puhuimme pitkään käytännön jutuista. kukaan ei vastustellut aikeitani... nyt täytyy vaan toivoa, että lääkäri sitten tiistaina kirjoittaa sitä saikkua! Ellei, niin sitten menen kyllä toiselle lääkärille. Jaksaminen on kertakaikkiaan lopussa vilkkaan lapsilauman keskellä.

Masussa liikettä on onneksi vilkkaasti väsymyksestä huolimatta. Taisi mennä vauvallakin viime yö jumpatessa, kun pyörin sängyssä. Minulla maanantain neuvolassa oli painoa tullut +350g/viikko, eli todella kohtuullisesti. 10kg on tullut yhteensä alusta lähtien. Sf-mitta oli 27, mikä on aika vähän - esikoisella tässä vaiheessa oli 31cm.

Vähän on sellainen olo, että tulokas voisi olla tyttökin. En kuitenkaan uskalla alkaa veikata mitään sukupuolen suhteen. Esikoinen oli poika ja " poikaviiva" tuli napaan saakka jossain vaiheessa, nyt sitä ei ole tullut ainakaan tähän mennessä vaikka kuinka tiiraa. Mutta, vielä jonkin aikaa pitänee odottaa ennen lopullista tietoa ;)

Jaksamista kaikille mahakkaille. Tämä mamma painuu nyt taas yrittämään nukkumista, jos vielä onnistuisi houkuttelemaan miehen vähäksi aikaa hieromaan hartioita niin se olisikin luksusta...

eikkuli, 31+1

Vierailija
16/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt ole ihan varma, että onko tämä ihan tarkkaa tietoa, mutta mulla on sellainen mielikuva, et vauvan patjan ei tulisi olla liian pehmeä. Kas kun vatsalla ollessa on pää hankalampi kääntää, jos patja on liian pehmyt. Meillä on sellainen perus vauvasängyn superlon patja ollut, olisko se noin 5 cm paksu. Eikä siinä ole ollut edes petaria. Tosin vieressähän meidän lapset on kyllä suurimmaksi osaksi nukkuneet...

Huhti:lle suosittelen kyllä todellakin satsaamista hyvään turvakaukaloon, kysehän on lapsen turvallisuudesta. Safety Plus on testi voittaja jo useampana vuotena.

En meinaa millään saada lapsia nukkumaan.. Huoh, mikä homma joka ilta!

p.s. kävin muutes reippaalla kävelyllä koiran kanssa, ja kylläpä juiliikin symfyysiin nyt sitten palkintona...

tilda (once again)

Vierailija
17/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran, että ainakin meille viimeksi suositeltiin sellaista patjaa joka päästää nesteen läpi välittömästi. Eli voit siis vaikka pestä sen suihkun lattialla ja nostaa pystyyn kuivumaan ja vesi valuu pois todella nopeasti. Merkkiä en valitettavasti muista, mutta Vauvatalo Johannasta se ostettiin Brion sängyn kanssa samaan aikaan. Allergia hyväksyttykin mielestäni oli ja hintaa mielestäni sillä oli jotain 30 euroa.

Masumittailusta eilen illalla ehdottelin ja tänään mittasin omani ja se on sata... navan kohdalta mitattuna. Pistäkäähän paremmaksi!!

Peppinetta 31+3

Vierailija
18/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin innostuin mittailemaan, eli mun mitta oli 92,5. huomasin muuten että mullekkin oli tullut se poikaviiva, iidasta ei tullut sitä.

Vierailija
19/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka keleksit ja pili on ultrassa selkeesti ollut esillä... ei ollut kyllä tytöstäkään. Mahan malli on kyllä muuten tyystin erilainen, pingottaa kolmiona suoraan eteenpäin, siitä varmaan johtuu toi järkky ympärys ja sf-mitta 32 cm.

Vierailija
20/20 |
02.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin jotain tietoa patjasta, min. 5cm paksu, vettä- ja pöpöjähylkivä materiaali olisi hyvä. Ehkä olisi hyvä ostaa valmis/laadukas patja kun vauveli kumminkin paljon sitten köllöttelee... Siellä Johannassa oli jotain tarjouksia kun kävin pari päivää sitten. Ainakin syöttötuoleista, hoitoalustoista ýms. Ja huomenna todellakin alkaa Lastentarvikkeessa alet! Siis pe-la. Kädet syyhyten taas:)

28rv